Alfa Romeo GT 3.2 V6 - energická Italka

Alfa Romeo GT 3.2 V6 - energická Italka

 
 

Kdo byl to byl řekl. Alfa Romeo GT vstoupila na český trh jako kupé, které osloví hrstku sportovních nadšenců milujících italský design a nyní se zařadila mezi nejprodávanější modely Alfy Romeo v Česku vůbec. Tohle čekal asi málokdo. Alfu GT...

Kdo byl to byl řekl. Alfa Romeo GT vstoupila na český trh jako kupé, které osloví hrstku sportovních nadšenců milujících italský design a nyní se zařadila mezi nejprodávanější modely Alfy Romeo v Česku vůbec. Tohle čekal asi málokdo. Alfu GT jsme na Auto.cz poprvé vyzkoušeli s vznětovým motorem 2.2 JTD a to na podzim roku 2004, tentokrát jsme italskou krásku už jako protřelou a velmi úspěšnou modelku pozvali na schůzku s nejsilnějším benzínovým šestiválcem 3.2 litru.

Poznámka: Test probíhal na konci zimy, takže se nelekejte sněhových bariér na fotografiích. Venku se sice ochladilo, ale v Krkonoších nesněží. Jste-li naopak stále rozpáleni z tropických veder, třeba vás pohled na hromady sněhu trochu osvěží.

obrázek [300 x 206] Italka přišla na rande oděna v zářivě červené róbě, jež dovolila vyniknout jejím svůdným křivkám více než tmavá barva posledně testovaného modelu. Nezkrotný temperament signalizuje bohatě chromovaná mřížka chladiče, sportovní přední nárazník, chromované kliky a 18palcová 14paprsková litá kola. Až červená barva ve mně vyvolala pocity, které jsem od tohoto kupé původně čekal a nebýt motoristickým novinářem, zahořel bych k Alfě GT láskou. Ale city musí pryč.

Hezký a solidní

Kokpit gétéčka jsem podrobně probádal a své poznatky zveřejnil v  prvním testu, takže zopakuji pouze několik základních poznatků. Interiér působí hodnotným dojmem, použité materiály vypadají na pohled i dotek kvalitě a vysoké úrovně dosáhlo navzdory velmi členité palubní desce i slícování. Najít optimální pozici za volantem trvá několik sekund, stejně krátký čas stačí na zorientování se na středové konzole.

Ovladače klimatizace jsou na můj vkus příliš nízko, zvětšil bych tlačítka audiosystému a vyměnil či vylepšil tlačítka na multifunkčním volantu. U testovaného modelu mi vadil jejich velmi nejistý stisk. Zamlouvala se mi přístrojová deska řešena stylem „světlo na konci tunelu“, budíky se chlubí krásnou grafikou a dobrou čitelností, jedničku s hvězdičkou si Alfa GT zaslouží za velký informační displej uprostřed.

obrázek [300 x 230] Kožené přední sedačky nejdříve pohladí tělo a poté s ním zcela splynou. Boční vedení se vytratí přesně tam, kde končí široký zádový sval a přestože v zatáčkách zajišťuje striktně svislé držení těla, netlačí a tedy nesnižuje cestovní komfort. Patřičné péče se dostává i stehnům. Na zadní sedadla směřujte děti nebo nepříliš vysoké cestující, budete-li chtít povozit přes 180 cm vysokého kamaráda, udělejte mu místo vpředu.

Od kufru nečekejte zázraky, i když na kupé to není špatné. Základní objem 320 litrů stačí na několik zavazadel, otvor za zadní loketní opěrkou (ski vak) umožňuje pohodlně naložit i lyže.

Silák s drsným hlasem

Když jsem se poprvé proháněl v Alfě Romeo GT s turbodieselem 1.9 JTD, říkal jsem si - ale proč ne. Motor není z nejtišších ani nejsilnějších, ale zase se spokojí se sedmi litry nafty a na dynamickou jízdu stačí. Jakmile jsem poprvé prošlápnul plynový pedál a absolvoval první sprint z 0 na stovku s gétéčkem se zážehovým šestiválcem 3.2 litru, řekl jsem si – už nikdy. Už nikdy nechci Alfu GT s jiným motorem než s tímto šestiválcem.

Není to překvapivé zjištění. Když máte v hlavě uloženy vzpomínky na bublající naftový čtyřválec, bude vám znít každý benzínový šestiválec jako rajská hudba. Šestiválec Alfy však není šestiválec jako každý jiný. Je to fascinující motor s úchvatným zvukem, maximálním výkonem 176 kW při 6200 otáčkách za minutu a točivým momentem 289 Nm při 4800 otáčkách za minutu.

Už samotné startování hladí duší. Otočíte klíčkem a z pod kapoty zazní podmanivý chraplavý hlas, jež se okamžitě smísí s dunivým zvukem koncovky výfuku tvořící v celé Symfonii GT od Alfy Romeo, a to zvláště v střední otáčkách, basovou složku. Motor zpívá zvláštně, ale zvláštně krásně. Je to takový Luis Armstrong mezi benzínovými šestiválci, alespoň mi to tak připadalo.

Dlouho jsem se nemohl nabažit zvukem jednotky, ale nakonec jsem prošlápl spojku, zařadil jedničku a vystřelil z místa. Skutečně vystřelil. Takový zátah od nejnižších otáček se v nepřeplňovaném šestiválci jen tak nevidí. Síla prudce narůstá od volnoběžných otáček, v podstatě už někde na 2500 otáčkách máte pod nohama dostatek potenciálu, abyste mohli bezpečně předjíždět a velmi dynamicky vystoupat prudký kopec.

Rychlost, s jakou ručička otáčkoměru stoupá vzhůru, vyráží dech. Ani se nadějete a mine 4000, než se stihnete vzpamatovat, atakuje hranici 6000 otáček. Tady přijde malé překvapení. Ačkoliv to vypadá, že lehce prolomí bariéru 8000 otáček, před 7000 se najednou zastaví, motor škytne a exploze výkonu skončí. Časem si na to zvyknete, přesto se mi takto kategorické useknutí výkonu nelíbí.

obrázek [300 x 203] Ptáte se na zvuk motoru v nejvyšších otáčkách? No skvělý. Provokuje, znervózňuje a zároveň uklidňuje. Spotřeba je odpovídající. Jezdíte sportovně, motor spolyká přes 16 litrů benzínu, jezdíte-li úsporně, jeho apetit klesne na 10 litrů. Extrémně divoká jízda vyústí v spotřebu přesahující 20 litrů paliva na 100 km jízdy. A víte co mě ještě na šestiválci Alfy GT fascinovalo? Jeho vzhled. Pod kapotou nenajdete žádné plasty, jen krásný motor.

Super Italka

Zážitky z jízdy hodně závisí, což ostatně není u Alfy Romeo žádná novinka, na kvalitě vozovky, po které zrovna jedete. Tento test probíhal v době, kdy silničáře zajímala výhradně zimní údržba, čemuž bohužel odpovídaly dojmy. Alfa GT má tuhý podvozek, jehož předností určitě není zdolávání výtluků velikostí pasti na mamuty, proto jsem si za volantem docela zanadával.

Nadávky samozřejmě nesměřovaly na hlavu gétéčka. Faktem je, že se auto poměrně špatně vypořádává s příčnými nerovnostmi a bojuje i s menšími výtluky a zvlněným povrchem. Projetí větší díry se uvnitř projevuje hodně hlasitým kovovým zvukem. Když se mi však podařilo nalézt cestu s hladkým a suchým asfaltovým povrchem, předvedla Alfa GT svou sílu.

Ukázkově držela stopu v příčném směru i v zatáčkách, bravurně zvládala i náhlou změnu směru jízdy. Při brzdění v zatáčkách jsem zaznamenal mírné nadlehčování zádě ubírající subjektivně na stabilitě, ale okamžik skutečného utržení zádě leží daleko za hranicemi pudu sebezáchovy většiny řidičů. Řízení se v GT mění v informační dálnici, na níž navíc nedochází k zácpám.

obrázek [450 x 218]

Velmi strmé řízení za prvé pomáhá zvládat krizové situace a dává vám do rukou přesně ten nástroj, který potřebujete, abyste si jízdu dokonale užili a za druhé dostáváte od kol ještě více informací než ve skutečnosti potřebujete. Vadil mi pouze extrémně malý rejd znesnadňující manipulaci s vozem ve městě. Přimlouval bych se za trochu kratší řadicí páku, ale chválím přesné řazení s poměrně dobře vymezenými dráhami a hladkým chodem.

Brzdy nastupují docela agresivně, při opakované zátěži nevadnou. Chcete-li mít z Alfy Romeo GT opravdové sportovní kupé, nemohu vám doporučit nic jiného, než si koupit gétéčko s testovaným zážehovým šestiválcem. Teprve potom poznáte, co Alfa tohle auto opravdu umí.

Plusy

  • hezký design
  • špičková přední sedadla
  • přesné, strmé a komunikativní řízení
  • silný motor s krásným zvukovým projevem
  • špičkové jízdní vlastnosti

Minusy

  • extrémně malý rejd př. kol
  • rázy od kol

Video:

Spolupracujeme s TipCars.com

Alfa Romeo GT 3.2 V6

Cena v základní výbavě: 1 064 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 107 000 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční a okenní airbagy, ABS s EBD, stabilizační systém VDC, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, volant potažený kůží, automatická dvouzónová klimatizace, tempomat, 17palcová litá kola, elektricky ovládaná přední okna, rádio s CD přehrávačem a potahy Alfatex, audiosoustava BOSE, interiér v kůži

Výbava testovaného vozu:xenonové světlomety (+24.000,-), 18palcová litá kol (+8.500,-), ovládání rádia a telefonu na volantu (+10.500,-)

Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
Technické údaje
Motor Alfa Romeo GT 3.2 V6
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 176 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 243
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 18.6 / 8.7 / 12.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 320 / 905
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1485 / 455
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 449
b) šířka (mm): 1763
c) výška (mm): 1366
d) rozvor (mm): 2596
e) rozchod vpředu (mm): 1524
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1050 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 770 / 1000
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):800
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Alfa Romeo GT 3.2 V6
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,34
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Alfa Romeo GT Cabriolet: Pohrobek bez střechy Alfa Romeo GT Cabriolet: Pohrobek bez střechy

Již od startu výroby kupé Alfa Romeo GT se spekulovalo o…

Alfa Romeo GT: Addio, cuore sportivo! Alfa Romeo GT: Addio, cuore sportivo!

Alfa Romeo GT odchází do automobilového důchodu. Výroba…

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Včera

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale nestačilo to

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale…

Chtěli titul, nemají nic. Oceláři končí sezonu ve čtvrtfinále, jako těžký favorit nezvládli sérii s Chomutovem.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…