Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Američani otestovali superrychlou dopravu budoucnosti. Co to ten Musk zase vymyslel...

redakce AUTO.CZ
Diskuze (59)
Cestování budoucnosti, kdy se lidé budou přepravovat ve speciálních kapslích uvnitř potrubí rychlostí přes 1200 kilometrů za hodinu, dnes poprvé otestovala americká společnost Hyperloop One.

Koncept navržený vizionářem Elonem Muskem počítá s využitím stlačeného vzduchu a magnetismu a spojit by v první fázi měl americká města Los Angeles a San Francisco.

Dopravní systém Hyperloop (česky hypersmyčka) má přepravovat lidi, ale i třeba auta, v hliníkových modulech ve dvou ocelových potrubích spojených do smyčky ve tvaru čísla osm. V potrubí, kam budou vystřeleny stlačeným vzduchem, se budou vznášet na vzduchovém polštáři poháněny lineárními magnetickými urychlovači. Kvůli redukci odporu vzduchu má být uvnitř nižší tlak.

"Hyperloop je skutečný a vzniká právě teď," řekl před zkouškou médiím šéf společnosti Rob Lloyd.

Test spočíval ve vyslání kovových saní poháněných zmíněným lineárním urychlovačem po zkušební asi stometrové dráze, kterou podle plánu přejela za dvě sekundy rychlostí téměř 200 kilometrů v hodině. Místo brzd použili konstruktéři hromadu písku, do níž saně narazily. Zařízení zrychlilo z nuly na sto mil v hodině (160 kilometrů v hodině) za 1,1 vteřiny.

Pokud by zmíněné testovací zařízení bylo lépe aerodynamicky upraveno a pohybovalo se v nízkotlakém potrubí, dokázalo by se stávajícím pohonem vyvinout rychlost přes 1100 kilometrů v hodině.

Koncept majitele společností Tesla a SpaceX Muska se snaží uvést v život hned několik společností. Celkové investice nemají překročit náklady na supervlaky, jejichž zavedení je v Kalifornii rovněž plánováno.

Musk před třemi lety uvedl, že by stavba potrubí na pilířích podél mezistátní dálnice I-5 spojující obě kalifornská města neměla vyjít na víc než šest miliard dolarů, což je zhruba desetina očekávané částky na stavbu trati pro supervlak. Experti však označují tyto odhady za zcela nereálné a očekávají daleko vyšší výdaje.

"Chceme zredukovat náklady tak, aby dosáhly nejvýše dvou třetin ceny systému rychlovlaků a přitom nabídnout trojnásobnou rychlost," oznámil Lloyd.

Firma v úterý uvedla, že zakončila v pořadí druhou investiční fázi, která přišla na 80 milionů dolarů (téměř dvě miliardy korun). Během ní vybudovala zkušební centrum a výrazně zvýšila počet zaměstnaných techniků, kteří pracují na vývoji materiálů pro kapsle a potrubí.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (59)
12. 5. 2016 23:37
Re: nektere dotazy
Tak v 9 tisících stopách, což je (bohužel) standardně používaná jednotka, proč ne, v 9 tisících metrech bych si radši počkal, až budeme o něco níž (tedy pokud zrovna nebudeme nad Himalájemi). ;-) Se správnou výbavou se to samozřejmě dá (potřebuješ minimálně kyslík, abys neztratil vědomí, a něco slušně izolujícího na sebe, ve standardní atmosféře by venku bylo nějakých -43 °C).
Avatar - bystron
12. 5. 2016 20:15
Re: Jako já vim..
jo defakto obyčejná potrubní pošta co známe z černobílých filmů >:D ale chlapec se aspoň nebojí posouvat hranice. Dokud by bylo víc takových Musků, tak tím líp.
Avatar - _Karel_
12. 5. 2016 17:59
Re: pravděpodobně to není vhodné pro dopravu člověků, ale to
Nemám vůbec nic proti té části Cikánů, co pracuje, žije normálně. Ale těch druhých je bohužel asi víc.Vzdělaný Cikán je věc obdivuhodná, ale asi vzácná.
12. 5. 2016 17:51
Re: Podvod
a ona by jina agentura snazici se o vesmir jako bez statu prezila? no tak jsou zivi ze zakazek pro statem dotovane agentury typu NASA, narozdil od nich to ale delaji prave za ucelem toho aby na tom vydelali, tedy snazi se krapet vic nez treba ta NASA kde by se miliardy jen proinsvetovali na uredniky a dal by se litalo s raketama co se nechaj shoret nebo spadnout nekde do oceanu, Space X ma uspech a jde jim pokrok celkem dobre a dokazali za 14 let dokazali s mnohem nizsim rozpoctem to co cela slavna Nasa nedokazala za desitky let, a celkem verim ze je predstihnou i s tim Marsem co se lidske posadky tyce

navic tvoje penize to nejsou, tak te to trapit nemusi, ono lidi co do nich investovali sve penize tak nejak spise na tom vydelali a vydelavaj
Avatar - AUDIRS6
12. 5. 2016 17:42
Re: pravděpodobně to není vhodné pro dopravu člověků, ale to
poznam dvoch Ciganov, ktori na tom vobec niesu zle: jeden chodil so mnou na ZŠ a teraz podnika a vcelku uspesne - hovori po anglicky hadam lesie ako ja. ;-)
Druhy zase pracuje v nejakej ich organizacii tiez na vyznamnom mieste a neviem, ci dokonca uz nema aj nejaku VŠ. ;-)
Poznam aj inych, ktori su "obycajnejsi" (menej studovani)..., ale tiez nie vyslovene nevzdelani. Paradox je, ze aj ked u nas to Cigani nemaju na ruziach ustlane, koli ich menej prisposobivej (asi)väcsine, tych co poznam su v zmes pohodaci. :-)