Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zaměstnanec AMG potvrdil zájem Astonu Martin o německé motory

David Bureš
Diskuze (6)
Sportovní divize Mercedesu je známá především díky svým osmiválcovým a dvanáctiválcovým motorům.

Dřívější zprávy naznačovaly, že součástí nabídky nového největšího akcionáře Astonu Martin, investičního fondu Investindustrial, byly i plány na spolupráci s AMG, divizí Mercedesu-Benz. Tyto spekulace byly nyní částečně potvrzeny.

Australskému serveru Drive nejmenovaný představitel AMG totiž sdělil, že Investindustrial má zájem o techniku této společnosti. „Zavolali a zeptali se, zda, pokud se stanou majiteli Astonu Martin, budeme mít zájem stát se technickými partnery,“ tvrdí zdroj z AMG a dodává, že tuto firmu zná. „Stáli dříve za Ducati, spolupracovali jsme s nimi v oblasti marketingu,“ říká představitel AMG.

Zatím není jasné, jakou techniku AMG nabídne a zda vůbec s Aston Martinem bude spolupracovat. Britská automobilka ale patrně bude mít největší zájem o motory, ty současné totiž byly vyvíjeny ještě v době, kdy byl Aston Martin vlastněn Fordem.

AMG má co nabídnout – v jeho portfoliu je například šestilitrový vidlicový dvanáctiválec twin-turbo a 5,5litrový vidlicový osmiválec twin-turbo. Obě jednotky by se Astonu Martin hodily.

Vedle toho AMG rovněž stojí za upravenou sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic. Také tu by britský výrobce mohl využít, zdroj z AMG totiž naznačuje, že spolupráce by se netýkala pouze agregátů, nýbrž i další techniky a elektronických systémů. „Podíváte-li se na dnešní produkty Astonu Martin, je jasné, že potřebují nejen nová hnací ústrojí s vyšším výkonem a nižšími emisemi, ale také elektronické systémy,“ říká tento zaměstnanec sportovní divize Mercedesu.

Už dříve se hovořilo o možné spolupráci Astonu Martin s Mercedesem. Aston Martin se měl postarat o vývoj nových vozů značky Maybach, chystané SUV Lagonda pak mělo použít techniku Mercedesu-Benz GL. Stuttgart ale rozhodl o konci Maybachu, důsledkem čehož byl i konec spolupráce s Astonem.

AMG ani Aston Martin zatím vzájemnou spolupráci oficiálně nepotvrdily. Britský výrobce pouze tvrdí, že díky finanční pomoci nového akcionáře investuje v následujících pěti letech do vývoje nových produktů a techniky více než 500 milionů liber (zhruba 15,6 miliardy korun).

Investiční fond Investindustrial se stal největším akcionářem Astonu Martin minulý týden, vlastní 37,5procentní podíl v této automobilce. Tento fond byl od roku 2005 majitelem výrobce motocyklů Ducati, letos jej však prodal Audi.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - MarTin1
10. 12. 2012 15:43
Re: AMG
Jiste proto sem psal MCT coz je klasickej automat. DCT je dvojspojka....moc nerozumim te nechuti protoze dvojspojka ja daleko lepsi volba nez ten jejich sportshift (robotizovanej manual).

Atmosfericky motory diky EU jako standalone automobilka dlouhodobe neutahnout... Oturbeny motory jsou jedinou sanci....bohuzel. Ferrari ma za sebou Fiat, kterej ma nejnizsi flotilovy emise pokud se nepletu
10. 12. 2012 14:24
Re: AMG
AM dlouhodobě trvá na tom, že dvouspojky nechce a nenabídne. Uvidíme, jak dlouho jim tohle přesvědčení vydrží. V DB9 bych radši viděl HDM. Možná s AMG vyvinou novou transaxle.

AMG jako technický partner je dobrá volba. Ale přeplňované motory ne. V8 k AM patří, nicméně Ferrari atmosférické V12 nabízí. Kategorie dvanáctiválcových GT je hodně prestižní. A honba za vyššími a vyššími výkony působí celkem směšně. Na novém Vanquish se mi právě líbí, že se drží relativně při zemi (v porovnání s F12berlinetta). Vyspělejší jednotka by nebyla na škodu, ale základní recept bych neměnil.

Kromě spolehlivosti bych přihodil některou moderní výbavu. Absence některých věcí zamrzí.
Avatar - CHerokee
10. 12. 2012 10:58
Re: aby se pak nezasebevraždil...
Dobrý smysl pro humor...
Avatar - CHerokee
10. 12. 2012 10:58
Re: AMG
:yes:
Avatar - MarTin1
10. 12. 2012 10:45
AMG
AM potřebuje hlavně převodovky.... ten jejich robotizovanej manuál je sice rychlej ale spojka vydrží pár desítek tisíc km. Navíc co se týče komfortu řazení tak taky žádná hitparáda. Zde může AMG nabídnout MCT pro GT třídu aut u AM a pak DCT z SLS (což je Getrag stejné ústrojí co je v F458) pro supersportovní modely.

Motory jsou bez debat, V12 atmosféry jsou sice skvost, ale dneska je jiná doba... takže zde máme M157 a M158 (5.5 V8 a 6.0 V12)..... přimlouval bych se i za M156 či M159 (6.2 resp 6.2 z SLS V8)...

Jo a ve finále zapracovat na spolehlivosti, která je taky nelichotivá...bohužel