reklama


10.12. 2012 David Bureš Google+ profil David Bureš

Zaměstnanec AMG potvrdil zájem Astonu Martin o německé motory

Zaměstnanec AMG potvrdil zájem Astonu Martin o německé motory

Sportovní divize Mercedesu je známá především díky svým osmiválcovým a dvanáctiválcovým motorům.

Dřívější zprávy naznačovaly, že součástí nabídky nového největšího akcionáře Astonu Martin, investičního fondu Investindustrial, byly i plány na spolupráci s AMG, divizí Mercedesu-Benz. Tyto spekulace byly nyní částečně potvrzeny.

Australskému serveru Drive nejmenovaný představitel AMG totiž sdělil, že Investindustrial má zájem o techniku této společnosti. „Zavolali a zeptali se, zda, pokud se stanou majiteli Astonu Martin, budeme mít zájem stát se technickými partnery,“ tvrdí zdroj z AMG a dodává, že tuto firmu zná. „Stáli dříve za Ducati, spolupracovali jsme s nimi v oblasti marketingu,“ říká představitel AMG.

Zatím není jasné, jakou techniku AMG nabídne a zda vůbec s Aston Martinem bude spolupracovat. Britská automobilka ale patrně bude mít největší zájem o motory, ty současné totiž byly vyvíjeny ještě v době, kdy byl Aston Martin vlastněn Fordem.

AMG má co nabídnout – v jeho portfoliu je například šestilitrový vidlicový dvanáctiválec twin-turbo a 5,5litrový vidlicový osmiválec twin-turbo. Obě jednotky by se Astonu Martin hodily.

Vedle toho AMG rovněž stojí za upravenou sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic. Také tu by britský výrobce mohl využít, zdroj z AMG totiž naznačuje, že spolupráce by se netýkala pouze agregátů, nýbrž i další techniky a elektronických systémů. „Podíváte-li se na dnešní produkty Astonu Martin, je jasné, že potřebují nejen nová hnací ústrojí s vyšším výkonem a nižšími emisemi, ale také elektronické systémy,“ říká tento zaměstnanec sportovní divize Mercedesu.

Už dříve se hovořilo o možné spolupráci Astonu Martin s Mercedesem. Aston Martin se měl postarat o vývoj nových vozů značky Maybach, chystané SUV Lagonda pak mělo použít techniku Mercedesu-Benz GL. Stuttgart ale rozhodl o konci Maybachu, důsledkem čehož byl i konec spolupráce s Astonem.

AMG ani Aston Martin zatím vzájemnou spolupráci oficiálně nepotvrdily. Britský výrobce pouze tvrdí, že díky finanční pomoci nového akcionáře investuje v následujících pěti letech do vývoje nových produktů a techniky více než 500 milionů liber (zhruba 15,6 miliardy korun).

Investiční fond Investindustrial se stal největším akcionářem Astonu Martin minulý týden, vlastní 37,5procentní podíl v této automobilce. Tento fond byl od roku 2005 majitelem výrobce motocyklů Ducati, letos jej však prodal Audi.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 






 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá televizi. Proč?

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá…

Michaela Kuklová (48) je momentálně pracovně velmi vytížená, a tak jí ani na chlapy nezbývá čas. Sympatické…

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po pamlskovém křiku celá vyhláška?

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po…

Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) ve Sněmovně hájila pamlskovou vyhlášku, která školním bufetům…

 

iSport.cz

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený, říká Petržela

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený,…

Připravil svým hráčům mimořádně hořké kapky. Ostatně, dělá to tak každou zimu. Trenér Vlastimil Petržela je na…

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče, řekla Hlaváčková

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče,…

Zatímco lidé v Evropě mrznou, tenisty v lednu tradičně trápí v Austrálii opačný problém. Česká hráčka Andrea…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama