Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle superauto ohromilo Ženevu. Podívejte se na Apollo IE očima českého fotografa

David Bureš
Diskuze (12)
Nástupnická firma někdejšího Gumpertu v Ženevě prezentovala své nové dílo. Ne však přímo na výstavišti, ale v ulicích města.

Ženevský autosalon je tradičním místem prezentace různých sporťáků a superaut, na výstavišti Palexpo tak pravidelně nechybí značky jako Koenigsegg či Pagani. Ve Švýcarsku se letos ukázalo i nové superauto Apollo IE, ne však přímo na výstavišti, ale v ulicích města na břehu ženevského jezera. Zachytil ho tam i český spotter Samuel Mareček, působící pod přezdívkou CossieMedia.

Netradiční prezentací mezi 6. a 8. březnem chtěli autoři vozu přitáhnout více pozornosti k novince než na výstavišti, kde by Apollo IE stálo mezi dalšími automobily. Firma dokonce vyzvala fanoušky, aby sdíleli na sociálních sítích své fotky a videa zachyceného superauta s hashtagem #FindTheIE., přičemž Samuel Mareček patřil mezi ně.

Apollo IE je projektem čínské společnosti Ideal Team Venture, která koupila zkrachovalou firmu Gumpert, výrobce superauta Apollo. Příjmení Rolanda Gumperta, zakladatele výrobce a někdejšího šéfa Audi Sport z doby rallyové Skupiny B, však noví majitele užívat nesmějí, a tak se z Gumperta stalo Apollo.

Podobně jako někdejší Gumpert Apollo je i Apollo IE (Intensa Emozione) opravdu hodně výrazně tvarované. Poháněno je atmosférickým dvanáctiválcem o objemu 6,3 litru (Gumpert Apollo míval osmiválec Audi), který byl vyvinut s partnerskou firmou Autotechnica Motori. Točí až 9000 otáček, přičemž poskytne sílu 574 kW (780 koní) a 760 N.m. Spolupracuje s šestistupňovou sekvenční převodovkou Hewland. Parametry přitom 1.250 kg vážícímu autu umožní zrychlit z 0-100 km/h za 2,7 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 335 km/h.

Naladění motoru si lze upravit pomocí tří režimů upravujících jeho namapování, zatímco naladění elektronických pomocníků jde nastavit dokonce ve 12 módech. Výrobce věří, že díky své technice auto v době stále častějších hybridních sporťáků nabídne sice moderní, ale ryzí zážitek z řízení.

Základem auta je karbonový monokok, který nese karbonové panely. Vpředu i vzadu je lichoběžníkové zavěšení typu pushrod, adaptivní tlumiče dodal Bilstein. Navzdory extrémnosti pak vůz nabídne i zvednutí přídě o 50 mm, aby si při jízdě po městě poradilo s různými nástrahami. Specialitou je také aerodynamika, která má mít svojí účinností blíže závodním speciálům třídy LMP2 než silničním sporťákům.

Výrobce chce zachovat exkluzivitu této střely, a tak Apollo IE vznikne jen v 10 exemplářích, za něž majitelé zaplatí minimálně 2,3 milionu eur (57,5 milionu korun). Ti, na které se nedostane, ale nemusí zoufat, firma pracuje na dalším modelu nazvaném Apollo Arrow, který spatří světlo světa v roce 2019.

David Bureš
Diskuze (12)
17. 3. 2018 23:54
Re: Tak takhle nějak dopadne....
Máš blbé zásady, kámo...
17. 3. 2018 22:32
Re: Fostek BYkupcem!!! :D
ked pagani tak jedine r >:D
nemoze na cesty a prilis hlucna na limity vacsiny okruhov, ale paci sa mi najviac

www.seriouswheels.com/pics-2009/nopq/2…
17. 3. 2018 21:37
Tak takhle nějak dopadne....
......čokoládový dort se šlehačkou, když se nechá moc dlouho na sluníčku.

K diskuzi co zatím proběhla: ze zásady se snažím nebychřit a snít co nejméně. Favority snění mám však úplně jinde a jedno auto nestačí.
Avatar - wakantanka
17. 3. 2018 21:01
Re: Fostek BYkupcem!!! :D
Dnes sa tomu hovori BYchareni, kedysi snivanie :) PS: inak cena tej Zondy mi vyrazila dych. Zijem v tom ze za nova zacinala niekde okolo 1 mega euro. Ocividne zijem v blude :-)
Avatar - Hammunasakra
17. 3. 2018 20:42
Re: Fostek BYkupcem!!! :D
Tohle už je na mě moc starý = to nebyli na světě eště ani rodiče >:D

Tys bychnul Pagani = já Koenigsegg ;-)