Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aprilia Scarabeo 125/200: na broučku do města

Roman Daněk
Diskuze (0)
Modelová řada Scarabeo patří mezi nejznámější skútry italské značky Aprilia. Během léta se na scéně ukázala kompletně inovovaná řada, kde hlavní roli hraje dvojice 125 a 200 ccm, ale lehké změny se dotkly i 50 a 100 ccm skútrů.

Italský výrobce motocyklů, společnost Aprilia, už dlouho produkuje skútry s objemem válců od 50 cm3 až po 500 cm3. Sama společnost je rozděluje do kategorie Skútry, tedy mopedy s moderním designem, a Scarabea, menší motocykly s klasickými retro tvary, kulatým světlometem a 16palcovými koly.

Skútrů s názvem Scarabeo se od roku 1993 prodalo více než 750 tis. kusů. Designér Giuseppe Ricciuti, který stál za prvním modelem Scarabea a je duchovním otcem těchto skútrů, vytvořil i nejnovější facelift pro verze 125/200 cm3 a malých "včeliček" o objemu 50 a 100 cm3.

Obě verze bude pohánět čtyřtaktní, kapalinou chlazený jednoválec se čtyřmi ventily. Jedná se o nový, lehčí a úspornější motor, který je ve Scarabeu poprvé a po patřičných úpravách by měl postupně vystřídat starší pohonné jednotky u celé řady. Agregát o objemu 200 cm3 je vybaven elektronickým vstřikováním paliva a produkuje výkon 14 kW (19 k) v 8 250 ot./min. Maximální točivý moment 17 Nm nastupuje v 7 500 ot./min. Menší stopětadvacítka má 11 kW (15 k), což je výkon motocyklu, na kterém můžou jezdit bikeři a motorkářky od již 16 let. Oba skútry samozřejmě splňují emisní normu Euro 3.

O pohon zadního kola se stará variátor a odstředivá spojka. Vpředu je teleskopická vidlice s průměrem trubek 35 mm, vzadu jsou dvě postranní tlumící jednotky. Zastavit tuto ideální mršku do města můžete brzdovým systémem, který má kotouč o průměru 260 mm vpředu a 220 mm vzadu. Šestnáctipalcová litá kola jsou obuta do pneumatik 100/80 R16 na přední ose a 120/80 R16 vzadu. Ke skútru Aprilia Scarabeo 125/200 bude možné dokoupit zadní kufr o objemu 28, 32 nebo 35 litrů a praktické velké přední plexisklo, které se dole rozšiřuje a tvoří tak kryt řídítek.

Roman Daněk
Diskuze (0)