Aprilia Scarabeo 125/200: na broučku do města
Italský výrobce motocyklů, společnost Aprilia, už dlouho produkuje skútry s objemem válců od 50 cm3 až po 500 cm3. Sama společnost je rozděluje do kategorie Skútry, tedy mopedy s moderním designem, a Scarabea, menší motocykly s klasickými retro tvary, kulatým světlometem a 16palcovými koly.
Skútrů s názvem Scarabeo se od roku 1993 prodalo více než 750 tis. kusů. Designér Giuseppe Ricciuti, který stál za prvním modelem Scarabea a je duchovním otcem těchto skútrů, vytvořil i nejnovější facelift pro verze 125/200 cm3 a malých "včeliček" o objemu 50 a 100 cm3.
Obě verze bude pohánět čtyřtaktní, kapalinou chlazený jednoválec se čtyřmi ventily. Jedná se o nový, lehčí a úspornější motor, který je ve Scarabeu poprvé a po patřičných úpravách by měl postupně vystřídat starší pohonné jednotky u celé řady. Agregát o objemu 200 cm3 je vybaven elektronickým vstřikováním paliva a produkuje výkon 14 kW (19 k) v 8 250 ot./min. Maximální točivý moment 17 Nm nastupuje v 7 500 ot./min. Menší stopětadvacítka má 11 kW (15 k), což je výkon motocyklu, na kterém můžou jezdit bikeři a motorkářky od již 16 let. Oba skútry samozřejmě splňují emisní normu Euro 3.
O pohon zadního kola se stará variátor a odstředivá spojka. Vpředu je teleskopická vidlice s průměrem trubek 35 mm, vzadu jsou dvě postranní tlumící jednotky. Zastavit tuto ideální mršku do města můžete brzdovým systémem, který má kotouč o průměru 260 mm vpředu a 220 mm vzadu. Šestnáctipalcová litá kola jsou obuta do pneumatik 100/80 R16 na přední ose a 120/80 R16 vzadu. Ke skútru Aprilia Scarabeo 125/200 bude možné dokoupit zadní kufr o objemu 28, 32 nebo 35 litrů a praktické velké přední plexisklo, které se dole rozšiřuje a tvoří tak kryt řídítek.