Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mototest Aprilia Tuareg 660: Jak dopadl italský návrat do terénu?

Leoš Káňa Leoš Káňa 15. 6. 2022 • 02:25
38
Zobrazit náhledy (38)
Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Tlačítko na změnu jízdních módů je na pravé rukojeti v místě, kde mají jiné motocykly startér Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Řadový dvouválec doznal proti silničním verzím řady úprav. Výsledkem je nižší výkon, zato vyšší točivý moment při nižších otáčkách. Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Úzké sedlo je fajn k lepšímu souznění s motorkou, ale známe pohodlnější Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Aprilia Tuareg 660 Ochranný štít je průhledný až ke světlu, takže skrz něj dobře vidíte před motorku. Skvělá je i jeho šířka. Ochrana motoru pořádnými hliníkovými plechy je důležitá, aby v náročnějším terénu nedošlo k jeho poškození Ze stupačky stačí jednoduše vyndat gumový špalek a hurá do divočiny. Noha se z ní už nesklouzne.

Italská Aprilia se po dlouhých letech vrátila do terénu. Nový Tuareg 660 chce navázat na úspěchy legendární, první generace z roku 1985, která se inspirovala tehdejšími speciály pro Rallye Paříž-Dakar.

Nejnovější přírůstek do rodiny motocyklů Aprilia je postavený na platformě 660, stejně jako předchozí kapotované RS a naháč Tuono. Využívá tak předkloněný řadový dvouválec o objemu 659 cm3, což je vlastně přední polovina V4 o objemu 1100 cm3. Shodné jsou hlava válců, spalovací prostor, kanály, válce a písty včetně vrtání 81 mm. V případě tuaregu je naladěn na výkon 58,8 kW a točivý moment 70 Nm, což jsou jiné hodnoty než u RS i tuona. Charakteristika dvouválce totiž byla více přizpůsobena jízdě v terénu, kde nepotřebujete tak velký výkon, ale zásadní je točivý moment dostupný od nízkých otáček. Proto má motor optimalizované zdvihy vaček. Sací systém dostal delší hadice a nový airbox je umístěný mezi hlavou řízení a nádrží, což také usnadňuje demontáž vzduchového filtru. Nový výfukový systém optimalizuje průběh výkonu motoru v nízkých a středních otáčkách. V porovnání se silničními modely řady 660 je první převodový stupeň kratší, stejně jako ten nejvyšší, přičemž pastorek má o dva zuby méně (15 na rozdíl od 17 na modelech RS 660 a Tuono 660) kvůli rychlejší reakci na plyn.

Video se připravuje ...

Bytelný základ

Zcela jiné jsou rám a podvozek, které musejí zvládat nejen jízdu po asfaltu, ale také těžkou práci v terénu. Rám tak má novou konstrukci z vysoce odolných ocelových trubek a plochých hliníkových odlitků. Podsedlový rám je přivařen, aby udržel nejen spolujezdce, ale i případné kufry. Pevnost konstrukce dále zajišťuje šest upevňovacích bodů, kterými je rám připevněn k motoru (proti třem u RS 660 a dvěma u modelu Tuono 660), který už tím pádem neslouží jako nosný, ale zatěžovaný prvek. Jeho poloha byla také v porovnání se silničními modely otočena zhruba o 10° směrem dozadu. Válce jsou díky tomu umístěny víc svisle, což usnadňuje otáčení motocyklu ve svislé ose a podporuje obratnost v utažených zatáčkách.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Vyzkoušet za 1 Kč

Už mám předplatné -

Související články

Témata
Články odjinud