Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mototest Aprilia Tuono 660 Factory: Co tě nezabije, to tě posílí!

Leoš Káňa Leoš Káňa 29. 9. 2022 • 13:57
23
Zobrazit náhledy (23)
Ve výbavě nechybí ani tempomat – vlevo nahoře Aprilia Tuono 660 Factory Jízdní módy se přepínají tlačítkem ve spodní části pravé rukojeti. Stejně jako u Tuona 660 je jich pět: tři na silnici a dva na okruh. Aprilia Tuono 660 Factory Aprilia Tuono 660 Factory Aprilia Tuono 660 Factory Aprilia Tuono 660 Factory Aprilia Tuono 660 Factory Aprilia Tuono 660 Factory Řadový dvouválec ve factory má proti standardnímu Tuonu 660 výkon 73,5 kW, tedy o 3,5 kW více. Nejlépe se cítí ve vysokých otáčkách. Aprilia Tuono 660 Factory Aprilia Tuono 660 Factory Aprilia Tuono 660 Factory Radiální třmeny Brembo se vpředu zakusují do dvou 320mm brzdných kotoučů Tuono 660 Factory má plně nastavitelnou přední vidlici i zadní tlumič Sachs Aprilia Tuono 660 Factory Aprilia Tuono 660 Factory Aprilia Tuono 660 Factory

Aprilia sportovní naháče umí a z plnokrevníka Tuona V4 nám ještě teď běhá mráz po zádech. Jenže zkrotit jeho 129 kW už chce trochu kumštu. Pro méně odvážné má italská značka připravené Tuono 660, které jsme vyzkoušeli v provedení Factory.

Nová Aprilia Tuono 660 se světu představila začátkem loňského roku a technicky navazuje na supersport RS660, který je ještě o jeden rok starší. Jejími největšími přednostmi by měly být snadnost ovládání a výkon tak akorát pro svižnou a zábavnou jízdu. Nedávno jsme provětrali plnohodnotné Tuono V4, které patří mezi nejoblíbenější naháče světa, a jeho brutálnost nás místy až děsila. Není zkrátka pro každého, čehož jsou si vědomi i představitelé Aprilie. Postavili proto stroj se středním objemem a zachovali jeho exkluzivní vlastnosti díky propracovanému podvozku, který obstojí na běžné silnici, ale i na okruhu.

Všechno v jednom

Abychom si středoformátové tuono opravdu užili, sáhli jsme po provedení Factory. To je sice o 44.000 Kč dražší než běžná verze, ale nabízí maximum výbavy pro co nejlepší požitek z jízdy. Rozdíl na první pohled vidět není, dvouplášťová polokapotáž je pro oba modely stejná. Vodítkem může být trochu nudné celočerné lakování kontrastující s hezkými barevnými kombinacemi standardního modelu. Jasnou příslušnost k prémiovému zboží (nejen cenou 299.900 Kč) dokládá označení Factory na bocích. Nebojte se, příplatek není jen za tento nápis – dostanete i sofistikovanější odpružení.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata