Mototest Aprilia SR GT 125: Tenhle skútr je doma všude!
Kompaktní skútr Aprilia SR GT navazuje na sportovní úspěchy italské značky. Díky své stavbě zvládá každodenní jezdění po městě, delší cesty a také výlety po nezpevněných cestách.
O stopětadvacítky, na něž stačí řidičský průkaz skupiny B, je v poslední době obrovský zájem. Na to zareagovala i Aprilia, které praktický skútr ve výrobním programu chyběl. A aby novinka příliš nekonkurovala koncernovým sourozencům Piaggio a Vespa, nadělili jí design se sportovními křivkami a prvky ze světa normálních motocyklů. Krátká a vyvýšená příď včetně vysokého štítu připomíná moderní cestovní endura. Kompaktní profil s minimálními přesahy kapotáže a ostře řezané detaily dodávají aprilii sportovní charakter, který navíc podtrhuje vysoký středový tunel, v němž je uložena nádrž. Podobnost s terénními stroji ale není náhodná. SR GT se totiž cítí dobře nejen ve městě, nebojí se vyrazit ani do přírody. Aprilia totiž skútr vybavila přední vidlicí s nadprůměrným zdvihem 122 mm, dvěma zadními tlumiči Showa s vinutými pružinami a pětipolohovým nastavením předpětí se zdvihem 102 mm. I proto vyniká světlou výškou 175 mm, která umožňuje snadno překonávat nerovnosti na cestě a sjíždět z libovolně vysokého obrubníku. Mimo zpevněnou vozovku se hodí univerzální pneumatiky s lehce hrubým vzorkem.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.