Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mototest Aprilia Tuono V4 1100: Dračice utržená z řetězu

Leoš Káňa
Diskuze (0)

Chcete mít mezi stehny stroj s výkonem závodních speciálů, ale nejste zastánci aerodynamických zalehávaček? Právě pro vás jsou určeny přemotorované naháče, jakým je i Aprilia Tuono V4.

Italský výrobce motocyklů Aprilia je sice z pohledu podvědomí ve stínu slavnějšího konkurenta Ducati, ale rozhodně se mu vyrovná v technických inovacích, špičkové elektronice a závodních úspěších. Jeho vrcholné modely určené pro běžné řidiče se řadí vždy ke špičce ve své kategorii. A platí to i pro naháč Tuono, který se poprvé představil v roce 2001 na motosalonu v Boloni. Základem mu byl superbike RSV Mille s vidlicovým dvouválcem. Druhá generace z roku 2006 již dostala litrový motor V4 ze superbiku RSV100R. V roce 2015 byl objem čtyřválce zvětšen na 1077 cm3 a výkon vystřelil k nebývalým výškám. S ním jsme se kdysi svezli i my.

Funkční šatičky

Nyní máme rok 2022 a před námi stojí zmodernizované provedení, které se začalo prodávat loni. Dostalo nový kabát v podobě aerodynamického předního štítu a přepracovaný byl i tvar sedadla nebo nádrže. Dvouvrstvá kapota se stará o lepší odvod teplého vzduchu od motoru a její součástí jsou i přítlačná křidélka. Nový je také digitální přístrojový displej. Velká revoluce se odehrála i na podvozku, kde se objevila přepracovaná zadní kyvná vidlice, inspirovaná závodními speciály MotoGP. Elektronické pomocníky má pod drobnohledem řídicí jednotka Marelli 11MP. Vylepšené jsou jízdní režimy i elektronické pomocníky APCR (Aprilia Performance Ride Control) páté generace.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Leoš Káňa
Diskuze (0)

Doporučujeme