26.8. 2018 Jiří Baborský

Aprilia Tuono V4 1100 RR: Tenhle tuňák musí být nadívaný dynamitem!

 

Pro základní obrázek, jak jezdí Aprilia Tuono, si představte, že vám pod zadkem zapálí bednu trhaviny.

Aprilii Tuono motorkáři neřeknou jinak než tuňák. Původně dvouválcový naháč vznikl v roce 2002 vysvlečením supersportu RSV Mille, dnes již se čtyřválcovým véčkem představuje bezkapotovou alternativu k RSV4.

Úplný hanbář ale tuňák není, pár plastů si na přídi nechal, a hlavně nizoučká maska kolem tří světlometů pomáhá vytvářet správně agresivní výraz. Do letošní sezony vyrazila aprilka s novými barvami a aktuálně i s akční slevou padesát tisíc. Rovnice dnešního testu tedy zní: 175 koní/205 kg = 349.900 Kč.

Pokud vám zmíněný poměr výkonu a hmotnosti nepřišel podezřelý, pak vězte, že je to hotové peklo. Ale postupně.

Na motorku je potřeba se nejdřív usadit a my chrochtáme blahem. Stupačky leží sportovně výš, kolena máme pokrčená a váha leží trochu na zápěstí, ale vše v míře pohodlné a vzdálené ultimativní pozici skrčence na supersportu. Uznáváme však, že měřit víc než 178 cm, možná bychom tak nadšeni nebyli. Velkým bonusem jsou rovná a široká řídítka, díky nimž se dá s tuňákem cestovat i na pohodu. Překvapivě v tom nebrání ani brutální motor. Spojka chodí jemně, nemáme problém rozjíždět se hladce ani v ostrém režimu Race. Dokonce i podvozek slušně tlumí jak městské nástrahy, tak rozbitou okresku. Zatím se jen tak kocháme, sžíváme, jezdíme na čtvrt plynu, a mašině to vůbec nevadí. Jenže neustále cítíme tu chuť vystřelit vpřed a absolutní nechuť dodržovat předepsané rychlosti, při kterých se oba tak šíleně nudíme.

TEST: Yamaha Tracer 900. Tohle je fakt holka pro všechno!

Menu palubního počítače je neskutečně obsáhlé: tři módy motoru, tři úrovně ABS, osm levelů kontroly trakce, asistent zamezující zvedání předního kola při akceleraci, systém pro rychlý start a omezovač rychlosti v boxech okruhu… Zkusili jsme najít nastavení, při kterém se hned nezabijeme, a bereme pořádně za plyn. Po chvíli musíme zastavit a rozdýchat ten masakr. Ruce montujeme zpátky do ramenních kloubů, krev se pomalu vrací i do předních částí mozku a nevíme, jestli se smát, nebo brečet. Hotové peklo na zemi. Vždyť na začátku to byla taková mazlivá kočička. A teď sprostá rajda, co jde okamžitě na věc a hulvátsky na nás řve. Lidé kolem mají pocit, že se do Prahy vracejí tanky, když si výfuk po ubrání zabublá a bouchnou v něm zbytky plynů.

Síla čtyřválce je vážně nehorázná, kolem deseti tisíc otáček máte pocit, že jste omylem osedlali startující tryskáč. Nejlepší na tom je, že díky fantastickému podvozku a perfektnímu posezu máte všechnu sílu dokonale pod kontrolou. A to jedeme na základní RR s tlumiči Sachs, o sto tisíc dražší verze Factory má ještě ostřejší, ale zase méně komfortní podvozek Öhlins. Nám to ale takto naprosto vyhovuje, aprilka je chirurgicky přesná a dělá nám pomyšlení.

Vzájemná důvěra se rychle prohlubuje, dynamit pod zadkem je totiž dokonale čitelný a předvídatelný. Takže bez obav taháme za plyn a opájíme se rychlořazením bez spojky, které vyžaduje rozhodnou hlavu a tvrdou nohu. Žádné šudlání. „Plnej a kop, kop, kop…“ Bez spojky jde řadit i dolů, takže máte víc času a klidu srovnat se do zatáčky.

Skvělých motorek už jsme v redakci pár měli, ale poprvé nás musel importér přemlouvat, abychom mu testovací mašinu vrátili. Je třeba něco dodávat?

Plusy

  • Nehorázně silný motor
  • Ďábelské efekty výfuku
  • Chirurgicky přesný podvozek
  • Překvapivý cestovní komfort

Minusy

  • Nehodí se pro vyšší postavy
  • Pouze nouzové sedlo spolujezdce
  • Komplikovanější palubní počítač

Aprilia Tuono V4 1100 RR
Motor čtyřdobý vidlicový čtyřválec DOHC
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 1077
Výkon (kW/min-1) 129/11 000
Točivý moment (Nm/min-1) 121/9000
Převodovka, sekundární převod 6°, řetěz
Spotřeba (l/100 km) 8,0
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 2 x 330/220
Pneumatiky P a Z 120/70 ZR17 a 190/55 ZR17
Rozvor (mm) 1445
Výška sedla (mm) 825
Pohotovostní hmotnost (kg) 205
Objem nádrže (l) 18,5
Základní cena (Kč) 349 900*
* Akční cena
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jana Vávry: Bitcoin a zkouška otrlosti Glosa Jana Vávry: Bitcoin a zkouška otrlosti

Po měsících klidu přišla bouře a hodnota kryptoměn spadla…

Na oslavy 17. listopadu přišlo v Praze 132 tisíc lidí, tvrdí organizátoři Festivalu svobody Na oslavy 17. listopadu přišlo v Praze 132 tisíc lidí, tvrdí organizátoři Festivalu svobody

Festivalu svobody na Národní třídě, Václavském náměstí či…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu

Omlazená Kia Optima dostala dva nové motory. Benzinová…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 





 
Cupra nabídne sedm modelů do roku 2021. Na co se můžeme těšit?

Cupra nabídne sedm modelů do roku 2021. Na co se můžeme těšit?

Dnes 09:51

Osamostatněná sportovní divize Seatu chystá celou záplavu modelů. Důležitou roli budou hrát také SUV.




Blesk.cz

Vánoce a Ježíšek vás můžou dostat do basy: Vydírání dětí, týrání kapra, obecné ohrožení zapáleným stromečkem

Vánoce a Ježíšek vás můžou dostat do basy: Vydírání…

Až desítky let v »base« může místo dárků nadělit Ježíšek. Nevěříte? Stačilo by striktně trvat na dodržování…

Protopíte každou zimu „majlant“? 10 tipů, jak rychle ušetřit za teplo!

Protopíte každou zimu „majlant“? 10 tipů, jak rychle…

Zhruba dvě třetiny nákladů za energie platíme za teplo. Často ale za topení utrácíme víc, než je nutné. Ušetřit…

 

iSport.cz

Přátelé Šilhavý a Hapal proti sobě. Otazníky jsou u Daridy i levého beka

Přátelé Šilhavý a Hapal proti sobě. Otazníky jsou u…

Jeden trénoval nedávno Slavii, druhý Spartu. Teď renovují reprezentace zemí, které k sobě mají tak blízko.…

Vémola tvrdého Francouze neukončil. V Bratislavě vyhrál na body

Vémola tvrdého Francouze neukončil. V Bratislavě…

PŘÍMO Z BRATISLAVY | Výhra na body! Karlosi Vémolovi se nepodařilo ukončit francouzského soupeře Moiseho Rimbona…

 

Reflex.cz

Jaroš: Babiš je hraniční psychopat, ukázala se hnusná pravda, jdu do politiky a musíme ho porazit

Jaroš: Babiš je hraniční psychopat, ukázala se…

Jsme ve fázi největší tmy, rozednění je ale blízko. Marketér Martin Jaroš, který roky působí v Kataru, vidí…

100 let nezávislosti Polska: Náš soused se proměnil víc, než kterákoli jiná země Evropy

100 let nezávislosti Polska: Náš soused se proměnil…

Polské slovo wiedźmin zná jen málo Čechů. V překladu je to zaklínač a v angličtině witcher. Jedna slavná…