26.8. 2018 Jiří Baborský

Aprilia Tuono V4 1100 RR: Tenhle tuňák musí být nadívaný dynamitem!

 

Pro základní obrázek, jak jezdí Aprilia Tuono, si představte, že vám pod zadkem zapálí bednu trhaviny.

Aprilii Tuono motorkáři neřeknou jinak než tuňák. Původně dvouválcový naháč vznikl v roce 2002 vysvlečením supersportu RSV Mille, dnes již se čtyřválcovým véčkem představuje bezkapotovou alternativu k RSV4.

Úplný hanbář ale tuňák není, pár plastů si na přídi nechal, a hlavně nizoučká maska kolem tří světlometů pomáhá vytvářet správně agresivní výraz. Do letošní sezony vyrazila aprilka s novými barvami a aktuálně i s akční slevou padesát tisíc. Rovnice dnešního testu tedy zní: 175 koní/205 kg = 349.900 Kč.

Pokud vám zmíněný poměr výkonu a hmotnosti nepřišel podezřelý, pak vězte, že je to hotové peklo. Ale postupně.

Na motorku je potřeba se nejdřív usadit a my chrochtáme blahem. Stupačky leží sportovně výš, kolena máme pokrčená a váha leží trochu na zápěstí, ale vše v míře pohodlné a vzdálené ultimativní pozici skrčence na supersportu. Uznáváme však, že měřit víc než 178 cm, možná bychom tak nadšeni nebyli. Velkým bonusem jsou rovná a široká řídítka, díky nimž se dá s tuňákem cestovat i na pohodu. Překvapivě v tom nebrání ani brutální motor. Spojka chodí jemně, nemáme problém rozjíždět se hladce ani v ostrém režimu Race. Dokonce i podvozek slušně tlumí jak městské nástrahy, tak rozbitou okresku. Zatím se jen tak kocháme, sžíváme, jezdíme na čtvrt plynu, a mašině to vůbec nevadí. Jenže neustále cítíme tu chuť vystřelit vpřed a absolutní nechuť dodržovat předepsané rychlosti, při kterých se oba tak šíleně nudíme.

TEST: Yamaha Tracer 900. Tohle je fakt holka pro všechno!

Menu palubního počítače je neskutečně obsáhlé: tři módy motoru, tři úrovně ABS, osm levelů kontroly trakce, asistent zamezující zvedání předního kola při akceleraci, systém pro rychlý start a omezovač rychlosti v boxech okruhu… Zkusili jsme najít nastavení, při kterém se hned nezabijeme, a bereme pořádně za plyn. Po chvíli musíme zastavit a rozdýchat ten masakr. Ruce montujeme zpátky do ramenních kloubů, krev se pomalu vrací i do předních částí mozku a nevíme, jestli se smát, nebo brečet. Hotové peklo na zemi. Vždyť na začátku to byla taková mazlivá kočička. A teď sprostá rajda, co jde okamžitě na věc a hulvátsky na nás řve. Lidé kolem mají pocit, že se do Prahy vracejí tanky, když si výfuk po ubrání zabublá a bouchnou v něm zbytky plynů.

Síla čtyřválce je vážně nehorázná, kolem deseti tisíc otáček máte pocit, že jste omylem osedlali startující tryskáč. Nejlepší na tom je, že díky fantastickému podvozku a perfektnímu posezu máte všechnu sílu dokonale pod kontrolou. A to jedeme na základní RR s tlumiči Sachs, o sto tisíc dražší verze Factory má ještě ostřejší, ale zase méně komfortní podvozek Öhlins. Nám to ale takto naprosto vyhovuje, aprilka je chirurgicky přesná a dělá nám pomyšlení.

Vzájemná důvěra se rychle prohlubuje, dynamit pod zadkem je totiž dokonale čitelný a předvídatelný. Takže bez obav taháme za plyn a opájíme se rychlořazením bez spojky, které vyžaduje rozhodnou hlavu a tvrdou nohu. Žádné šudlání. „Plnej a kop, kop, kop…“ Bez spojky jde řadit i dolů, takže máte víc času a klidu srovnat se do zatáčky.

Skvělých motorek už jsme v redakci pár měli, ale poprvé nás musel importér přemlouvat, abychom mu testovací mašinu vrátili. Je třeba něco dodávat?

Plusy

  • Nehorázně silný motor
  • Ďábelské efekty výfuku
  • Chirurgicky přesný podvozek
  • Překvapivý cestovní komfort

Minusy

  • Nehodí se pro vyšší postavy
  • Pouze nouzové sedlo spolujezdce
  • Komplikovanější palubní počítač

Aprilia Tuono V4 1100 RR
Motor čtyřdobý vidlicový čtyřválec DOHC
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 1077
Výkon (kW/min-1) 129/11 000
Točivý moment (Nm/min-1) 121/9000
Převodovka, sekundární převod 6°, řetěz
Spotřeba (l/100 km) 8,0
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 2 x 330/220
Pneumatiky P a Z 120/70 ZR17 a 190/55 ZR17
Rozvor (mm) 1445
Výška sedla (mm) 825
Pohotovostní hmotnost (kg) 205
Objem nádrže (l) 18,5
Základní cena (Kč) 349 900*
* Akční cena
Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu

Evropská komise (EK) zablokuje spojení železničních…

Země EU se neshodly na podobě směrnice o ochraně autorských práv na internetu Země EU se neshodly na podobě směrnice o ochraně autorských práv na internetu

Ani čtyři hodiny jednání dnes zástupcům členských zemí…

Předchůdce Passatu od soudruhů z NDR. Připomeňte si Wartburg 355 Coupé Předchůdce Passatu od soudruhů z NDR. Připomeňte si Wartburg 355 Coupé

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme především s…

Krok k ukončení obchodní války: Čína nabízí výrazné zvýšení dovozu z USA Krok k ukončení obchodní války: Čína nabízí výrazné zvýšení dovozu z USA

Čína nabídla Spojeným státům, že během šesti let výrazně…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu

Na letošní rok plánuje škodovka uvedení modernizovaného…

 





 
Škoda Scala: Velké cenové srovnání s konkurencí. Jak si vede česká novinka?

Škoda Scala: Velké cenové srovnání s konkurencí. Jak si vede česká novinka?

Dnes 18:45

Nový mladoboleslavský kompakt je v tuto chvíli dostupný se třemi motory, zážehovým tříválcem 1.0 TSI, čtyřválcem 1.5 TSI a turbodieselem 1.6 TDI.




Blesk.cz

Boháči se sešli u slumů: Babiš na setkání elity a ostrý kontrast s chudými dětmi

Boháči se sešli u slumů: Babiš na setkání elity a…

Toulaví psi, chatrče, slumy a sem tam i volně pochodující krávy. Do toho děti pobíhající mezi stany v prachu a…

„Bylo to peklo!“ Slovenky přežily útok na luxusní hotel, před teroristy utíkaly v ručnících

„Bylo to peklo!“ Slovenky přežily útok na luxusní…

Ozbrojenci teroristického hnutí Šabáb v úterý zaútočili na komplex luxusního hotelu DusitD2 v keňské metropoli…

 

iSport.cz

NeŠťastný vlastní gól! Strapáč díky němu zkompletoval hattrick

NeŠťastný vlastní gól! Strapáč díky němu…

Podtrhlo to celý zápas. V závěru utkání Mladé Boleslavi s Olomoucí (1:4) si domácí útočník David Šťastný…

SESTŘIHY: Bílí Tygři i Hradec ztratili, slaví Vítkovice. Vary - Sparta 1:4

SESTŘIHY: Bílí Tygři i Hradec ztratili, slaví…

SOUHRN | Po neúspěchu v Lize mistrů si pořádně spravili chuť. Plzeňští hokejisté porazili v domácí bitvě rozjetý…

 

Reflex.cz

Na pražském Václavském náměstí se zapálil muž, kolemjdoucí ho uhasili

Na pražském Václavském náměstí se zapálil muž,…

V Praze na Václavském náměstí u sochy svatého Václava se dnes kolem 15:00 polil hořlavinou a zapálil…

Když byl hidžáb ještě daleko: Íránská móda 60. let pohledem tamních časopisů

Když byl hidžáb ještě daleko: Íránská móda 60. let…

Na přelomu 60. a 70. let bylo v Íránu velice módní zcela kopírovat zvyky západních států, a to včetně minisukní…