Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST: Yamaha Tracer 900. Tohle je fakt holka pro všechno!

Jiří Baborský Jiří Baborský 18. 8. 2018
33
1
Zobrazit náhledy (33)
Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Sedlo jednoduše zvednete o 15 mm. Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Tříválec má sílu, zvuk i charakter Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900 Yamaha Tracer 900
Sportovně-cestovní devítistovka Yamaha Tracer prodělala důležité změny, které ji posunuly blíž dokonalosti.

Všichni víme, že snaha o univerzálnost se všeobecně nevyplácí. Obvykle končí příliš velkými kompromisy na všech frontách. Sportovně-cestovní mašiny jsou ale generaci od generace lepší a začínají se stávat výjimkou potvrzující pravidlo.

Důkazem budiž nová Yamaha Tracer 900, která nás v pohodlí přepravila po dálnici, abychom si pak v serpentinách luxusně zařádili. Obě role zvládá víc než jen dobře.

Letošní podoba je evolucí stroje odvozeného v roce 2014 z naháče MT-09. Kapotáž a maska jsou teď o něco ostřejší, zásadní změnou je ale natažení zadní kyvné vidlice o 60 mm. Yamaha tím reaguje na ohlasy majitelů, kterým připadá originál sice mrštný jako úhoř, ale příliš nervózní v přímce. A my musíme chválit zlepšení. Lehkou nestabilitu jsme cítili až s blížící se dvoustovkou, ale aby ne, když jsme větru stavěli do cesty boční kufry. Ty patří do nově zavedené a o 40.000 Kč dražší výbavy GT. Ta zahrnuje ještě snadno nastavitelné zadní odpružení, jednoduše nastavitelný tempomat, vyhřívané rukojeti a podstatně modernější přístrojový panel. Přepínání palubního počítače kolečkem pro pravý palec vypadá jednoduše, ale ovladač je hodně citlivý a v rukavicích se nám s ním hůř pracovalo. K drobným pihám bychom zařadili ještě zadní stupačky – překážejí patám jezdce, když si dá nohy na špičky.

Hodně se nám líbí přirozený posez, vyšší figury si mohou zvednout pohodlné sedlo o 15 mm. Polohu plexi můžeme snadno seřizovat jednou rukou i za jízdy, vítr odvádí dostatečně a turbulence nás netrápily. Modernizace odstranila i vibrace řídítek, na které si majitelé stěžovali.

Lehké vrnění vyluzuje tříválec, kterému dává lichý počet pracovníků zajímavý charakter. Zamilovali jsme si jemné rozjezdy a přesnou odezvu plynu, a hlavně quickshifter, tedy řazení na vyšší stupně bez spojky pod plným plynem. To je pak masakr! Dosud klidný cesťáček, u kterého jsme řadili kolem tří čtyř tisíc, jako by se pomátl, letí do otáček kolem sedmi tisíc, jako by ho nakopli, a v deseti už je to vyložený sporťák. Stošedesátkou jedete, ani nevíte jak. A podvozek? Perfektně stíhá. Do zatáček se tracer skládá naprosto samozřejmě, na nerovnostech neuskakuje, míra jistoty a úroveň komfortu zkrátka našly společnou řeč. Že je tracer univerzál pro každého, dokládá i přítomnost tří palivových map a dvou úrovní kontroly trakce, navíc s možností plné deaktivace.

Plusy

  • Silný a charismatický motor
  • Komfortní posaz a sedlo
  • Výborné jízdní vlastnosti
  • Bohatá výbava verze GT
  • Všestrannost

Minusy

  • Zadní stupačky občas překážejí
  • Citlivý ovladač palubního počítače

YAMAHA TRACER 900
Motor čtyřdobý řadový tříválec DOHC
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 847
Výkon (kW/min-1) 84,6/10 000
Točivý moment (Nm/min-1) 87,5/8500
Převodovka, sek. převod 6°, řetěz
Spotřeba (l/100 km) 5,5
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 2x298/245
Pneumatiky P a Z 120/70 ZR17 a 180/55 ZR17
Rozvor (mm) 1500
Výška sedla (mm) 850/865
Provozní hmotnost (kg) 215
Objem nádrže (l) 18
Základní cena (Kč) 279 990
Cena testované verze GT (Kč) 319 990

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Tohle je test?
lulinak
| 19. 8. 2018
inu je okurkova sezona, clanky je potreba sazet jak na bezicim pase, obsah je az druhorady, a ze to odklakal i Tracer 900 o kterem ma pisalek pocit ze k nemu vlastne neni co psat je skoda, ale nevadi, mame "clanek" a lidi na nej klikli vse ostatni jde stranou, hlavne kdyz prace bavi....