Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Aston Martin
Aston Martin
Aston Martin
Aston Martin
31 Fotogalerie

Aston Martin CC100 našel majitele za 15 milionů korun

Aleš Dragoun
Aston Martin prodal výroční koncept CC100 soukromému sběrateli. Zaplatil za něj půl milionu liber, tedy v korunách patnáct milionů.

Výroční dvoumístný koncept CC100, který si Aston Martin postavil ke kulatinám, byl inspirován závodním modelem DBR1/300. S ním značka zvítězila v roce 1959 ve čtyřiadvacetihodinovce na okruhu La Sarthe. Konkrétně se tehdy radovali Roy Salvadori s Carrollem Shelbym. Druzí skončili jejich týmoví kolegové Maurice Trintignant a Paul Frere s obdobným vozem, přičemž ujeli o jeden okruh méně než úspěšnější dvojice: 322 oproti 323.

Nový speedster převzal jeho zelenožluté barvy a některé retro prvky, například kožené řemeny, zároveň však nahlíží do budoucnosti a předznamenává vzhled nových modelů. Je 4,5 m dlouhý a se zrcátky 2 m široký. Spekulovalo se o tom, že existují dva exempláře, z Gaydonu však nic oficiálního nezaznělo. Auto vzniklo během šesti měsíců a nyní vyšlo najevo, že bylo prodáno!

První soukromý sběratel si maximálně 1200 kg lehký vůz s karbonovou karoserií a šestilitrovým vidlicovým dvanáctiválcem AM11 objemu 6,0 l postaví do garáže a nejspíš s ním jezdit nebude. Stačí mu jej jen nastartovat, protože motor má skutečně působivý zvuk! Každopádně se jedná o exemplář, který byl představen veřejnosti. Naposledy s ním na Festivalu rychlosti v Goodwoodu jezdil šéfdesignér Marek Reichmann, který spolu s Davidem Kingem a Milesem Nurnbergerem vedl jeho vývoj. Byl však přestaven už 19. května na Nürburgringu, kde jej pro změnu řídili Stirling Moss a Ulrich Bez.

Automobilce se však ozval ještě jeden zákazník, který by jej rád vlastnil. A proč mu nevyhovět? Jeho kus dostane silniční homologaci, šťastný majitel tak bude moci vyrazit i na běžné silnice. Může si užívat nepopsatelný pocit z jízdy, šestistupňová sekvenční převodovka s pádly pod volantem jej katapultuje až ke 290 km/h, přičemž sprint z klidu na stovku otevřenému astonu s oddělenými místy pro pilota a spolujezdce trvá nejvýše 4 s. Tedy, až se svého unikátu dočká, což by mělo být ještě letos. Momentálně je dle britského Autocaru ve stadiu vzniku. Další kusy se však nejspíš už nenarodí, u Astonu chtějí zachovat exkluzivitu.

Pořád však není jasné, zda už v tuto chvíli existují dva kusy a staví se třetí, nebo jich je o jeden méně. Když výrobce slavil tak významné jubileum, mohl si jeden nechat na památku a prodat dva další. Dostaly přednost ekonomické zájmy? Uvidíme, snad nám to někdy odtajní.