Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin CC100 – Britský koncept ke kulatému jubileu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 19. 5. 2013 • 19:13
31
9
Zobrazit náhledy (31)
Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin Aston Martin
Aston Martin řádně oslavuje své kulatiny. Dopředu avizovaný retro koncept CC100 se objevil v Zeleném pekle a dokonce se po něm i projel.

Aston Martin CC100 byl představen u příležitosti čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu, tedy na trati slavné Nordschleife, která má momentálně finanční problémy. Astonu toto naštěstí nehrozí, koneckonců v historii si s bankroty užil své. Sta let od založení původní firmy Roberta Bamforda a Lionela Martina se však dožil ve zdraví.

Exkluzivní vůz vznikl ke kulatému jubileu. Jeho tvar byl inspirován speciálem DBR1/300, nejúspěšnějším závodním automobilem značky. Aston Martin s ním zvítězil v legendárním vytrvalostním klání v Le Mans v roce 1959. Tovární tým tenkrát získal double, tedy dvojitý triumf. První Carroll Shelby s Royem Salvadorim ujeli 323 kol, kolegové Maurice Trintignant a Paul Frere o jedno méně.

CC100 je roadster, či spíše speedster s retro prvky včetně kožených pásů, dva pasažéři v něm sedí odděleně. Ano, z moderních vozů nejvíce připomíná Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss, který byl vzpomínkou na vítězství trojcípé hvězdy v Mille Miglia 1955 (posádka Moss/Jenkinson). S legendárním britským závodníkem, který se nikdy nestal mistrem světa F1, však souvisí i novinka od Aston Martinu. Za volantem CC100 se totiž na Nordschleife sám objevil, vůz také připomíná jeho triumf v 1000 km Nürburgringu 1959 (střídal se tehdy s Jackem Fairmanem). Řídil jej i šéf automobilky Ulrich Bez, který mu sám říká DBR100. Zatím existuje údajně v jediném exempláři, automobilka existenci druhého, o kterém se spekulovalo, nepotvrdila. Měl by být vydražen. Odhadovaná částka se pohybuje mezi 770.000 a 1.540.000 dolary (15,6-31,3 miliony korun).

4,5 m dlouhý a se zrcátky zhruba 2 m široký speedster vznikl během šesti měsíců v centrále v Gaydonu. Jeho vývoj vedli David King, Marek Reichman a Miles Nurnberger. Nejen díky karbonové karoserii váží pod 1200 kg. Pod dlouhatánskou přední kapotou trůní nepřeplňovaný vidlicový dvanáctiválec typu AM11 s objemem 6,0 l, jehož výkon výrobce oficiálně neudal. Šestistupňová sekvenční převodovka s řazením pádly pod volantem umožňuje bolidu v britské závodní zelené se žlutými pruhy a logickým startovním číslem 100 sprintovat z klidu na stovku během zhruba 4 sekund. Střela se dostane až ke 290 km/h, než zasáhne omezovač.

Témata
20. 5. 2013 11:07
Re: Krása
Neříkám, že by neměl vypadat jako Aston. Jenom by to nemělo vypadat, jako když uřízli čumák od Vantage. Hlavně mi jde o ty světla, "tlama" mi nevadí.
A co se týče DBR1, tak to se lišilo od normální produkce Astonu, i když všichni měli stejný, kulatý, světla.
Avatar - Emel
20. 5. 2013 10:50
Re: Je to hezký...
Jediný exemplář, tohle jsou sběratelská auta kupovaná pro potěchu oka a jako investice.
Avatar - Petrolhead_CZ
20. 5. 2013 06:40
Další úžasný Aston
Absolutní krasavec :yes: Nádherná vzpomínka na staré časy.
Avatar - roox
20. 5. 2013 00:20
Re: Je to hezký...
pod tohle se podepíšu.... další z kategorie "deam cars" pro stav pěněženky "nevím už co bych si koupil".... páč uplně normální člověk si na tohle úveř neveme.... ale chtěl bych ho >:D
Avatar - Ja Prvni 123
19. 5. 2013 22:48
Je to hezký...
Úplně k ničemu... ale moc hezký.
:-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku