Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin CC100 – Britský koncept ke kulatému jubileu

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Aston Martin řádně oslavuje své kulatiny. Dopředu avizovaný retro koncept CC100 se objevil v Zeleném pekle a dokonce se po něm i projel.

Aston Martin CC100 byl představen u příležitosti čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu, tedy na trati slavné Nordschleife, která má momentálně finanční problémy. Astonu toto naštěstí nehrozí, koneckonců v historii si s bankroty užil své. Sta let od založení původní firmy Roberta Bamforda a Lionela Martina se však dožil ve zdraví.

Exkluzivní vůz vznikl ke kulatému jubileu. Jeho tvar byl inspirován speciálem DBR1/300, nejúspěšnějším závodním automobilem značky. Aston Martin s ním zvítězil v legendárním vytrvalostním klání v Le Mans v roce 1959. Tovární tým tenkrát získal double, tedy dvojitý triumf. První Carroll Shelby s Royem Salvadorim ujeli 323 kol, kolegové Maurice Trintignant a Paul Frere o jedno méně.

CC100 je roadster, či spíše speedster s retro prvky včetně kožených pásů, dva pasažéři v něm sedí odděleně. Ano, z moderních vozů nejvíce připomíná Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss, který byl vzpomínkou na vítězství trojcípé hvězdy v Mille Miglia 1955 (posádka Moss/Jenkinson). S legendárním britským závodníkem, který se nikdy nestal mistrem světa F1, však souvisí i novinka od Aston Martinu. Za volantem CC100 se totiž na Nordschleife sám objevil, vůz také připomíná jeho triumf v 1000 km Nürburgringu 1959 (střídal se tehdy s Jackem Fairmanem). Řídil jej i šéf automobilky Ulrich Bez, který mu sám říká DBR100. Zatím existuje údajně v jediném exempláři, automobilka existenci druhého, o kterém se spekulovalo, nepotvrdila. Měl by být vydražen. Odhadovaná částka se pohybuje mezi 770.000 a 1.540.000 dolary (15,6-31,3 miliony korun).

4,5 m dlouhý a se zrcátky zhruba 2 m široký speedster vznikl během šesti měsíců v centrále v Gaydonu. Jeho vývoj vedli David King, Marek Reichman a Miles Nurnberger. Nejen díky karbonové karoserii váží pod 1200 kg. Pod dlouhatánskou přední kapotou trůní nepřeplňovaný vidlicový dvanáctiválec typu AM11 s objemem 6,0 l, jehož výkon výrobce oficiálně neudal. Šestistupňová sekvenční převodovka s řazením pádly pod volantem umožňuje bolidu v britské závodní zelené se žlutými pruhy a logickým startovním číslem 100 sprintovat z klidu na stovku během zhruba 4 sekund. Střela se dostane až ke 290 km/h, než zasáhne omezovač.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
20. 5. 2013 11:07
Re: Krása
Neříkám, že by neměl vypadat jako Aston. Jenom by to nemělo vypadat, jako když uřízli čumák od Vantage. Hlavně mi jde o ty světla, "tlama" mi nevadí.
A co se týče DBR1, tak to se lišilo od normální produkce Astonu, i když všichni měli stejný, kulatý, světla.
Avatar - Emel
20. 5. 2013 10:50
Re: Je to hezký...
Jediný exemplář, tohle jsou sběratelská auta kupovaná pro potěchu oka a jako investice.
Avatar - Petrolhead_CZ
20. 5. 2013 06:40
Další úžasný Aston
Absolutní krasavec :yes: Nádherná vzpomínka na staré časy.
Avatar - roox
20. 5. 2013 00:20
Re: Je to hezký...
pod tohle se podepíšu.... další z kategorie "deam cars" pro stav pěněženky "nevím už co bych si koupil".... páč uplně normální člověk si na tohle úveř neveme.... ale chtěl bych ho >:D
Avatar - Ja Prvni 123
19. 5. 2013 22:48
Je to hezký...
Úplně k ničemu... ale moc hezký.
:-!