Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin CC100 – Britský koncept ke kulatému jubileu

Aston Martin
Aston Martin
Aston Martin
Aston Martin
31 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Aston Martin řádně oslavuje své kulatiny. Dopředu avizovaný retro koncept CC100 se objevil v Zeleném pekle a dokonce se po něm i projel.

Aston Martin CC100 byl představen u příležitosti čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu, tedy na trati slavné Nordschleife, která má momentálně finanční problémy. Astonu toto naštěstí nehrozí, koneckonců v historii si s bankroty užil své. Sta let od založení původní firmy Roberta Bamforda a Lionela Martina se však dožil ve zdraví.

Exkluzivní vůz vznikl ke kulatému jubileu. Jeho tvar byl inspirován speciálem DBR1/300, nejúspěšnějším závodním automobilem značky. Aston Martin s ním zvítězil v legendárním vytrvalostním klání v Le Mans v roce 1959. Tovární tým tenkrát získal double, tedy dvojitý triumf. První Carroll Shelby s Royem Salvadorim ujeli 323 kol, kolegové Maurice Trintignant a Paul Frere o jedno méně.

CC100 je roadster, či spíše speedster s retro prvky včetně kožených pásů, dva pasažéři v něm sedí odděleně. Ano, z moderních vozů nejvíce připomíná Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss, který byl vzpomínkou na vítězství trojcípé hvězdy v Mille Miglia 1955 (posádka Moss/Jenkinson). S legendárním britským závodníkem, který se nikdy nestal mistrem světa F1, však souvisí i novinka od Aston Martinu. Za volantem CC100 se totiž na Nordschleife sám objevil, vůz také připomíná jeho triumf v 1000 km Nürburgringu 1959 (střídal se tehdy s Jackem Fairmanem). Řídil jej i šéf automobilky Ulrich Bez, který mu sám říká DBR100. Zatím existuje údajně v jediném exempláři, automobilka existenci druhého, o kterém se spekulovalo, nepotvrdila. Měl by být vydražen. Odhadovaná částka se pohybuje mezi 770.000 a 1.540.000 dolary (15,6-31,3 miliony korun).

4,5 m dlouhý a se zrcátky zhruba 2 m široký speedster vznikl během šesti měsíců v centrále v Gaydonu. Jeho vývoj vedli David King, Marek Reichman a Miles Nurnberger. Nejen díky karbonové karoserii váží pod 1200 kg. Pod dlouhatánskou přední kapotou trůní nepřeplňovaný vidlicový dvanáctiválec typu AM11 s objemem 6,0 l, jehož výkon výrobce oficiálně neudal. Šestistupňová sekvenční převodovka s řazením pádly pod volantem umožňuje bolidu v britské závodní zelené se žlutými pruhy a logickým startovním číslem 100 sprintovat z klidu na stovku během zhruba 4 sekund. Střela se dostane až ke 290 km/h, než zasáhne omezovač.

Vstoupit do diskuze (9)