Aston Martin DB7: S Mazdou MX-5 má společnou jednu součástku
Aston Martin DB7 (písmena DB jsou zkratkou jména David Brown, někdejšího majitel anglické automobilky) se stal v roce 1993 zcela novým modelem své značky. Jako takový sehrál klíčovou roli v životě této prestižní automobilky po celá 90. léta. Oproti DB7, pod jehož tvarový návrh se podepsal Ian Callum, současný vedoucí designu u Jaguaru, působí předchozí poněkud hranatější modely Virage či Vantage s osmiválcovým motorem již poněkud omšele.
Pokud zůstaneme u spojení Aston Martinu a Mazda, tak obě automobilky patřily v 90. letech do portfolia Fordu. S Američany přišlo také výrazně větší hlídání nákladů, což byla oblast, která prestižní Aston Martin do té doby tolik netrápila. Dříve zcela svébytné vozy najednou začaly využívat sdílenou techniku. V případě DB7 tak základ motoru - řadového šestiválce s kompresorem, pocházel od Jaguaru.
Jenže v případě DB7 nešlo pouze o „neviditelné“ komponenty. Právě v kabině najdete ono spojení DB7 a MX-5 (NA). Stačí se podívat na vnitřní kliky dveří a jste doma. Sdílení takových komponentů však bývalo běžné i v minulosti. Prostě než vyrábět konkrétní součástku v malých počtech, je mnohdy lepší sáhnout po velkosériové produkci. Pokud se sdílená součástka citlivě zakomponuje, v praxi to zase tak nevadí. Ostatně, drobné vnitřní kliky dveří poměrně specifického tvaru padnou stejně dobře DB7 jako té MX-5.
Pokud máte jiný názor, podívejte se ještě jednou na dveřní výplně DB7. Najdete tam také ovladač elektrického nastavování zrcátek. Pokud jste třeba v minulosti vlastnili Fordy Sierra, Scorpio či původní Mondeo, bude vám jistě povědomý. Je totiž převzatý přímo z fordů té doby. Takže nejen MX-5, ale i kousek „scorpia“ žije v každém Astonu Martin DB7.