Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncept Astonu Martin Lagonda LUV je na prodej, na silnice ale nesmí

Marek Bednář
Diskuze (0)

Aston Martin Lagonda LUV, který oslavoval sto let automobilky Lagonda a byl předzvěstí vstupu špičkových automobilek do světa SUV, je nyní k mání v aukci. Je to ovšem koncept pro ženevský autosalon roku 2009 a nemá homologaci pro silniční provoz.

Britská automobilka Aston Martin s velkým úspěchem prodává SUV DBX. Není to ale první auto téhle kategorie, které postavila. Tím byl model Lagonda LUV, který se ukázal na ženevském autosalonu v roce 2009.

Technickým základem byl Mercedes-Benz třídy GL z té doby včetně pohonu všech kol 4Matic, pod kapotou je šestilitrový dvanáctiválec z vlastních zásob Astonu. Vnější slupka je, řekněme, designově výrazná a co do divokosti nezaostává ani interiér. Zda působí luxusně, či naopak klaustrofobicky a přeplácaně, necháme na ctěném čtenáři.

Poté, co automobilka lagondu představila, zůstalo u konceptu a vývoj nešel dál směrem k sériové výrobě. To znamená, že vůz existuje v jediném exempláři, který nemá homologaci pro silniční provoz. Ten se od Astonu někdy v minulosti dostal k soukromému majiteli, který ho nyní prodává v aukci na webu Collecting Cars.

Video se připravuje ...

Koncept měl původně obnovit jméno Lagonda v nabídce značky Aston Martin. Do světa, v němž existovala auta jako Porsche Cayenne či Volkswagen Touareg přinést skutečný luxus, Proto označení LUV, „Luxury Utility Vehicle“, „Luxusně-užitkové vozidlo“.

Aston Martin ho představil jako součást oslav stého výročí automobilky Lagonda, kterou v roce 1947 převzal David Brown (ten, podle nějž má spousta astonů označení „DB“) a následně sloučil s Aston Martinem, jehož otěží se chopil o rok dříve. Idea byla prozkoumat trh velkých luxusních aut na místech, jako je Rusko, blízký východ, Jižní Amerika, Indie nebo Čína. Patrně však v té době ještě nebyl dostatečně velký na to, aby se vůz, který by jistě byl velmi drahý, prodával v dostatečných počtech.

Po stránce výbavy ovšem vůz luxusní je. Nabízí čtyři individuální sedačky, hedvábné koberečky, kožíšek na opěradlech či zadní konzoli se sklenicemi. Ve výbavě je vzduchové odpružení, prosklená střecha či třeba karbon-keramické brzdy.

Lagondu LUV je možné pořídit v právě probíhající internetové aukci. Jak vysoko se cena vyšplhá, je těžko odhadovat – vůz nesmí na silnice a je tak pouze samohybnou dekorací garáže. A ta samohybnost taky není jistá – není známo, v jakém stavu jsou jeho mechanické části. V každém případě, aukce nemá „rezervu“, minimální částku pro uskutečnění prodeje, a v době přípravy článku jsou příhozy na pouhých 12.750 librách (358 tisíc korun).

Marek Bednář
Diskuze (0)

Doporučujeme