Aston Martin hledá finance na nové modely

 

Tradiční britská značka v souvislosti s modernizací a rozšířením své palety modelů zvažuje různé způsoby navýšení svého kapitálu.

Aston Martin je jeden z posledních výrobců luxusních sportovních vozů, který nepatří pod křídla velkého koncernu. To mu do jisté míry dává volný prostor ve vlastním směřování značky a jejích modelů, ale na druhou stranu nemá tak jako Bentley, Ferrari, Jaguar nebo Lamborghini a další silnou finanční oporu v mateřském koncernu, v němž pak může sdílet techniku s ostatními značkami.

Letošní rok navíc v historii značky rovněž nebude patřit mezi nejúspěšnější, když jej zahájila nepříjemnost v podobě svolávací akce téměř 18.000 vozů vyrobených od roku 2008 a těsně před jeho koncem má Aston Martin na svém kontě okolo 4200 prodaných vozů, což je výrazně méně než za předkrizový rok 2007, v němž bylo klientům prodáno 7300 automobilů.

Paleta modelů Aston Martinu i přes průběžné omlazovaní neustále stárne a z designových linií modelů DB7 a DB9 rovněž nehodlá britská značka vycházet donekonečna. Proto již krátce po svém nástupu na pozici generálního ředitele Andy Palmer poodhalil blízkou budoucnost Aston Martinu.

Ta počítá s výrazným omlazením a rozšířením palety modelů, na němž bude mít svůj podíl i spojenectví s německým koncernem Daimler. K vývoji nových modelů jsou ovšem zapotřebí i finance a právě k ním nyní Aston Martin hledá cestu.

Podle nejmenovaného zdroje agentury Reuters pracuje vedení britské značky na plánech, v nichž figuruje vydání nových akcií nebo dluhopisů. Zároveň se původně plánovaná strategie obnovy prodlužuje o tři roky do roku 2020.

Cílem je vytvoření palety modelů, v niž budou i nadále figurovat luxusní sportovní a supersportovní kupé i roadstery a kabriolety, ale doplňovat je mají crossover nebo SUV spolu se sedanem.

Současná produkce se má právě díky uvedení modelů, s nimiž Aston Martin vstoupí mezí výrobce SUV a sedanů zvýšit na plánovaných 10.000 vozů ročně. Výsledkem má být podobná strategie jako u Porsche, kdy právě tyto typy zajistí značce stabilitu a zároveň finance na vývoj sportovních vozů, které dále posílí její image.

Pod kapoty budoucích Aston Martinů mají proniknout hybridní pohonné jednotky, které jim umožnit zachovat si své dynamické schopnosti při nižší spotřebě paliva i emisích CO2.

Plán na zásadní modernizaci modelové palety, do níž má být investováno 500 milionů britských liber byl zahájen prakticky již v roce 2012, kdy se italský Investindustrial získal 37,5 % akcií za 150 milionů liber. V současnosti kontroluje společně s kuvajtskou firmou Investment Dar celých 93 % akcií automobilky Aston Martin.

Podle tohoto plánu se máme nástupce modelové řady DB9 dočkat koncem roku 2016, kdy má na trh vstoupit se zcela novou platformou, která bude ještě univerzálnější než současná VH a současné dvanáctiválce mají nahradit osmiválce, jejichž dodavatelem má být Mercedes-AMG.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman vyprovodil Babiše slovy chvály: Vykonal práci jako nikdo předtím Zeman vyprovodil Babiše slovy chvály: Vykonal práci jako nikdo předtím

Prezident Miloš Zeman jmenoval do čela ministerstva…

Šéf lidovců Bělobrádek zavítá na sudetoněmecký sjezd Šéf lidovců Bělobrádek zavítá na sudetoněmecký sjezd

Český vicepremiér pro vědu a výzkum Pavel Bělobrádek se…

Mladé netáhne luxus. Tržby klenotnictví Tiffany vzrostly jen nepatrně Mladé netáhne luxus. Tržby klenotnictví Tiffany vzrostly jen nepatrně

Menší zájem o šperky projevili turisté a domácí…

 
Zdroj: Reuters

Štítky Aston Martin Nové modely Luxusní značky

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Nový Jeep Compass odhaluje české ceny. Konkurent Karoqa zatím nabízí dva motory

Nový Jeep Compass odhaluje české ceny. Zatím nabízí dva motory

Dnes 15:48

Jeep Compass se prezentuje jako nejschopnější SUV své kategorie. Kompaktní Američan zatím nabízí výběr mezi benzinovou čtrnáctistovkou a vznětovým dvoulitrem.




Blesk.cz

Letní Alpy zvládnou i rodiny s dětmi: Bregenzský les je plný dobrodružství!

Letní Alpy zvládnou i rodiny s dětmi: Bregenzský les…

Horské štíty Alp jsou pro Rakousko typické. Vystoupat na skalnatý vrchol a rozhlédnout se po členité krajině…

Chat s odborníkem: Jak skoncovat s kouřením?

Chat s odborníkem: Jak skoncovat s kouřením?

Lezou vám cigarety do peněz, trápí vás každé ráno úporný kašel nebo už máte vážnější zdravotní problémy? Jak…

 

iSport.cz

Chystá velký návrat? Kvitová odletěla do Paříže, zváží French Open

Chystá velký návrat? Kvitová odletěla do Paříže,…

Tenistka Petra Kvitová dnes odletěla z Prahy do Paříže. Na sociálních sítích uvedla, že pátek v areálu Roland…

LIGA NARUBY: Chorea, zpackaná standardka a pády Krmenčíka

LIGA NARUBY: Chorea, zpackaná standardka a pády Krmenčíka

Předposlední kolo letošní sezony, předposlední Liga naruby. A i tentokrát se bylo na co dívat – nový díl…

 

Reflex.cz

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…

Teroristický útok v Manchesteru, nebo propuštěný grázl Kajínek?

Teroristický útok v Manchesteru, nebo propuštěný…

Včerejšek ukázal zblbělost postmoderní epochy v úplné nahotě. Zatímco předchozí den večer zavraždil džihádista v…