Aston Martin hledá finance na nové modely

 

Tradiční britská značka v souvislosti s modernizací a rozšířením své palety modelů zvažuje různé způsoby navýšení svého kapitálu.

Aston Martin je jeden z posledních výrobců luxusních sportovních vozů, který nepatří pod křídla velkého koncernu. To mu do jisté míry dává volný prostor ve vlastním směřování značky a jejích modelů, ale na druhou stranu nemá tak jako Bentley, Ferrari, Jaguar nebo Lamborghini a další silnou finanční oporu v mateřském koncernu, v němž pak může sdílet techniku s ostatními značkami.

Letošní rok navíc v historii značky rovněž nebude patřit mezi nejúspěšnější, když jej zahájila nepříjemnost v podobě svolávací akce téměř 18.000 vozů vyrobených od roku 2008 a těsně před jeho koncem má Aston Martin na svém kontě okolo 4200 prodaných vozů, což je výrazně méně než za předkrizový rok 2007, v němž bylo klientům prodáno 7300 automobilů.

Paleta modelů Aston Martinu i přes průběžné omlazovaní neustále stárne a z designových linií modelů DB7 a DB9 rovněž nehodlá britská značka vycházet donekonečna. Proto již krátce po svém nástupu na pozici generálního ředitele Andy Palmer poodhalil blízkou budoucnost Aston Martinu.

Ta počítá s výrazným omlazením a rozšířením palety modelů, na němž bude mít svůj podíl i spojenectví s německým koncernem Daimler. K vývoji nových modelů jsou ovšem zapotřebí i finance a právě k ním nyní Aston Martin hledá cestu.

Podle nejmenovaného zdroje agentury Reuters pracuje vedení britské značky na plánech, v nichž figuruje vydání nových akcií nebo dluhopisů. Zároveň se původně plánovaná strategie obnovy prodlužuje o tři roky do roku 2020.

Cílem je vytvoření palety modelů, v niž budou i nadále figurovat luxusní sportovní a supersportovní kupé i roadstery a kabriolety, ale doplňovat je mají crossover nebo SUV spolu se sedanem.

Současná produkce se má právě díky uvedení modelů, s nimiž Aston Martin vstoupí mezí výrobce SUV a sedanů zvýšit na plánovaných 10.000 vozů ročně. Výsledkem má být podobná strategie jako u Porsche, kdy právě tyto typy zajistí značce stabilitu a zároveň finance na vývoj sportovních vozů, které dále posílí její image.

Pod kapoty budoucích Aston Martinů mají proniknout hybridní pohonné jednotky, které jim umožnit zachovat si své dynamické schopnosti při nižší spotřebě paliva i emisích CO2.

Plán na zásadní modernizaci modelové palety, do níž má být investováno 500 milionů britských liber byl zahájen prakticky již v roce 2012, kdy se italský Investindustrial získal 37,5 % akcií za 150 milionů liber. V současnosti kontroluje společně s kuvajtskou firmou Investment Dar celých 93 % akcií automobilky Aston Martin.

Podle tohoto plánu se máme nástupce modelové řady DB9 dočkat koncem roku 2016, kdy má na trh vstoupit se zcela novou platformou, která bude ještě univerzálnější než současná VH a současné dvanáctiválce mají nahradit osmiválce, jejichž dodavatelem má být Mercedes-AMG.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo odsouhlasilo obří železniční stavbu za miliardy Ministerstvo odsouhlasilo obří železniční stavbu za miliardy

Železniční trať v úseku Veselí nad Lužnicí – Doubí…

Českého výrobce světel Trevos chtěla zničit insolvenční mafie Českého výrobce světel Trevos chtěla zničit insolvenční mafie

U hlavního vchodu do závodu největšího tuzemského výrobce…

Online: Babiš už hlasoval. Volil ANO a kroužkoval Online: Babiš už hlasoval. Volil ANO a kroužkoval

S úderem čtrnácté hodiny se v Česku otevřely volební…

 
Zdroj: Reuters

Štítky Aston Martin Nové modely Luxusní značky

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 





 
Mercedes-Benz X prozradil české ceny. O kolik je stuttgartský pick-up dražší než Navara?

Mercedes-Benz X prozradil české ceny. O kolik je stuttgartský pick-up dražší než Navara?

Dnes 13:50

Nový pick-up s trojcípou hvězdou na přídi je zatím dostupný výhradně se čtyřválcovými motory. Na šestiválec si počkáme do léta.




Blesk.cz

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku zastřelil, pak zabil i sebe

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku…

Měla před sebou zářnou budoucnost, talentovanou zpěvačku San Sreylai (†23) ale připravil o život její žárlivý…

Změny na Vltavské: Dělníci opravují schodiště, zmizí nevyužívaná lávka

Změny na Vltavské: Dělníci opravují schodiště, zmizí…

Okolí Vltavské se začíná měnit. Začala více než měsíční rekonstrukce schodiště, navazovat se bude likvidací…

 

iSport.cz

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s Muguruzaovou i Venus

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s…

Tenistka Karolína Plíšková se na Turnaji mistryň utká v Bílé skupině stejně jako před rokem se Španělkou Garbiňe…

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky, je to jako rakovina

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky,…

Před dvěma týdny skončil Miloš Říha ve Slovanu. Důvody? Podle slovenských médií docela vážné. Zastaralé metody.…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Komentátor Bohumil Pečinka: Volit má smysl. Jde o režim, volové!

Komentátor Bohumil Pečinka: Volit má smysl. Jde o…

Začnu velmi osobně. Od roku 2013 jsem nebyl už u trojích voleb (komunální, senátní, krajské). V určitou chvíli…