Aston Martin V12 Vantage S by Q: Mr. Q
Dvoumístné kupé s vidlicovým dvanáctiválcem si vzal do parády interní Q tým, aby na 84. ročníku ženevské prestižní automobilové přehlídky ukázal, čeho všeho jsou v Gaydonu schopni, dostanou-li třeba patřičnou zakázku. První prezentace možností se odehrála již před dvěma lety, kdy byl v Ženevě vystaven podobně extravagantní kabriolet Virage Volante. Aktuálně se na stánku prestižního výrobce nachází nejen takto upravený otevřený Vanquish Volante, ale i právě popisované kupé V12 Vantage S.
Současné bílé auto (odstín se jmenuje Stratus) dostalo na karoserii kontrastní oranžové prvky, tato kombinace je letos, zdá se, v módě nejen v Británii. Křiklavá barva pokrývá přední masku, pruhy na bocích, zadním křídle i spodní část difuzoru. Nezapomínejme ani na brzdové třmeny. Stejný odstín najdeme i v interiéru na sedadlech a výplních dveří, zde ovšem v kombinaci s modrou kůží. Hlavně příď dává vzpomenout na závodní astony v barvách Gulfu. Jen ta typická světle modrá chybí...
Vantage S by Q jinak nepostrádá ani karbonové díly, například výdechy na kapotě a bocích, z uhlíkových kompozitů je i přední lízátko. Střecha je vyvedena v černé barvě Jet, stejně jako vnější zpětná zrcátka, černá jsou rovněž desetipaprsková kola. Zmíněný zadní difuzor dostal stříbrošedý lak. Logo Q na blatnících za předními koly je dokonce smaltované! I s detaily je třeba si řádně vyhrát.
O nějaké limitované edici se nemluví, ale pokud se najde výstřední boháč, který se chce od ostatních majitelů V12 Vantage lišit, jistě mu Q tým v tomto směru za patřičný obnos navíc vyjde vstříc. Od toho přece vznikl, ne? Automobilka se netají tím, že její klientela má o takové služby zájem, nenabídne je ovšem každý dealer značky, ale jen vybraní.
Technické specifikace konkrétního ženevského „showcaru“ nebyly zveřejněny, ale standardní Vantage S je poháněn vidlicovým dvanáctiválcem AM28 objemu 5,9 l s výkonem 421 kW při 6750 otáčkách. Točivý moment vrcholí hodnotou 620 N.m v 5750 min-1 a přenáší jej sedmistupňový automat Sportshift III dozadu. Supersport se rozjede až na 330 km/h.
Mimochodem, Q tým stál i za projektem CC100, který byl představen v květnu 2013 ke stoletému výročí značky. Jeho přičiněním nezůstal ultimativní speedster s šestilitrovým motorem AM11 V12 pouze v jediném exempláři, ale existují minimálně dva.