Aston Martin V8 Vantage S: Nové fotografie

Aston Martin V8 Vantage S: Nové fotografie

 
 

Mezeru mezi modely V8 a V12 Vantage se u Aston Martinu rozhodli vyplnit novým V8 Vantage S.

Výstavní premiéra Aston Martinu V8 Vantage S se odehrála na autosalonu v Ženevě. Inspirací pro vznik tohoto modelu bylo závodní provedení GT4. Novinka představuje na řidiče orientovaný vůz, poskytující zcela nové zážitky z řízení.

Nový model se od výchozího provedení V8 Vantage liší upraveným designem karoserie. Řada prvku na exteriéru je převzata z dvanáctiválce, který je na vrcholu nabídky malých Aston Martinů. Od něj si V8 Vantage S vypůjčil například design předního nárazníku nebo nástavců prahů. Nový je i zadní nárazník s integrovaným difuzorem z uhlíkových vláken. Poslední úpravou exteriéru je použití nových 19palcových kol, která lze nahradit kovanými disky, s nižší hmotností.

Interiér má působit dynamicky, k čemuž přispívá například dvoubarevné kožené čalounění. Přestože, je V8 Vantage S zaměřen především na požitek z jízdy nechybí v jeho výbavě automatická klimatizace nebo audio systém Aston Martin s výkonem 160 W a měničem na 6 CD. K nejzajímavějším příplatkovým prvkům pro interiér, vzhledem k zaměření vozu, patří sportovní sedadla s kostrou z kompozitních materiálů, která mohou představovat snížení hmotnosti o 17 kg.

Nepříliš extrémní změny se odehrávají pod kapotou. Atmosférický vidlicový osmiválec V8 Vantage S poskytuje z objemu 4735 cm3 maximální výkon 321 kW (436 k) při 7300 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 490 Nm při 5000 min-1. Výchozí V8 Vantage ze stejného objemu a při stejných otáčkách nabízí výkon 313 kW (426 k) a točivý moment 470 Nm. Aston Martin V12 z šestilitrového dvanáctiválce poskytuje výkon 380 kW (517 k) a točivý moment 570 Nm.

Aston Martin - srovnání V8 Vantage S a dalších modelů
ModelV8 Vantage SV8 VantageV12 Vantage
Motor4,7 V84,7 V86,0 V12
Zdvihový objem [cm3]473547355935
Válce/ventily8/48/412/4
Největší výkon [kW/min-1]321/7300313/7000380/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]490/5000470/5750570/5750
Max. rychlost [km/h]305290305
Zrychlení 0-100 km/h [s]-4,94,2
Komb. spotř. [l/100 km]12,913,316,3
Poh. hmotnost [kg]161016301680
Délka [mm]438543804380
Šířka [mm]186518651865
Výška [mm]126012551241
Rozvor [mm]260026002600

S motorem V8 Vantage S spolupracuje sedmistupňová převodovka Sportshift II. Podle tiskových materiálů je tato převodovka o 20 % rychlejší při změnách rychlostních stupňů než šestistupňová převodovka Sportshift, kterou nahrazuje. Spolu s nástupem nové převodovky došlo na zkrácení celkového převodu na 4,182:1.

Aston Martin V8 Vantage S je vybaven režimem Sport, který po stisknutí jediného ovladače ještě zrychlí reakce převodovky, přidá ostřejší odezvu na sešlápnutí plynového pedálu a otevírá klapku ve výfuku, která zajistí patřičnou zvukovou kulisu.

Vedle úprav designu a mírného zvýšení výkonu se může V8 Vantage S pochlubit i ostřejším řízením. Novinka má oproti standardnímu nastavení 17:1 strmější převod řízení 15:1. Výsledkem je 2,6 otáček volantu namísto 3,04 u V8 Vantage.

Specifickou charakteristiku mají tlumiče i pružiny. Společnost Bridgestone přímo pro tento model vyvinula nové pneumatiky s rozměry 245/40 R19 vpředu a 285/35 R19 vzadu. Upraven byl i brzdový systém. Vpředu jsou nyní kotouče o průměru 380 mm namísto 355 mm kotoučů u V8 Vantage. Nové jsou i přední šestipístkové třmeny.

Velkoryseji je nastaven i systém jízdní stability DSC, ale nechybí ani spíše komfortněji zaměření elektroničtí pomocníci jako brzdový asistent HBA, pomáhající při panickém brzdění a asistent rozjezdu do kopce HSA.

Aston Martin V8 Vantage S prodělal také menší odtučňovací kůru a výsledkem je snížení hmotnosti na 1610 kg u kupé a na 1690 kg u roadsteru, což je o 20 kg méně než u srovnatelných verzí V8 Vantage. Vyšší výkon a nižší hmotnost mají velkou zásluhu na zvýšení maximální rychlosti z 290 km/h na 305 km/h. Britská automobilka uvádí i spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 12,9 litru benzinu na 100 km.

Aston-Martin.auto.cz: Vše o značce Aston Martin na Auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh Ukrajina pohořela u soudu v Londýně. Nevysvětlila, proč by Rusku neměla splatit dluh

Ukrajina nedokázala uspokojivě vysvětlit, proč nesplatila…

Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP Řekové osekali českým miliardářům zisk ze sázkové společnosti OPAP

Největší řecké sázkové společnosti OPAP ve čtvrtém…

VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Aston Martin Rapide a Vantage dostanou ostřejší verze AMR Aston Martin Rapide a Vantage dostanou ostřejší verze AMR

To jsou věci, už i tradiční sportovní značka musí mít…

Aston Martin V12 Vantage S Spitfire 80 oslavuje slavnou stíhačku Aston Martin V12 Vantage S Spitfire 80 oslavuje slavnou stíhačku

Supermarine Spitfire, jeden z nejslavnějších stíhacích…

 



 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Včera

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří nechtějí tunelovat

Zeman z Chorvatska: Jsem agent podnikatelů, kteří…

Prezident Miloš Zeman se setkal s chorvatskou prezidentkou Kolindou Grabar-Kitarović. Při rozhovorech se jednalo…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím nepočítal,“ přiznal útočník

Brněnský Škoda jde do Norska. „Už jsem s tím…

Zbrojovka přichází o svého nejlepšího střelce. Útočníka Michala Škodu dnes čekají zdravotní testy v Norsku a…

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do prázdné pečetil Kvapil

VIDEO: Hradec - Kometa 0:2. Rozhodl Nečas, do…

Do semifinále Generali play off Tipsport extraligy vstoupili lépe hokejisté brněnské Komety, kteří v prvním…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…