Aston Martin V8 Vantage S: Nové fotografie
Výstavní premiéra Aston Martinu V8 Vantage S se odehrála na autosalonu v Ženevě. Inspirací pro vznik tohoto modelu bylo závodní provedení GT4. Novinka představuje na řidiče orientovaný vůz, poskytující zcela nové zážitky z řízení.
Nový model se od výchozího provedení V8 Vantage liší upraveným designem karoserie. Řada prvku na exteriéru je převzata z dvanáctiválce, který je na vrcholu nabídky malých Aston Martinů. Od něj si V8 Vantage S vypůjčil například design předního nárazníku nebo nástavců prahů. Nový je i zadní nárazník s integrovaným difuzorem z uhlíkových vláken. Poslední úpravou exteriéru je použití nových 19palcových kol, která lze nahradit kovanými disky, s nižší hmotností.
Interiér má působit dynamicky, k čemuž přispívá například dvoubarevné kožené čalounění. Přestože, je V8 Vantage S zaměřen především na požitek z jízdy nechybí v jeho výbavě automatická klimatizace nebo audio systém Aston Martin s výkonem 160 W a měničem na 6 CD. K nejzajímavějším příplatkovým prvkům pro interiér, vzhledem k zaměření vozu, patří sportovní sedadla s kostrou z kompozitních materiálů, která mohou představovat snížení hmotnosti o 17 kg.
Nepříliš extrémní změny se odehrávají pod kapotou. Atmosférický vidlicový osmiválec V8 Vantage S poskytuje z objemu 4735 cm3 maximální výkon 321 kW (436 k) při 7300 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 490 Nm při 5000 min-1. Výchozí V8 Vantage ze stejného objemu a při stejných otáčkách nabízí výkon 313 kW (426 k) a točivý moment 470 Nm. Aston Martin V12 z šestilitrového dvanáctiválce poskytuje výkon 380 kW (517 k) a točivý moment 570 Nm.
Aston Martin - srovnání V8 Vantage S a dalších modelů | ||||
Model | V8 Vantage S | V8 Vantage | V12 Vantage | |
Motor | 4,7 V8 | 4,7 V8 | 6,0 V12 | |
Zdvihový objem [cm3] | 4735 | 4735 | 5935 | |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 12/4 | |
Největší výkon [kW/min-1] | 321/7300 | 313/7000 | 380/6500 | |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 490/5000 | 470/5750 | 570/5750 | |
Max. rychlost [km/h] | 305 | 290 | 305 | |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | 4,9 | 4,2 | |
Komb. spotř. [l/100 km] | 12,9 | 13,3 | 16,3 | |
Poh. hmotnost [kg] | 1610 | 1630 | 1680 | |
Délka [mm] | 4385 | 4380 | 4380 | |
Šířka [mm] | 1865 | 1865 | 1865 | |
Výška [mm] | 1260 | 1255 | 1241 | |
Rozvor [mm] | 2600 | 2600 | 2600 |
S motorem V8 Vantage S spolupracuje sedmistupňová převodovka Sportshift II. Podle tiskových materiálů je tato převodovka o 20 % rychlejší při změnách rychlostních stupňů než šestistupňová převodovka Sportshift, kterou nahrazuje. Spolu s nástupem nové převodovky došlo na zkrácení celkového převodu na 4,182:1.
Aston Martin V8 Vantage S je vybaven režimem Sport, který po stisknutí jediného ovladače ještě zrychlí reakce převodovky, přidá ostřejší odezvu na sešlápnutí plynového pedálu a otevírá klapku ve výfuku, která zajistí patřičnou zvukovou kulisu.
Vedle úprav designu a mírného zvýšení výkonu se může V8 Vantage S pochlubit i ostřejším řízením. Novinka má oproti standardnímu nastavení 17:1 strmější převod řízení 15:1. Výsledkem je 2,6 otáček volantu namísto 3,04 u V8 Vantage.
Specifickou charakteristiku mají tlumiče i pružiny. Společnost Bridgestone přímo pro tento model vyvinula nové pneumatiky s rozměry 245/40 R19 vpředu a 285/35 R19 vzadu. Upraven byl i brzdový systém. Vpředu jsou nyní kotouče o průměru 380 mm namísto 355 mm kotoučů u V8 Vantage. Nové jsou i přední šestipístkové třmeny.
Velkoryseji je nastaven i systém jízdní stability DSC, ale nechybí ani spíše komfortněji zaměření elektroničtí pomocníci jako brzdový asistent HBA, pomáhající při panickém brzdění a asistent rozjezdu do kopce HSA.
Aston Martin V8 Vantage S prodělal také menší odtučňovací kůru a výsledkem je snížení hmotnosti na 1610 kg u kupé a na 1690 kg u roadsteru, což je o 20 kg méně než u srovnatelných verzí V8 Vantage. Vyšší výkon a nižší hmotnost mají velkou zásluhu na zvýšení maximální rychlosti z 290 km/h na 305 km/h. Britská automobilka uvádí i spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 12,9 litru benzinu na 100 km.