Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A4: Nejúspěšnější model značky slaví 20 let

David Bureš
Diskuze (28)
Model A4 se v roce 1994 stal nástupcem Audi 80. Nyní automobilka pracuje na páté generaci tohoto vozu.

Automobilka Audi slaví, tento měsíc je to 20 let od chvíle, kdy byla zahájena sériová výroba první generace modelu A4. Tento luxusní vůz střední třídy je nejúspěšnějším modelem v historii ingolstadtské automobilky.

Čtyři generace Audi A4 mají na svém kontě už více než šest milionů prodaných exemplářů. Zájem o vůz byl veliký už krátce po jeho uvedení, dnes je A4 nejprodávanějším modelem značky. Aktuální čtvrtá generace byla od roku 2007 vyrobena už ve více než dvou milionech kopií.

Za loňský rok má A4 na svém kontě 337.990 vyrobených kusů, nejoblíbenější karosářskou verzí je sedan s 235.966 vyrobenými exempláři. Největší zájem o A4 je v Číně, Německu a USA.

A4 dnes vzniká na pěti místech. Domovskou továrnou je Ingolstadt, kterou v případě zájmu zákazníků doplňuje závod Neckarsulm. Další auta pro lokální trhy vyjíždějí z továren v čínském Čchang-čchunu, indonéské Jakartě a indickém Aurangabádu.

Automobilka v současnosti nabízí A4 ve formě sedanu a kombi, které je dostupné také v terénní verzi A4 Allroad. Od auta jsou odvozeny i sportovnější varianty S4 a RS 4. Druhá a třetí generace á-čtverky byla dostupná také s otevřenou karoserií, dnes je ale takový model nabízen s označením A5. Model s tímto jménem sice technicky vychází z A4, nabízí ale sportovněji laděné karoserie – vedle kabrioletu ještě kupé a liftback.

Audi aktuálně pracuje na páté generaci A4 s interním označením B9, která bude představena v příštím roce. Automobilka už kvůli novince pracuje na modernizaci výrobního závodu v Ingolstadtu, jen v karosárně je právě instalováno přes 1.300 nových strojů.

Nová A4 má zůstat stejně velká jako ta současná, v duchu doby dostane úspornější motory. Novinkou bude i plug-in hybrid. Bezstupňovou převodovku Multitronic pak údajně nahradí až devítistupňový automat.

David Bureš
Diskuze (28)
31. 10. 2014 16:39
Re: Ucvrkávám
mal som v tej tehlovočervenej metalíze 2.8 V6 quattro.. keby mi ju žena nestotálkovala, ešte ju mám ako auto pre potešenie..
Avatar - Hotwire
31. 10. 2014 12:21
Re: Prvá generácia
Mal som predoslu generaciu A4 a za snoba sa nepovazujem, neviem preco tak vela ludi ma predsudky voci majitelom tejto znacky. Pravdaze najde sa vela idiotov za volantom audi, ale ved rovnako je to aj s inymi znackami. 2x sa mi stalo ze som natrafil za (s prepacenim) hovado za volantom kie sorento. To mam teraz odsudzovat celu znacku, ze si ju kupuju hovada? Nemyslim si. ;-\
/edit: tym som pravdaze nenarazal na teba, to som si len tak povzdychol. ;-)
Avatar - Hotwire
31. 10. 2014 12:18
Re: Ucvrkávám
Nech si v klude ulavia, na faktoch aj tak nic nezmenia. :-! :yes:
Avatar - grifith
31. 10. 2014 09:46
Re: Ucvrkávám
Ono ne nadarmo se říká, že kde nic není, ani smrt nebere :-! U dotyčného autora to však není žádným překvapením.
Avatar - jozephko
31. 10. 2014 08:23
Naj sexy bola prvá generácia A4-ky
Prvá generácia A4-ky vo verzii sedan mala perfektnú prdelku. Pripomínala mi ženský zadok v napasovaných džínach...