Audi A5 e-tron quattro: 2,0 TFSI a dva elektromotory

Audi A5 e-tron quattro: 2,0 TFSI a dva elektromotory

 
 

Ingolstadtská automobilka rozšiřuje rodinu e-tron o další prototyp, jehož základem je tentokrát sériové kupé A5.

Od autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem 2009 automobilka Audi v poměrně pravidelných intervalech představuje koncepty a prototypy, které spojuje označení e-tron a elektrický nebo alespoň hybridní pohonný systém.

Nejnovějším zástupcem, který je na první pohled nerozeznatelný od sériového modelu, je kupé A5 e-tron quattro.

S tímto prototypem se Audi vydává podobným směrem jako například Lexus nebo francouzský koncern PSA s Peugeotem 3008 Hybrid4, jehož přední kola pohání spalovací motor a zadní má na starosti elektromotor.

U Audi ovšem testují koncept, kdy jsou přední kola poháněna přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 2,0 TFSI s výkonem 155 kW (211 k), kterému pomáhá elektromotor o výkonu 33 kW (45 k). Označení quattro v názvu prototypu jasně říká, že jsou poháněna i zadní kola a ta má na starosti druhý trakční elektromotor o výkonu 60 kW (81 k).

Ve většině jízdních situací je Audi A5 e-tron quattro předokolka, která využívá zážehový motor spolu se slabším elektromotorem, umístěným mezi čtyřválcem a čtyřrychlostní převodovkou R-Tronic. V případě potřeby řídicí elektronika zapojí i zadní výkonnější elektromotor.

Díky tomuto řešení si Audi zachovalo možnost pohonu všech čtyř kol, ale zároveň se obejde bez kardanu a dalších komponentů, které jsou součásti konvenčního pohonu quattro. Místo toho jsou v podélné ose vozu mezi převodovkou a zadním elektromotorem umístěny lithium-iontové akumulátory s kapacitou 9,4 kWh.

Audi A5 e-tron quattro je v podstatě full-hybrid, který se může pohybovat pouze na elektřinu. V takovém případě má elektrický dojezd 40 kilometrů a může dosáhnout maximální rychlosti 100 km/h. Při využití všech motorů je maximální rychlost kupé 228 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 5,9 s. V kombinovaném provozu se má spotřeba paliva pohybovat okolo 2,7 litru benzinu na 100 km, ovšem s vydatným přispěním elektrického pohonu.

Kromě svého hybridního pohonného systému se A5 e-tron quattro od standardního A5 2,0 TFSI quattro odlišuje také hojným využitím hliníku a karbonu pro udržení hmotnosti na přijatelné hodnotě, která se má pohybovat okolo 1600 kg.

Pro srovnání si můžeme připomenout, že sériové Audi A5 2,0 TFSI quattro disponuje výkonem 155 kW (211 k) a jeho pohotovostní hmotnost se standardní šestistupňovou manuální převodovkou je 1575 kg. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 6,5 s, dosáhne maximální rychlosti 246 km/h a v kombinovaném provozu spotřebuje 7,3 litru benzinu na 100 km.

Audi A5 e-tron quattro v současnosti představuje pouze vývojový prototyp, který nemíří do sériové výroby.

JAKE.AUTO.CZ: Audi A5 (přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje

Investici v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku…

Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum

Změnit práci chce nyní nejvíc lidí v Česku za posledních…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa) Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa)

Nová generace oblíbeného kabrioletu od audi vstoupila…

Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro

Národní tiskovou prezentaci modelu A5 Sportback pořádalo…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…