Peugeot 3008 HYbrid4: Čtyřkolka jako první dieselový full-hybrid

Peugeot 3008 HYbrid4: Čtyřkolka jako první dieselový full-hybrid

 
 

Peugeot zveřejnil bližší podrobnosti k chystanému modelu 3008 HYbrid4. Crossover kombinující dieselový motor a elektromotor bude schopen jízdy i čistě na elektřinu a vykazuje kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 km.

Základní princip fungování pohonu HYbrid4 od Peugeotu by již představen. Místo komplikovaného spojování elektrického pohonu a spalovacího motoru na jedné hnací ose zvolila francouzská automobilka jednodušší koncepci. Spalovací motor, konkrétně turbodiesel, pohání i nadále přední kola a na zadní kola směřuje točivý moment elektromotoru.

Toto rozdělení umožňuje jednak jednoduché připojování a odpojování obou motorů a jednak lze jejich výkon v případě potřeby jednoduše sečíst a využít všechen najednou. Jako vedlejší efekt bude skupina PSA Peugeot Citroën touto cestou také kompenzovat absenci pohonu všech kol u svých klíčových modelů.

U 3008 HYbrid4 hlavní úloha připadá nejsilnějšímu motoru určenému pro této model – turbodieselu 2,0 HDi o výkonu 120 kW. Na zadní nápravě se přidává 27 kW, dohromady tedy vznětový motor a elektromotoru dávají přesně 200 koní. Nejvyšší dostupné maximum točivého momentu je 500 Nm – 300 Nm na předních kolech a 200 Nm na zadních.

Oba motory ale nefungují vždy současně. Řidič má na výběr ze čtyř přednastavených režimů, které ovlivňují způsob jejich zapojení. Samotné připojování a odpojování elektromotoru nebo vypínání spalovacího motoru ale probíhá zcela automaticky.

Základní mód se jmenuje Auto. Představuje univerzální kompromis mezi nízkou spotřebou a dobrou jízdní dynamikou. Režim ZEV (Zero Emission Vehicle) znamená provoz bez emisí výfukových plynů, 3008 HYbrid4 tedy jede výhradně na elektrický pohon, pokud je to možné. Podmínkou je dostatečné nabití baterií a jízda městskými rychlostmi. Motor HDi se připojuje jen při prudké akceleraci nebo pokud se baterie vybijí.

Funkce pohonu všech kol udržuje oba motory v provozu po co nejdelší dobu souběžně. Při nízkých rychlostech se mají trakční schopnosti 3008 vyrovnat běžným SUV s mezinápravovou spojkou. Zvolit lze i sportovní režim. V takovém případě systém nepreferuje úspornou jízdu, ale připojuje elektromotor, aby pomohl akceleraci.

Pohonné ústrojí dále tvoří šestistupňová robotizovaná manuální převodovka s možností sekvenčního řazení a systém Stop & Start druhé generace pro vznětový motoru.

Systém přinese úsporu spotřeby paliva ve výši zhruba 30 % a emisí CO2 35 %. Vznětový motor je určen především pro jízdu na delší vzdálenosti. Elektromotor se dostane ke slovu při rozjezdech, při brzdění (pro rekuperaci energie) a při jízdě s malými výkonovými nároky. Zároveň slouží jako dodatečný zdroj výkonu pro prudkou akceleraci.

Elektromotor, invertor, měnič, Ni-MH baterie a další příslušenství se nacházení v zadní části vozidla. Se zbytkem pohonného systému je tato skupina spojena jen kabeláží, úprava pro HYbrid4 tak nevyžaduje zásadní modifikace karoserie.

V době uvedení na trhu bude Peugeot 3008 HYbrid4 prvním dieselovým full hybridem, tedy autem schopným provozu i na čistě elektrický pohon. Automobilka se s ním chce vydat ve stopách modelu 106 Electric z let 1995 až 2003, který je s 10 tisíci kusy dodnes nejprodávanějším elektromobilem v historii.

Kromě hybridního crossoveru 3008 se letos dostane k prvním zákazníkům také čistý elektromobil i0n.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 3008 HYbrid4: Čtyřkolka jako první…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 



Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq… Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq…

Nový Peugeot 3008 už na Auto.cz dokázal vyhrát nad VW…

Peugeot má novou zbraň pro Dakar. Co je na 3008 DKR Maxi nového? Peugeot má novou zbraň pro Dakar. Co je na 3008 DKR Maxi nového?

Speciál Peugeotu pro Dakar 2018 dostal přídomek Maxi, což…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny překvapil na lavičce

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny…

Trenér fotbalistů Sevilly Eduardo Berizzo, bojující s rakovinou prostaty, se pouhých 16 dnů po operaci vrátil ke…

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…