Audi A7 Sportback: Oficiální fotografie a technická data
Audi A7 Sportback je větším sourozencem modelu A5 Sportback. Ačkoliv má větší vnější rozměry a disponuje technikou vyšší střední třídy, základní princip se u obou aut shoduje. Pětidveřová karoserie liftback se siluetou kupé představuje v podání Audi lifestylovou variantou, která v sobě spojuje některé přednosti klasického sedanu a kombi. A7 Sportback bude tvořit stylovější alternativu k řadě A6 a jak nasvědčuje číselné označení (i celková délka 4,97 metru), zároveň bude vyplňovat prostor mezi A6 a A8.
Dynamický profil vozu Audi A7 Sportback je definován nízkým obloukem střechy, který
plynule přechází do střešních sloupků C. Vzhůru protažené třetí boční okno je odkazem na Audi 100 Coupé S z konce 60tých let. Záď je dynamicky zakončena výraznou odtrhovou
hranou. Ve víku zavazadlového prostoru je umístěn spoiler, který samočinně vysunuje při
rychlosti 130 km/h a zpět do klidové polohy se vrací při 80 km/h. Integrovaný difuzor je
lakován v barvě karoserie.
Efektní zadní svítilny jsou sériově vybaveny diodami LED s výjimkou světla zpětného chodu. Koncové světlomety mají podobu homogenního pásu, který tvoří široký oblouk ve tvaru písmene U. Uprostřed je umístěna „spirála“ brzdových světel, nad nimiž prochází rovná linie směrových ukazatelů.
Také příď nese diodová světla a standardně bi-xenonové světlomety. Na přání se budou dodávat také adaptivní plně diodová světla s dynamicky proměnlivým paprskem, známá zatím z modelů A8 a R8. Z čelního pohledu A7 odhaluje kombinaci známých designových prvků, jimž dominuje maska chladiče Singleframe (stejně jako na A8 šestihranná, což tuto dvojici odlišuje od ostatních modelů značky).
Nejnovější Sportback měří na délku 4969 mm, čímž jen těsně zůstává pod pěti metry a výsostným teritoriem Audi A8. Šířka 1911 mm, výška 1420 mm a rozvor náprav 2914 mm jsou proti A8 menší jen v řádu centimetrů. Do zavazadlového prostoru se vejde 535 litrů zavazadel, po sklopení sedadel se prostor zvětší na 1390 litrů.
A7 na trh zamíří se čtyřmi motory. Jejich společnými znaky je konfigurace V6 a přímé vstřikování. Základní zážehový 2,8 FSI se 150 kW a 280 Nm. Výkonnější alternativou je kompresorem přeplňovaný 3,0 TFSI, který se může pochlubit 220 kW a 440 Nm. S tímto motorem je A7 Sportback nejrychlejší – z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,6 sekundy.
Turbodiesely zastupuje 3,0 TDI. V silnějším provedení má 180 kW a 500 Nm, slabší dosahuje 150 kW a 400 Nm s pohonem předních kol, resp. 450 Nm s pohonem všech kol. V nejúspornějším provedení se slabším dieselem má Audi A7 Sportback kombinovanou spotřebu jen 5,3 l/100 km.
Standardem je stálý pohon všech kol quattro a sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic. Výjimkou je slabší provedení 3,0 TDI, které má společně s pohonem pouze předních kol bezestupňovou převodovku Multitronic.
Kompletní technická data jsou zatím k dispozici jen pro motory 3,0 TFSI quattro a 3,0 TDI quattro.
Audi A7 Sportback - Základní technická data | ||||
Motor | 3,0 TFSI | 2,8 FSI | 3,0 TDI | 3,0 TDI |
Převodovka | S tronic | S tronic | S tronic | Multitronic |
Zdvihový objem [cm3] | 2995 | - | 2967 | 2967 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 220/5250-6500 | 150/- | 180/4000-4500 | 150/- |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 440/2900-4500 | 280/3000-5250 | 500/1400-3250 | 400 (440)/1250-3500 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 235 | 250 | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,6 | 8,3 | 6,5 | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,2 | 8,0 | 6,0 | - |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1770 | - | 1770 | - |
Základní česká cena byla stanovena na 1.109.334,- Kč bez DPH, tzn. 1.331.200,- Kč včetně DPH. Česká premiéra pro pozvané hosty a zákazníky proběhne 27. a 28. července v Reprezentačních prostorách IVG v Praze na Radlické ulici.