Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A7 Sportback: Oficiální fotografie a technická data

Diskuze (48)
Audi A7 Sportback se představilo při pondělní slavnostní premiéře v Mnichově. V úterý 27. a ve středu 28. července probíhá oficiální prezentace také v Praze. České ceny začínají na 1,33 milionu Kč.

Audi A7 Sportback je větším sourozencem modelu A5 Sportback. Ačkoliv má větší vnější rozměry a disponuje technikou vyšší střední třídy, základní princip se u obou aut shoduje. Pětidveřová karoserie liftback se siluetou kupé představuje v podání Audi lifestylovou variantou, která v sobě spojuje některé přednosti klasického sedanu a kombi. A7 Sportback bude tvořit stylovější alternativu k řadě A6 a jak nasvědčuje číselné označení (i celková délka 4,97 metru), zároveň bude vyplňovat prostor mezi A6 a A8.

Dynamický profil vozu Audi A7 Sportback je definován nízkým obloukem střechy, který

plynule přechází do střešních sloupků C. Vzhůru protažené třetí boční okno je odkazem na Audi 100 Coupé S z konce 60tých let. Záď je dynamicky zakončena výraznou odtrhovou

hranou. Ve víku zavazadlového prostoru je umístěn spoiler, který samočinně vysunuje při

rychlosti 130 km/h a zpět do klidové polohy se vrací při 80 km/h. Integrovaný difuzor je

lakován v barvě karoserie.

Efektní zadní svítilny jsou sériově vybaveny diodami LED s výjimkou světla zpětného chodu. Koncové světlomety mají podobu homogenního pásu, který tvoří široký oblouk ve tvaru písmene U. Uprostřed je umístěna „spirála“ brzdových světel, nad nimiž prochází rovná linie směrových ukazatelů.

Také příď nese diodová světla a standardně bi-xenonové světlomety. Na přání se budou dodávat také adaptivní plně diodová světla s dynamicky proměnlivým paprskem, známá zatím z modelů A8 a R8. Z čelního pohledu A7 odhaluje kombinaci známých designových prvků, jimž dominuje maska chladiče Singleframe (stejně jako na A8 šestihranná, což tuto dvojici odlišuje od ostatních modelů značky).

Nejnovější Sportback měří na délku 4969 mm, čímž jen těsně zůstává pod pěti metry a výsostným teritoriem Audi A8. Šířka 1911 mm, výška 1420 mm a rozvor náprav 2914 mm jsou proti A8 menší jen v řádu centimetrů. Do zavazadlového prostoru se vejde 535 litrů zavazadel, po sklopení sedadel se prostor zvětší na 1390 litrů.

A7 na trh zamíří se čtyřmi motory. Jejich společnými znaky je konfigurace V6 a přímé vstřikování. Základní zážehový 2,8 FSI se 150 kW a 280 Nm. Výkonnější alternativou je kompresorem přeplňovaný 3,0 TFSI, který se může pochlubit 220 kW a 440 Nm. S tímto motorem je A7 Sportback nejrychlejší – z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,6 sekundy.

Turbodiesely zastupuje 3,0 TDI. V silnějším provedení má 180 kW a 500 Nm, slabší dosahuje 150 kW a 400 Nm s pohonem předních kol, resp. 450 Nm s pohonem všech kol. V nejúspornějším provedení se slabším dieselem má Audi A7 Sportback kombinovanou spotřebu jen 5,3 l/100 km.

Standardem je stálý pohon všech kol quattro a sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic. Výjimkou je slabší provedení 3,0 TDI, které má společně s pohonem pouze předních kol bezestupňovou převodovku Multitronic.

Kompletní technická data jsou zatím k dispozici jen pro motory 3,0 TFSI quattro a 3,0 TDI quattro.

Audi A7 Sportback - Základní technická data
Motor3,0 TFSI2,8 FSI3,0 TDI3,0 TDI
PřevodovkaS tronicS tronicS tronicMultitronic
Zdvihový objem [cm3]2995-29672967
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]220/5250-6500150/-180/4000-4500150/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]440/2900-4500280/3000-5250500/1400-3250400 (440)/1250-3500
Max. rychlost [km/h]250235250-
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,68,36,5-
Komb. spotřeba [l/100 km]8,28,06,0-
Pohotovostní hmotnost [kg]1770-1770-

Základní česká cena byla stanovena na 1.109.334,- Kč bez DPH, tzn. 1.331.200,- Kč včetně DPH. Česká premiéra pro pozvané hosty a zákazníky proběhne 27. a 28. července v Reprezentačních prostorách IVG v Praze na Radlické ulici.

Diskuze (48)
Avatar - white label
24. 8. 2010 22:33
Re: Bez osmiválce?
Kajfíku, proboha... "nežer" to tady tak, zdejší diskuse opravdu nejsou středem vesmíru..., zkus trochu nadhledu, když už jsi tak vtipný...
Ty jsi (podle sebe vtipně) poznamenal, že R8 má v nabídce "pouze" dva motory (což je samozřejmě na SS dost i tak) a já jsem zase (podle tebe zřejmě naopak nevtipně) jen poznamenal, že existuje i verze R8 GT (žádný český ceník jsem u toho neřešil, taky nevidím žádný důvod proč) ..., čímž to mohlo klidně skončit...
Tvoje dotčené plky o českém ceníku a "koncernové" žvásty mě opravdu nezajímají, ty si šetři na jiné diskuse, kterých je tu už tak až moc... ;-)

P.S. Mimochodem, když na tom tak bazíruješ, praticky všechny nové modely a motorizace Audi jdou nejprve na německý trh a až později k nám a není to běžná praxe jen u Audi..., jak píše i Krispos, český trh opravdu není středem Světa, ani Evropy a dovézt si dneska auto třeba z Německa není žádný problém, můžeš si pro něj (už několik let) klidně zajet i s českýma RZ "v ruce!...
Avatar - Krispos
24. 8. 2010 15:38
Re: Bez osmiválce?
Nesmíš brát české ceníky jako střed vesmíru :-) Ale ikdyby měla R8 pouze jeden motor, furt to bude výborná kára, na kterou 99% zdejších teoretiků nemá >:D
Avatar - white label
23. 8. 2010 18:20
Re: Bez osmiválce?
K jakým zmiňovaným čtyřem? R8 GT prostě existuje a ceník je jen kus papíru... ;-)
Avatar - white label
27. 7. 2010 17:59
Re: Bez osmiválce?
A co třeba R8 GT, to je přece jen poněkud odlišná motorizace... :-O ;-)
27. 7. 2010 15:17
Re: SEDMÁ VELMOC
Vyssich strednich to souhlasim.

Kdo potom navrhoval A2 zelinar z Hamburku? Totalni blamaz a pruser po vsech strankach!

Nikdo neni dokonaly! nove A4 je poctatne skaredejsi nez ta predchozi. Ale to je vec nazoru,ze!

A7 super!