Audi A7 vs. Mercedes-Benz CLS: Designový duel

Audi A7 vs. Mercedes-Benz CLS: Designový duel

 
 

Luxusní „čtyřdveřová kupé“ prožívají boom. Srovnání druhé generace Mercedesu CLS, který byl průkopníkem této kategorie, a Audi A7 Sportback (ve skutečnosti „pětidveřového kupé“) se proto přímo nabízí.

V první fázi se zaměříme na designové srovnání – ani jedno z aut zatím ještě nejezdí a teprve na pařížském autosalonu mají obě novinky oficiální světovou premiéru.

Začněme tím, co mají obě auta společné. Jsou dlouhá téměř 5 metrů, jen 1,4 metru vysoká a přitom 1,9 metru široká. Konstrukčně vychází z modelů vyšší střední třídy, proti kterým jsou větší, ale zároveň méně praktická a prostorná. Ačkoliv jak A7 Sportback, tak třída CLS svým designem jasně reprezentují svoje značky, jejich vzhled je jasně rozeznatelný od ostatních modelů. Mohou za to specifické detaily i neobvyklá řešení jako bezrámová skla dveří nebo zpětná zrcátka připevněná na stopkách ve dveřích.

Audi A7 Sportback a Mercedes-Benz CLS - srovnání rozměrů
ModelAudi A7 SportbackMercedes-Benz CLS
Délka [mm]49694940
Šířka [mm]19111881
Výška [mm]14201416
Rozvor [mm]29142870

Hlavní rozdíl mezi oběma modely panuje už v základním pojetí karoserie. I přes plynulé linie siluety má Mercedes stále klasickou tříprostorovou karoserii. Pokud tento termín akceptujeme, je tedy právě CLS čtyřdveřovým kupé, čistě technicky se jedná o sedan. Naproti tomu Audi má oblouk střechy protažený až na konec zadního převisu. Navíc jeho karoserie je pětidveřová, běžným slovníkem se tedy jedná o luxusní liftback. Aby ale tato kategorizace nebyla příliš jednoznačná, mnoho moderních kupé má výklopnou celou zadní stěnu. Audi A7 tedy může být kupé, v žádném případě ale není sedanem.

V designu Audi A7 Sportback můžeme vidět syntézu menšího A5 Sportback a nové A8. Základní linie je shodná s menším Sportbackem, střecha je ale protažená ještě více dozadu a z A8 přebírá Á-sedmička rovný prolis pod trojicí bočních oken, který zdůrazňuje plochou masu plechů na bocích.

Čelní pohled je lidově řečeno „A5 jako vyšitá“. A7 je jen více roztažená do šířky a přidává oblouk tvořený pásem diod v příplatkových světlech. Ten rafinovaně navazuje na boční prolisy a zdůrazňuje plastický tvar karoserie.

Opravdovou invenci předvedli designéři až v zadní části karoserie. Zde je podoba s A5 Sportback právě taková, jak jen to vyžadují konvence firemního designu. Svažující se střecha a boky, které plynule přetékají přes zadní čelo, jsou prvkem unikátním v celé současné automobilové produkci. Tyto tvary jsou zakončeny ostrou hranou, na každé straně dvakrát zalomenou. Stejné lomené křivky jsou také základem grafiky a obrysu koncových světel.

Audi A7 Sportback: První statické dojmy

Zatímco Audi je důsledně geometrické Mercedes-Benz CLS sází na čisté oblé tvary. Jeho design je také více svébytný – rozvíjí základní pojetí extravagantního předchůdce, který ve své době způsobil revoluci. Novinka je však více konzervativní a věrněji se drží odkazu dalších modelových tříd.

Z profilu, který je v této třídě nejvýraznějším úhlem pohledu, nenajdeme nic, čím by se nové CLS odchýlilo od odkazu předchůdce. Naopak tvar střechy i bočních dveří prošly jen mírnými úpravami. Rozdíl proti Audi A7 tedy nemůže být větší – proti důsledně odděleným jednoduchým linkám v podání Ingolstadtských nasazuje Mercedes koncert oblin, boulí a ostrých hran.

Novinkou je dvojice bočních prolisů. Horní z nich končí v ploše zadních dveří, na jeho tvar nepřímo navazuje oblouk okolo blatníku, který zdůrazňuje bouli nad zadním kolem. Podobný prvek odkazující na sedany 50tých let se poprvé objevil na aktuální třídě E, na CLS je ale mnohem výraznější.

O zádi platí to, co jsme napsali o profilu – spojitost s předchůdcem je jasně rozeznatelná, známé tvary jsou ale okořeněny o zcela nové nebo značně upravené detaily, které novému CLS dodávají na nezaměnitelnosti. Zůstává proto charakteristické víko zavazadlového prostoru zakončené obloukovou hranou, tvar zadních světel a nárazníku je ale zcela nový.

Z čelního pohledu se CLS vzdalo svébytného designu s bumerangovými světly. Místo toho vyznává styl velkého kupé CL s jednoduchou dominantní maskou chladiče, vedle které se ve vyšší pozici nacházejí světlomety. Mercedes navíc na rozdíl od Audi prosazuje světelné diody v samostatných pásech v dolním nárazníku, i zde ale bude existovat možnost příplatkových světlometů složených ze světelných diod.

Mercedes-Benz CLS: První dojmy

Zbývá ještě pohled do interiéru. Zde se karta zčásti obrací. Mercedes je stále za konzervativnějšího a solidně vypadajícího, zatímco Audi je technicistní a chladně promyšlené. Právě na interiér si ale designéři u Audi schovali největší překvapení. Při pohledu zevnitř je A7 podobná A8, má dokonce stejný přístrojový štít, vysouvací obrazovku navigace a přední sedadla. Chybí sice pár designových parádiček jako volič převodovky inspirovaný 80tými léty nebo plynulý přechod mezi středovým tunelem a palubní deskou. Zároveň je ale A7 velmi atraktivní a sportovněji střižené. Může se navíc pochlubit velmi zajímavě tvarovaným dekorem na palubní desce.

Mercedes je mnohem více podobný dalším modelům značky. Členění palubní desky věrně kopíruje technicky spřízněnou třídu E, hlavní změnou je větší plocha dekoru a určité zaoblení tvarů. Na větší třídu S pak CLS odkazuje jen v náznacích – středovými výdechy klimatizace a malými hodinami mezi nimi nebo absencí konvenčního voliče převodovky.

Audi A7 Sportback a Mercedes-Benz CLS - srovnání rozměrů
ModelAudi A7 SportbackMercedes-Benz CLS
Základní vznětový3,0 TDI DPF Multitronic
3,0 l V6 turbo, 150 kW, 400 Nm
CLS 250 CDI BlueEfficiency
2,1 I4 biturbo, 150 kW, 500 Nm
Výkonnější vznětový3,0 TDI DPF quattro
3,0 l V6 turbo, 180 kW, 500 Nm
CLS 350 CDI BlueEfficiency
3,0 V6 turbo, 195 kW, 600 Nm
Základní zážehový2,8 FSI quattro
2,8 V6 atm., 150 kW, 280 Nm
-
Výkonnější zážehový3,0 TFSI quattro
3,0 V6 komp., 220 kW, 440 Nm
CLS 350 BlueEfficiency
3,0 V6 atm., 225 kW, 370 Nm
Zážehový osmiválec-CLS 500 BlueEfficiency
4,7 V8 biturbo, 300 kW, 700 Nm
Nejvýkonnější verzeS7 nebo RS7
parametry neznámy
CLS 63 AMG
5,5 V8 biturbo, 400 kW, 800 Nm
Pohonpřední, bezestupňová Multitronic
4x4, sedmistupňová dvouspojková
zadní, sedmistupňová automatická
později 4Matic pro V6 CDI a V8

Výše připojená tabulka naznačuje rozmanitost nabízených verzí. V celkové sumě obou modelů budou k dispozici motory od řadového čtyřválce přes V6 až po V8 – od 150 do 400 kW, téměř všechny myslitelné formy přeplňování (jedno turbo, dvě stejně velká turbodmychadla, různě velká turbodmychadla, kompresor a samozřejmě i atmosférické plnění), pohon předních, zadních i všech kol a také různé převodovky: automatická, dvouspojková a bezestupňová. Srovnání technický údajů připravíme poté, co budou zveřejněny kompletní specifikace CLS.

Anketa

Které čtyřdveřové kupé se vám líbí víc?
Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A7 vs. Mercedes-Benz CLS: Designový duel













Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…