Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi A8
Audi A8
Audi A8
Audi A8
19 Fotogalerie

Audi A8 Hybrid: 2,0 TFSI v roli úsporné motorizace

Čtyřválec v pětimetrové limuzíně už není tabu. Audi jej kombinuje s elektromotorem.

Výkon šestiválce, spotřeba čtyřválce - známé zaklínadlo obhájců hybridních verzí ve velkých, luxusních a mnohdy i hodně drahých autech. Stejnou rétoriku nasazuje i Audi, které se v roce 2012 chystá rozšířit řady čtyřválcových luxusních limuzín o hybridní sedan A8.

Čtyřválec 2,0 TFSI kombinovaný s elektromotorem dávají společně maximální výkon 180 kW, momentové maximum je 480 Nm a kombinovaná spotřeba nemá překročit 6,4 l/100 km. Až do 100 km/h má umět tento full-hybrid jezdit pouze na elektřinu, bez lokálních emisí ujede A8 Hybrid 3 kilometry rychlostí 60 km/h.

Hnací ústrojí A8 Hybrid je navrženo jako vysoce účinný paralelní hybrid. Samotný spalovací motor 2,0 TFSI dává výkon 155 kW a točivý moment 350 Nm mezi 1500 a 4200 min-1. V jízdě pomáhá elektromotor svými 40 kW a 210 Nm.

Trakční synchronní elektromotor našel své místo tam, kde obvykle bývá hydrodynamický měnič, za ním ke slovu přichází známý osmistupňový automat. Zapojování elektromotoru do činnosti je realizováno lamelovou spojkou v olejové lázni. Točivý moment se v tomto Audi přenáší pouze na přední kola.

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 7,7 s, nejvíce A8 Hybrid jede 235 km/h.

Řidič má k dispozici 3 režimy: elektrický EV, standardní D (kombinuje zapojení spalovacího motoru a elektromotoru s ohledem na úsporný provoz) a sportovní S (adaptuje chování hnacího ústrojí a převodovky s ohledem na sportovní styl jízdy).

Lithiový akumulátor s kapacitou 1,3 kWh, který váží jen 36,7 kg a dává 40 kW výkonu, je umístěn v zavazadlovém prostoru. Sada je chlazena vzduchem buď prostřednictvím ventilátoru, který odsává vzduch z interiéru, nebo samostatným chladicím okruhem, který přichází na řadu při větší potřebě chlazení.

Audi A8 Hybrid bude standardně vybaveno 18palcovými koly z lehkých slitin s turbínovým designem, karoserie je na několika místech osazena označením Hybrid a je dodávána standardně s metalickým lakem, třízónovou klimatizací, diodovými předními světlomety a sound systémem BOSE.

Výroba má začít v roce 2012.