Audi Avantissimo - kombimánie

Audi Avantissimo - kombimánie

 
 
22.10. 2001

Automobilka Audi má na rozdíl od ostatních výrobců prestižních automobilů slabost pro kombíky. Ukazuje to i studie Avantissimo, neočekávaně představená ve Frankfurtu.

Zatímco BMW, Mercedes-Benz, Jaguar a Saab si pod pojmem prestižní automobil představují léty již dobře zavedený sedan, u Audi se na celou věc dívají trochu jinak - výrazný důraz totiž kladou na verze kombi (s nimi také třeba Volvo, i když zde přece jen příklon ke kombíkům není tak výrazný, i když zřetelný). Tento fakt si nejlépe uvědomíme, pokud se podíváme na model Audi RS 4. Je to jediný automobil střední třídy, který díky dvěma turbodmychadlům a opravdu tvrdému podvozku snese srovnání s BMW M3, na rozdíl od bavorského kupé je ale "er-es-čtyřka" odvozená od rodinného modelu A4 Avant. To je vskutku nezvyklý počin, uvážíme-li, že má tato karoserie vesměs menší pevnost v krutu, a svou již zmíněnou roli tu hraje i tradice. V nastoupeném trendu nyní pokračuje Audi s konceptem Avantissimo, který automobilka představila na frankfurtském autosalonu, což netušily ani renomované německé magazíny.

Audi Avantissimo je studií automobilu nejvyšší třídy, tedy té, v níž operuje model A8, nebo BMW řady 7 a Lexus LS 430. Ingolstadtský projekt však do tohoto segmentu přináší zde dosud nepoužitou karoserii typu kombi. Jde sice o zajímavý počin, ten však s největší pravděpodobností nebude doveden do finální sériové produkce, protože na takovéto řešení není nejspíš konzervativní klientela kupující tyto vozy zvyklá. Pokud ovšem v průběhu výstavy marketingoví experti nezaznamenali naprosto neočekávaný zájem o toto luxusní kombi. Ať už bude osud konceptu jakýkoliv, jisté je, že design vozu je předobrazem podoby další generace vozu Audi A8 a jeho aplikace na kombi měla v první řadě zmapovat reakce na nový styling, zatímco možnost vyrábět kombík byla až druhořadá, pomýšlí-li na to automobilka vůbec.

Název studie připomíná stávající sportovně střižené modely Audi A4 a A6 Avant. Svými rozměry - délkou 5,06 m, šířkou 1,91 m široký a výškou 1,43 m je sice výrazně převyšuje, dynamika je však cítit i z tohoto velkého a luxusního automobilu, a to zejména při pohledu z profilu, kde zaujme stoupající linie oken a čisté boky. Typické pro nejnovější vozy Audi (ale také pro Škodu Fabia) je přechod předního nárazníku do blatníku. Charakteristická maska chladiče je u avantissima rozdělena nárazníkem na dva díly, takže její horní část připomíná podkovu. Že by tak Audi chtělo naznačit, že je v hierarchii koncernu posledním stupínkem před démonickým Bugatti? Zadní partie, zejména svítilny a tvar zadního okna jsou však již pro Audi typické.

Méně obvyklé je však prosklení střechy, které využívá každý volný prostor, takže je zřetelně vidět množství a velikost výztuh. Interiér je ztvárněn tak trochu ve stylu BMW řady 7, je však elegantnější, postrádá strohost svého geograficky nepříliš vzdáleného rivala a zdá se, že by se od sériové podoby nemusel příliš lišit. Stejně jako BMW má i studie Audi palubní informační systém, ovládaný multifunkčním knoflíkem na středovém tunelu. Nakládání a vykládání zavazadel usnadňuje elektricky ovládaná podlaha nákladového prostoru, která se v případě potřeby vysouvá směrem z vozu až o 460 mm. Zadní samostatná sedadla jsou od sebe oddělena masivní konzolou, který ve svých útrobách ukrývá kardanovou hřídel stálého pohonu všech kol quattro.

Obě nápravy s pneumatickým pérováním pohání prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky s možností sekvenčního řazení vidlicový osmiválec 4,2 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly, jenž disponuje výkonem 316 kW a točivým momentem rovných 600 N. m. Tento motor konceptu Audi Avantissimo zaručuje dynamické vlastnosti srovnatelné se supersportovními vozy - však zmíněná pohonná jednotka také vychází se závodního speciálu Audi R8, který trimfoval i v závodě 24 hodin v Le Mans. Přední náprava konceptu je čtyřprvková, vzadu najdeme trojúhelníková ramena.

Také ve studii Avantissimo, stejně jako u sedanu A8, byl hojně použitý hliník. Koncept je vybaven prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame), který zaručuje nízkou hmotnost a zároveň dostatečnou tuhost karoserie. Koncept automobilky Audi rozšířil řady automobilů, využívajících dosud sériově nevyráběných pneumatik se systémem Pax, které mají schopnost jízdy i při defektu, a to až do vzdálenosti 200 km rychlostí do 80 km/h. Do konstrukce pláště jsou začleněná také čidla tlaku vzduchu uvnitř pneumatik.



Prodej OKD vypadá z dnešního pohledu hrůzostrašně, říká Pecina Prodej OKD vypadá z dnešního pohledu hrůzostrašně, říká Pecina

Privatizace černouhelné společnosti OKD vypadá ze…

Majitel budov Transgas v Praze požádal o jejich demolici Majitel budov Transgas v Praze požádal o jejich demolici

Majitel souboru budov Transgas na Vinohradské třídě v…

Čerpání evropských dotací na úspory energie je pomalé, ukázalo šetření NKÚ Čerpání evropských dotací na úspory energie je pomalé, ukázalo šetření NKÚ

Čerpání evropských dotací na úspory energie je pomalé a…

Babiš se tento týden sejde britskou premiérkou Mayovou Babiš se tento týden sejde britskou premiérkou Mayovou

Britská premiérka Theresa Mayová se tento týden setká s…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 





 
Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Kabriolet   –  Nafta a kabrio? Proč ne

TEST: Mercedes-Benz E 220 d 4Matic Kabriolet – Nafta a kabrio? Proč ne

Dnes 12:50

V loňském roce obohatila současnou generaci třídy E zatím poslední karosářská varianta kabriolet. Zkoušená verze 220 d je po výkonové stránce druhou nejslabší motorizací.




Blesk.cz

Úlet na rudé planetě. Recenze Far Cry 5: Lost on Mars

Úlet na rudé planetě. Recenze Far Cry 5: Lost on Mars

Nehostinný Mars obývaný krvelačnými pavoukovci, osud celého lidstva v ohrožení, parťák, ze kterého zbyla jenom…

Odjížídte na dovolenou autem? 4 rady, jak přežít cestu ve zdraví

Odjížídte na dovolenou autem? 4 rady, jak přežít…

Jedete na dovolenou autem? I když se vyspíte „do zásoby“ a na začátku cesty se můžete cítit odpočatí a svěží,…

 

iSport.cz

Danny se vrací do domů. Po konci ve Slavii bude hrát v Portugalsku

Danny se vrací do domů. Po konci ve Slavii bude hrát…

Záložník Danny bude po odchodu ze Slavie hrát doma v Portugalsku. Čtyřiatřicetiletý bývalý fotbalista Zenitu…

Hrál s Haškem, zastupuje hvězdy. Poner o českém hokeji i komunismu

Hrál s Haškem, zastupuje hvězdy. Poner o českém…

Hrál v jednom týmu s Dominikem Haškem i Vladimírem Růžičkou. Jako agent spolupracoval s kanadskou ikonou Bobbym…

 

Reflex.cz

Před 7 lety zemřela zpěvačka Amy Winehouse. Podívejte se na unikátní fotky z doby před hvězdnou kariérou

Před 7 lety zemřela zpěvačka Amy Winehouse.…

Před sedmi lety byla zpěvačka Amy Winehouse nalezena mrtvá. Teprve po třech měsících byla objasněna příčina…

Globální oteplování ohrožuje internetové připojení. Stoupající oceány mohou zaplavit optické kabely

Globální oteplování ohrožuje internetové připojení.…

Studie wisconsinské univerzity ve Spojených státech ukázala, že klimatické změny ohrožují funkčnost internetu…