Audi Avantissimo - kombimánie

Audi Avantissimo - kombimánie

 
 

Automobilka Audi má na rozdíl od ostatních výrobců prestižních automobilů slabost pro kombíky. Ukazuje to i studie Avantissimo, neočekávaně představená ve Frankfurtu.

Zatímco BMW, Mercedes-Benz, Jaguar a Saab si pod pojmem prestižní automobil představují léty již dobře zavedený sedan, u Audi se na celou věc dívají trochu jinak - výrazný důraz totiž kladou na verze kombi (s nimi také třeba Volvo, i když zde přece jen příklon ke kombíkům není tak výrazný, i když zřetelný). Tento fakt si nejlépe uvědomíme, pokud se podíváme na model Audi RS 4. Je to jediný automobil střední třídy, který díky dvěma turbodmychadlům a opravdu tvrdému podvozku snese srovnání s BMW M3, na rozdíl od bavorského kupé je ale "er-es-čtyřka" odvozená od rodinného modelu A4 Avant. To je vskutku nezvyklý počin, uvážíme-li, že má tato karoserie vesměs menší pevnost v krutu, a svou již zmíněnou roli tu hraje i tradice. V nastoupeném trendu nyní pokračuje Audi s konceptem Avantissimo, který automobilka představila na frankfurtském autosalonu, což netušily ani renomované německé magazíny.

Audi Avantissimo je studií automobilu nejvyšší třídy, tedy té, v níž operuje model A8, nebo BMW řady 7 a Lexus LS 430. Ingolstadtský projekt však do tohoto segmentu přináší zde dosud nepoužitou karoserii typu kombi. Jde sice o zajímavý počin, ten však s největší pravděpodobností nebude doveden do finální sériové produkce, protože na takovéto řešení není nejspíš konzervativní klientela kupující tyto vozy zvyklá. Pokud ovšem v průběhu výstavy marketingoví experti nezaznamenali naprosto neočekávaný zájem o toto luxusní kombi. Ať už bude osud konceptu jakýkoliv, jisté je, že design vozu je předobrazem podoby další generace vozu Audi A8 a jeho aplikace na kombi měla v první řadě zmapovat reakce na nový styling, zatímco možnost vyrábět kombík byla až druhořadá, pomýšlí-li na to automobilka vůbec.

Název studie připomíná stávající sportovně střižené modely Audi A4 a A6 Avant. Svými rozměry - délkou 5,06 m, šířkou 1,91 m široký a výškou 1,43 m je sice výrazně převyšuje, dynamika je však cítit i z tohoto velkého a luxusního automobilu, a to zejména při pohledu z profilu, kde zaujme stoupající linie oken a čisté boky. Typické pro nejnovější vozy Audi (ale také pro Škodu Fabia) je přechod předního nárazníku do blatníku. Charakteristická maska chladiče je u avantissima rozdělena nárazníkem na dva díly, takže její horní část připomíná podkovu. Že by tak Audi chtělo naznačit, že je v hierarchii koncernu posledním stupínkem před démonickým Bugatti? Zadní partie, zejména svítilny a tvar zadního okna jsou však již pro Audi typické.

Méně obvyklé je však prosklení střechy, které využívá každý volný prostor, takže je zřetelně vidět množství a velikost výztuh. Interiér je ztvárněn tak trochu ve stylu BMW řady 7, je však elegantnější, postrádá strohost svého geograficky nepříliš vzdáleného rivala a zdá se, že by se od sériové podoby nemusel příliš lišit. Stejně jako BMW má i studie Audi palubní informační systém, ovládaný multifunkčním knoflíkem na středovém tunelu. Nakládání a vykládání zavazadel usnadňuje elektricky ovládaná podlaha nákladového prostoru, která se v případě potřeby vysouvá směrem z vozu až o 460 mm. Zadní samostatná sedadla jsou od sebe oddělena masivní konzolou, který ve svých útrobách ukrývá kardanovou hřídel stálého pohonu všech kol quattro.

Obě nápravy s pneumatickým pérováním pohání prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky s možností sekvenčního řazení vidlicový osmiválec 4,2 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly, jenž disponuje výkonem 316 kW a točivým momentem rovných 600 N. m. Tento motor konceptu Audi Avantissimo zaručuje dynamické vlastnosti srovnatelné se supersportovními vozy - však zmíněná pohonná jednotka také vychází se závodního speciálu Audi R8, který trimfoval i v závodě 24 hodin v Le Mans. Přední náprava konceptu je čtyřprvková, vzadu najdeme trojúhelníková ramena.

Také ve studii Avantissimo, stejně jako u sedanu A8, byl hojně použitý hliník. Koncept je vybaven prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame), který zaručuje nízkou hmotnost a zároveň dostatečnou tuhost karoserie. Koncept automobilky Audi rozšířil řady automobilů, využívajících dosud sériově nevyráběných pneumatik se systémem Pax, které mají schopnost jízdy i při defektu, a to až do vzdálenosti 200 km rychlostí do 80 km/h. Do konstrukce pláště jsou začleněná také čidla tlaku vzduchu uvnitř pneumatik.



Autosalon Frankfurt 2017
Zoot.cz expanduje do Polska a Maďarska, tržby překonají miliardu Zoot.cz expanduje do Polska a Maďarska, tržby překonají miliardu

Největší tuzemský e-shop s módou Zoot.cz plánuje v…

Zemědělci dostanou miliardové odškodnění za sucho Zemědělci dostanou miliardové odškodnění za sucho

Zemědělci dostanou jako odškodnění za letošní sucho až…

Odboráři ukončí stávkovou pohotovost, důvody pominuly Odboráři ukončí stávkovou pohotovost, důvody pominuly

Odbory pracovníků veřejného sektoru zruší stávkovou…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 





 
Mini Cooper S E All4 – Stylovka do zásuvky

TEST: Mini Cooper S E All4 – Stylovka do zásuvky

Dnes 12:51

Mini je charismatické a moderní auto, což se kromě vzhledu odráží také v nabídce pohonných jednotek. Letos na trh přijíždí vůbec první plug-in hybridní provedení.




Blesk.cz

Za tohle ho doma nepochválí: Řidič vezl nová auta, při brzdění jedno spadlo

Za tohle ho doma nepochválí: Řidič vezl nová auta,…

Kuriózní dopravní nehoda se stala v pondělí odpoledne na Pražském okruhu v Praze. Řidič tahačem vezl zcela nová…

Smolař Jožo Ráž: Znovu dopravní nehoda! A znovu v Bratislavě

Smolař Jožo Ráž: Znovu dopravní nehoda! A znovu v Bratislavě

Ten má ale smůlu. Zpěvák skupiny Elán Jožo Ráž (62) měl autonehodu. Naštěstí se však nikomu nic nestalo a nehoda…

 

iSport.cz

Federer o Laver Cupu: parťáci v týmu, nadšení  i jedna drobná výtka

Federer o Laver Cupu: parťáci v týmu, nadšení i…

Duchovní otec Laver Cupu a největší sportovní hrdina jeho prvního ročníku. I Rogera Federera, jež má za sebou…

Stocha bude řešit disciplinárka. Za děkovačku mu hrozí pokuta i stopka

Stocha bude řešit disciplinárka. Za děkovačku mu…

Do angažmá ve Slavii vstoupil velmi výrazně. Záložník Miroslav Stoch je hodnocený jako zatím nejvýraznější…

 

Reflex.cz

Vybouchne ČSSD stejně jako socialisté v Německu? Sociální demokracie skomírají v celé Evropě

Vybouchne ČSSD stejně jako socialisté v Německu?…

Působilo to jako komedie i tragedie najednou – Martin Schulz, předseda německé sociální demokracie krátce po…

Vykoupení v plamenech: Pohřební rituály hinduistů vás donutí zamyslet se nad životem

Vykoupení v plamenech: Pohřební rituály hinduistů…

Smrt, tabu západní civilizace, je pro hinduisty přirozenou součástí všedních dnů. Mrtvé tu na jejich poslední…