reklama


Audi Avantissimo - kombimánie

Audi Avantissimo - kombimánie

 
 

Automobilka Audi má na rozdíl od ostatních výrobců prestižních automobilů slabost pro kombíky. Ukazuje to i studie Avantissimo, neočekávaně představená ve Frankfurtu.

Zatímco BMW, Mercedes-Benz, Jaguar a Saab si pod pojmem prestižní automobil představují léty již dobře zavedený sedan, u Audi se na celou věc dívají trochu jinak - výrazný důraz totiž kladou na verze kombi (s nimi také třeba Volvo, i když zde přece jen příklon ke kombíkům není tak výrazný, i když zřetelný). Tento fakt si nejlépe uvědomíme, pokud se podíváme na model Audi RS 4. Je to jediný automobil střední třídy, který díky dvěma turbodmychadlům a opravdu tvrdému podvozku snese srovnání s BMW M3, na rozdíl od bavorského kupé je ale "er-es-čtyřka" odvozená od rodinného modelu A4 Avant. To je vskutku nezvyklý počin, uvážíme-li, že má tato karoserie vesměs menší pevnost v krutu, a svou již zmíněnou roli tu hraje i tradice. V nastoupeném trendu nyní pokračuje Audi s konceptem Avantissimo, který automobilka představila na frankfurtském autosalonu, což netušily ani renomované německé magazíny.

Audi Avantissimo je studií automobilu nejvyšší třídy, tedy té, v níž operuje model A8, nebo BMW řady 7 a Lexus LS 430. Ingolstadtský projekt však do tohoto segmentu přináší zde dosud nepoužitou karoserii typu kombi. Jde sice o zajímavý počin, ten však s největší pravděpodobností nebude doveden do finální sériové produkce, protože na takovéto řešení není nejspíš konzervativní klientela kupující tyto vozy zvyklá. Pokud ovšem v průběhu výstavy marketingoví experti nezaznamenali naprosto neočekávaný zájem o toto luxusní kombi. Ať už bude osud konceptu jakýkoliv, jisté je, že design vozu je předobrazem podoby další generace vozu Audi A8 a jeho aplikace na kombi měla v první řadě zmapovat reakce na nový styling, zatímco možnost vyrábět kombík byla až druhořadá, pomýšlí-li na to automobilka vůbec.

Název studie připomíná stávající sportovně střižené modely Audi A4 a A6 Avant. Svými rozměry - délkou 5,06 m, šířkou 1,91 m široký a výškou 1,43 m je sice výrazně převyšuje, dynamika je však cítit i z tohoto velkého a luxusního automobilu, a to zejména při pohledu z profilu, kde zaujme stoupající linie oken a čisté boky. Typické pro nejnovější vozy Audi (ale také pro Škodu Fabia) je přechod předního nárazníku do blatníku. Charakteristická maska chladiče je u avantissima rozdělena nárazníkem na dva díly, takže její horní část připomíná podkovu. Že by tak Audi chtělo naznačit, že je v hierarchii koncernu posledním stupínkem před démonickým Bugatti? Zadní partie, zejména svítilny a tvar zadního okna jsou však již pro Audi typické.

Méně obvyklé je však prosklení střechy, které využívá každý volný prostor, takže je zřetelně vidět množství a velikost výztuh. Interiér je ztvárněn tak trochu ve stylu BMW řady 7, je však elegantnější, postrádá strohost svého geograficky nepříliš vzdáleného rivala a zdá se, že by se od sériové podoby nemusel příliš lišit. Stejně jako BMW má i studie Audi palubní informační systém, ovládaný multifunkčním knoflíkem na středovém tunelu. Nakládání a vykládání zavazadel usnadňuje elektricky ovládaná podlaha nákladového prostoru, která se v případě potřeby vysouvá směrem z vozu až o 460 mm. Zadní samostatná sedadla jsou od sebe oddělena masivní konzolou, který ve svých útrobách ukrývá kardanovou hřídel stálého pohonu všech kol quattro.

Obě nápravy s pneumatickým pérováním pohání prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky s možností sekvenčního řazení vidlicový osmiválec 4,2 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly, jenž disponuje výkonem 316 kW a točivým momentem rovných 600 N. m. Tento motor konceptu Audi Avantissimo zaručuje dynamické vlastnosti srovnatelné se supersportovními vozy - však zmíněná pohonná jednotka také vychází se závodního speciálu Audi R8, který trimfoval i v závodě 24 hodin v Le Mans. Přední náprava konceptu je čtyřprvková, vzadu najdeme trojúhelníková ramena.

Také ve studii Avantissimo, stejně jako u sedanu A8, byl hojně použitý hliník. Koncept je vybaven prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame), který zaručuje nízkou hmotnost a zároveň dostatečnou tuhost karoserie. Koncept automobilky Audi rozšířil řady automobilů, využívajících dosud sériově nevyráběných pneumatik se systémem Pax, které mají schopnost jízdy i při defektu, a to až do vzdálenosti 200 km rychlostí do 80 km/h. Do konstrukce pláště jsou začleněná také čidla tlaku vzduchu uvnitř pneumatik.



Oznámkuj dealera
Ludvík obhájil vedení pražské ČSSD, na předsedu podpořila Sobotku Ludvík obhájil vedení pražské ČSSD, na předsedu podpořila Sobotku

Ministr zdravotnictví Miloslav Ludvík obhájil post…

Američtí senátoři vyzvali Trumpa, aby zachoval tlak na Moskvu Američtí senátoři vyzvali Trumpa, aby zachoval tlak na Moskvu

Skupina 27 republikánských i demokratických senátorů…

Ministr Ludvík: Nemocniční sestry by si měly dramaticky přilepšit Ministr Ludvík: Nemocniční sestry by si měly dramaticky přilepšit

Nový ministr zdravotnictví přichází s novým receptem na…

Zeman se u Trumpa přimlouval, aby do Prahy poslal exmanželku Ivanu Zeman se u Trumpa přimlouval, aby do Prahy poslal exmanželku Ivanu

Prezident Miloš Zeman se při úterním telefonátu…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 






 
Škoda v USA? To by byla sebevražda, řekl člen představenstva VW

Škoda v USA? Podle člena představenstva VW by to byla sebevražda

Dnes 08:20

Informace o vstupu Škody Auto na severoamerický trh zřejmě nebudou tak horké. Podle jednoho ze členů představenstva Volkswagenu.




Blesk.cz

Pozor při pečení cukroví: Inspekce našla látku způsobující hyperaktivitu, v čem?

Pozor při pečení cukroví: Inspekce našla látku…

Inspektoři Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) odhalili ve třech ze 14 vzorků kandovaného ovoce…

Válka blondýn na Primě: Perkausová to krutě schytala od Špakové!

Válka blondýn na Primě: Perkausová to krutě schytala…

Výčitky a nadávky se teď ozývají za zdmi primácké redakce Top Staru! O těžce vybojované pozice přišly Lucie…

 

iSport.cz

VIDEO: Oceláři jsou v čele. Třinec v předehrávce porazil Plzeň 1:0

VIDEO: Oceláři jsou v čele. Třinec v předehrávce…

Hokejisté Třince vyhráli v předehrávaném utkání 28. kola extraligy na ledě Plzně 1:0 a posunuli se na první…

Mladík hlídal Jágra, ten mu mluvil do duše. Zůstane to mezi námi, řekl Rus

Mladík hlídal Jágra, ten mu mluvil do duše. Zůstane…

V dobách své největší slávy na něj často nasadili hlídacího psa. V Bostonu bráníval Jaromíra Jágra obrovitý Hal…

 

Reflex.cz

Švédka točí porno, na které se rády dívají i ženy

Švédka točí porno, na které se rády dívají i ženy

Myslíte si, že porno ženy nebaví? Chyba. Díky švédské režisérce si erotické filmy mohou pořádně užít i…

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních psů začne tento víkend

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních…

Akce nazvaná „Prodej vánočních psů“, kterou chystají aktivisté z Hnutí 269, se odehraje už tuto sobotu na…

 
 
reklama