Audi Avantissimo - kombimánie

Audi Avantissimo - kombimánie

 
 

Automobilka Audi má na rozdíl od ostatních výrobců prestižních automobilů slabost pro kombíky. Ukazuje to i studie Avantissimo, neočekávaně představená ve Frankfurtu.

Zatímco BMW, Mercedes-Benz, Jaguar a Saab si pod pojmem prestižní automobil představují léty již dobře zavedený sedan, u Audi se na celou věc dívají trochu jinak - výrazný důraz totiž kladou na verze kombi (s nimi také třeba Volvo, i když zde přece jen příklon ke kombíkům není tak výrazný, i když zřetelný). Tento fakt si nejlépe uvědomíme, pokud se podíváme na model Audi RS 4. Je to jediný automobil střední třídy, který díky dvěma turbodmychadlům a opravdu tvrdému podvozku snese srovnání s BMW M3, na rozdíl od bavorského kupé je ale "er-es-čtyřka" odvozená od rodinného modelu A4 Avant. To je vskutku nezvyklý počin, uvážíme-li, že má tato karoserie vesměs menší pevnost v krutu, a svou již zmíněnou roli tu hraje i tradice. V nastoupeném trendu nyní pokračuje Audi s konceptem Avantissimo, který automobilka představila na frankfurtském autosalonu, což netušily ani renomované německé magazíny.

Audi Avantissimo je studií automobilu nejvyšší třídy, tedy té, v níž operuje model A8, nebo BMW řady 7 a Lexus LS 430. Ingolstadtský projekt však do tohoto segmentu přináší zde dosud nepoužitou karoserii typu kombi. Jde sice o zajímavý počin, ten však s největší pravděpodobností nebude doveden do finální sériové produkce, protože na takovéto řešení není nejspíš konzervativní klientela kupující tyto vozy zvyklá. Pokud ovšem v průběhu výstavy marketingoví experti nezaznamenali naprosto neočekávaný zájem o toto luxusní kombi. Ať už bude osud konceptu jakýkoliv, jisté je, že design vozu je předobrazem podoby další generace vozu Audi A8 a jeho aplikace na kombi měla v první řadě zmapovat reakce na nový styling, zatímco možnost vyrábět kombík byla až druhořadá, pomýšlí-li na to automobilka vůbec.

Název studie připomíná stávající sportovně střižené modely Audi A4 a A6 Avant. Svými rozměry - délkou 5,06 m, šířkou 1,91 m široký a výškou 1,43 m je sice výrazně převyšuje, dynamika je však cítit i z tohoto velkého a luxusního automobilu, a to zejména při pohledu z profilu, kde zaujme stoupající linie oken a čisté boky. Typické pro nejnovější vozy Audi (ale také pro Škodu Fabia) je přechod předního nárazníku do blatníku. Charakteristická maska chladiče je u avantissima rozdělena nárazníkem na dva díly, takže její horní část připomíná podkovu. Že by tak Audi chtělo naznačit, že je v hierarchii koncernu posledním stupínkem před démonickým Bugatti? Zadní partie, zejména svítilny a tvar zadního okna jsou však již pro Audi typické.

Méně obvyklé je však prosklení střechy, které využívá každý volný prostor, takže je zřetelně vidět množství a velikost výztuh. Interiér je ztvárněn tak trochu ve stylu BMW řady 7, je však elegantnější, postrádá strohost svého geograficky nepříliš vzdáleného rivala a zdá se, že by se od sériové podoby nemusel příliš lišit. Stejně jako BMW má i studie Audi palubní informační systém, ovládaný multifunkčním knoflíkem na středovém tunelu. Nakládání a vykládání zavazadel usnadňuje elektricky ovládaná podlaha nákladového prostoru, která se v případě potřeby vysouvá směrem z vozu až o 460 mm. Zadní samostatná sedadla jsou od sebe oddělena masivní konzolou, který ve svých útrobách ukrývá kardanovou hřídel stálého pohonu všech kol quattro.

Obě nápravy s pneumatickým pérováním pohání prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky s možností sekvenčního řazení vidlicový osmiválec 4,2 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly, jenž disponuje výkonem 316 kW a točivým momentem rovných 600 N. m. Tento motor konceptu Audi Avantissimo zaručuje dynamické vlastnosti srovnatelné se supersportovními vozy - však zmíněná pohonná jednotka také vychází se závodního speciálu Audi R8, který trimfoval i v závodě 24 hodin v Le Mans. Přední náprava konceptu je čtyřprvková, vzadu najdeme trojúhelníková ramena.

Také ve studii Avantissimo, stejně jako u sedanu A8, byl hojně použitý hliník. Koncept je vybaven prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame), který zaručuje nízkou hmotnost a zároveň dostatečnou tuhost karoserie. Koncept automobilky Audi rozšířil řady automobilů, využívajících dosud sériově nevyráběných pneumatik se systémem Pax, které mají schopnost jízdy i při defektu, a to až do vzdálenosti 200 km rychlostí do 80 km/h. Do konstrukce pláště jsou začleněná také čidla tlaku vzduchu uvnitř pneumatik.



Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov

Protipožárním testům v Anglii dosud nevyhovělo 60…

Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války

Vyhlídkové kolo London Eye bylo dnes krátce evakuováno…

Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci

Končící aerosalon v Paříži se nesl především v duchu…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

 






 
The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

Včera

Monstrum z posledního dílu Mad Maxe nápadně připomíná americké trucky. Cisternový náklaďák však nevznikl ze žádného peterbiltu nebo kenworthu, nýbrž z Tatry 815.




Blesk.cz

Účtenkovou loterii chce hrát jen 15 % Čechů. Auto je nezajímá, chtějí peníze

Účtenkovou loterii chce hrát jen 15 % Čechů. Auto je…

Ministerstvo financí se chystá spustit účtenkovou loterii, od které si slibuje, že se více lidí bude dožadovat…

Před rokem Británie vyšlápla z EU. Rozvod je pomalý, říkají politici

Před rokem Británie vyšlápla z EU. Rozvod je pomalý,…

Přesně před rokem Britové v referendu rozhodli o odchodu z Evropské unie. Od té doby má za sebou Velká Británie…

 

iSport.cz

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují Německo a Chile

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují…

Fotbalisté Německa a Chile postoupili na Poháru FIFA do semifinále. Němci vyhráli skupinu B po vítězství 3:1 nad…

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v Birminghamu a slaví titul

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v…

Petra Kvitová při druhém turnajovém startu po zranění ruky získala titul na trávě v Birminghamu. Sedmá nasazená…

 

Reflex.cz

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový trůn ženě?

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový…

Třiaosmdesátiletý japonský císař Akihito na konci příštího roku ze zdravotních důvodů odstoupí ze své funkce.…