Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Sportback concept: Čtyřdveřové čtyřmístné kupé odhaleno

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (233)
Hlavní hvězdou na stánku automobilky Audi v Detroitu není desetiválcový supersport R8 nebo úsporný model A3 s turbodiesel, ale koncept čtyřdveřového kupé.

Německá automobilka se čtyřmi spojenými kruhy ve znaku se snaží zachytit současnou módu čtyřdveřových kupé prozatím konceptem, který by ovšem ve své sériové podobě mohl nepříjemně šlapat na paty nejen konkurenci v podobě Mercedes-Benz CLS, ale i Porsche Panamera nebo některým vyšším verzím Passatu CC.

Audi Sportback concept je na první pohled jasně identifikovatelným zástupcem své značky, která se snaží zaplnit všechny mezery na prémiovém trhu. Přídi dominuje jednodílná maska chladiče, tentokrát pouze s vodorovnými lamelami a orámovaná světlomety ze světelných diod. Při pohledu z boku zaujme linie splývající střechy společně s poměrně malými bočními okny a také jednadvacetipalcová litá kola. Audi ve svých materiálech lehce upozorňuje design vnějších zpětných zrcátek, který byl inspirován konci současných moderních letadel a jejich „winglety“. Do současného stylu značky asi nejméně zapadá záď, která předvádí ostré hrany a na první pohled zaujme velmi vysoko umístěnou nákladovou hranou zavazadlového prostoru, připomínající styl sedmdesátých let.

Karoserie čtyřdveřového čtyřmístného kupé je dlouhá 4,95 m, široká 1,93 m a vysoká 1,40 m. Pod kapotou konceptu nepracuje žádný ušlechtilý plnokrevník spalující benzin, ale vznětový šestiválec 3.0 TDI V6 clean diesel, který má splňovat emisní limity všech padesáti státu USA i normu Euro 6 platnou od roku 2014. Vznětový šestiválec disponuje výkonem 165 kW (225 k) a točivým momentem 550 Nm. Koncept má s tímto motorem dosahovat maximální rychlosti 245 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 7 sekund a v kombinovaném provozu spálit pouze 5,9 litru nafty na 100 km.

Pohonná jednotka čtyřdveřového kupé spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou S tronic a pohonem všech čtyř kol quattro. Zastavení vozu mají na starosti keramické brzdy o průměru 380 mm vpředu s šestipístkovými brzdiči a vzadu jsou kotouče o průměru 356 mm.

Interiér konceptu je dokonalou ukázkou současného designérského směru automobilky Audi. Vedle kvalitního zpracování a luxusních materiálů se může pochlubit propracovanou ergonomií a samozřejmě v něm nechybí ani rozhraní MMI.

U konceptu jsou sice nejdůležitější linie jeho karoserie, kterým sekunduje moderní technika a propracovaný čtyřmístný interiér, ale automobilka se snaží dokázat, že i vůz této kategorie může být praktický a ve své tiskové zprávě zmiňuje, že objem zavazadlového prostoru je 500 litrů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (233)
Avatar - T613
15. 1. 2009 06:47
Re: SOUHRN ME DISKUSE
ty to tlačíš snad až z paty ...
14. 1. 2009 20:22
VYSVEDCENI
Takze...Jossalito ma 1+ za kategorii "neuveritelna vydrz", ale 2-za kategorii "rozpoznani sociopatu"...dale tu mame...Marianka!
Tak to je 2...dvojka...jo...vecna dvojka, ktera chce byt jednickou v cemkoliv...treba v poctu nic nerikajicich nesmyslnych reakci na kritiku. Marianek vyhrava litr bambusoveho piva, pasticku na mysi(bambusovou) a spolecenskou hru "DALNY VYCHOD aneb JAK SE RYCHLE DOSTAT Z HLAVNIHO NADRAZI". Cau.
14. 1. 2009 18:42
Re: SOUHRN ME DISKUSE
Ve skoku dalekém jsem vždy stál na bedně. :-!

Nesuď ostatní podle své antiatletické postavy, bambusovej mágu. >:D
14. 1. 2009 18:20
Re: SOUHRN ME DISKUSE
I ty smudlo. Tak ten diplom za 15. misto ve skoku dalekym honem vrat. Ani nevis co je argument, natoz abys obhajoval diplom.
14. 1. 2009 18:15
Re: Jiný názor
forum jsem si nespletl a na zmiňovaná fora chodit nemusím a ani nechci, protože různé zaslepené vyznavače jediné pravdy nesnáším. Jde zkrátka jen o to, že se mi nelíbí styl některých, kteří svůj názor považují za směrodatný a vyžívají se v různých superlativech, přičemž ostatní, kteří tento názor nesdílejí jsou zkrátka tupé stádo....