Audi Sportback concept: Čtyřdveřové čtyřmístné kupé odhaleno
Německá automobilka se čtyřmi spojenými kruhy ve znaku se snaží zachytit současnou módu čtyřdveřových kupé prozatím konceptem, který by ovšem ve své sériové podobě mohl nepříjemně šlapat na paty nejen konkurenci v podobě Mercedes-Benz CLS, ale i Porsche Panamera nebo některým vyšším verzím Passatu CC.
Audi Sportback concept je na první pohled jasně identifikovatelným zástupcem své značky, která se snaží zaplnit všechny mezery na prémiovém trhu. Přídi dominuje jednodílná maska chladiče, tentokrát pouze s vodorovnými lamelami a orámovaná světlomety ze světelných diod. Při pohledu z boku zaujme linie splývající střechy společně s poměrně malými bočními okny a také jednadvacetipalcová litá kola. Audi ve svých materiálech lehce upozorňuje design vnějších zpětných zrcátek, který byl inspirován konci současných moderních letadel a jejich „winglety“. Do současného stylu značky asi nejméně zapadá záď, která předvádí ostré hrany a na první pohled zaujme velmi vysoko umístěnou nákladovou hranou zavazadlového prostoru, připomínající styl sedmdesátých let.
Karoserie čtyřdveřového čtyřmístného kupé je dlouhá 4,95 m, široká 1,93 m a vysoká 1,40 m. Pod kapotou konceptu nepracuje žádný ušlechtilý plnokrevník spalující benzin, ale vznětový šestiválec 3.0 TDI V6 clean diesel, který má splňovat emisní limity všech padesáti státu USA i normu Euro 6 platnou od roku 2014. Vznětový šestiválec disponuje výkonem 165 kW (225 k) a točivým momentem 550 Nm. Koncept má s tímto motorem dosahovat maximální rychlosti 245 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 7 sekund a v kombinovaném provozu spálit pouze 5,9 litru nafty na 100 km.
Pohonná jednotka čtyřdveřového kupé spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou S tronic a pohonem všech čtyř kol quattro. Zastavení vozu mají na starosti keramické brzdy o průměru 380 mm vpředu s šestipístkovými brzdiči a vzadu jsou kotouče o průměru 356 mm.
Interiér konceptu je dokonalou ukázkou současného designérského směru automobilky Audi. Vedle kvalitního zpracování a luxusních materiálů se může pochlubit propracovanou ergonomií a samozřejmě v něm nechybí ani rozhraní MMI.
U konceptu jsou sice nejdůležitější linie jeho karoserie, kterým sekunduje moderní technika a propracovaný čtyřmístný interiér, ale automobilka se snaží dokázat, že i vůz této kategorie může být praktický a ve své tiskové zprávě zmiňuje, že objem zavazadlového prostoru je 500 litrů.