Nejčastěji kradená auta v Německu: Porsche, Trabant a Audi

Nejčastěji kradená auta v Německu: Porsche, Trabant a Audi

 

Německý svaz pojišťoven (GDV) zveřejnil statistiku nejčastěji kradených značek a modelů aut v roce 2007. Mezi zloději jsou „nejoblíbenější“ značky Porsche, Trabant a Audi. Výzkum vychází z údajů o plnění pojištění proti krádeži.

V loňském roce zaznamenaly německé pojišťovny 16.502 pojistných událostí v pojištění proti krádeži, když z 1000 pojištěných aut jich bylo ukradeno 0,5. To představuje pokles o 13 % ve srovnání s loňským rokem. Po sjednocení Německa počet ukradených aut prudce vzrostl (v roce 1990 39 tisíc, v roce 1993 105 tisíc), od poloviny 90. let ukradených aut každoročně klesá.

Nejčastěji kradená jsou auta německých značek – v případě Volkswagenu došlo k 5.652 krádežím (34 % všech ukradených aut), druhé je Audi s 2.080 ukradenými auty a třetí BMW s 1.879 kusy. Všechny jmenované značky ale zaznamenaly významný pokles počtu krádeží. I další značky v pořadí jsou německé, prvním zahraničním výrobcem ve statistice je sedmý Renault.

10 nejčastěji kradených značek v Německu - celkový počet krádeží
Pořadíznačka20072006změna
1.Volkswagen56526434- 12,2 %
2.Audi20802574- 19,2 %
3.BMW18792271- 17,3 %
4.Mercedes-Benz14801803- 17,9 %
5.Opel10511234- 14,8 %
6.Ford764862- 11,4 %
7.Renault429397+ 8,1 %
8.Škoda363348+ 4,3 %
9.Fiat327367- 10,9 %
10.Toyota290328- 11,6 %

V přepočtu na 1000 vozidel statistiku vede Porsche, a to i přes třetinový pokles ve srovnání s loňským rokem. Z každého tisíce pojištěných Porsche bylo průměrně ukradeno 1,6 auta. Druhý je Trabant, následovaný Audi, BMW a Volkswagenem.

10 nejčastěji kradených značek v Německu - počet krádeží na 1000 pojištěných aut
Pořadíznačka20072006
1.Porsche1,62,4
2.Trabant1,42,1
3.Audi1,01,4
4.BMW0,91,1
5.Volkswagen0,81,0
6.GM0,80,6
7.Isuzu0,80,6
8.Ford0,70,4
9.Jaguar0,60,4
10.Ssangyong0,60,5

V oblasti jednotlivých modelů vede GDV statistiku podle generací a motorizací daného typu auta. Díky tomu je zřejmá vysoká míra krádeží dieselových motorizací a vrcholných verzí určitých modelů. V této statistice vede Volkswagen Caravelle/Multivan 2,5 TDI minulé generace (T4) s bezkonkurenčními 11 ukradenými auty na 1000 pojištěných. Dále následuje BMW X5 3,0d předchozí generace a Porsche Cayenne. Čtvrté místo patří Mercedesu E 250 D (W124) a páté BMW 725tds.

Hned třikrát je mezi patnácti nejčastěji kradenými modely zastoupeno Audi A6 předchozí generace, „oblíbený“ je mezi zloději také VW Golf VR6, který se v Top 15 objevuje jako třetí i čtvrtá generace. Jejich nástupce Golf R32 není ve výsledcích zastoupen, protože GDV srovnává údaje aut, na která eviduje alespoň 2000 pojistných smluv.

Nejčastěji kradené modely aut v Německu podle GDV
Pořadímodelpočet krádeží na 1000 pojištěných aut
1.VW Caravelle/Multivan 2,5 TDI (T4)11,0
2.BMW X5 3,0d (E53)7,8
3.Porsche Cayenne 4,56,3
4.Mercedes-Benz E 250 D (W124)5,4
5.BMW 725tds (E38)5,4
6.VW Golf IV 2,8 VR6 Syncro5,4
7.BMW M3 (E46)5,1
8.VW Passat 2,5 TDI V65,0
9.Audi A6 2,5 TDI Quattro (4B)4,9
10.BMW 645Ci4,6
11.VW Caravelle/Multivan Diesel4,5
12.Toyota Land Cruiser 100 4,2 D4,4
13.VW Golf III VR64,3
14.Audi S6 4,2 V8 Quattro (4B)4,2
15.Audi A6 2,5 TDI (4B)4,1

Největší plnění pojišťovny vyplácí majitelům ukradených Porsche 911 – první je model 911 Carrera 3,6 (94 tisíc Euro) a druhý 911 Carrera S 3,8 (74 tisíc Euro). Třetí a čtvrté místo patří Mercedesu, pátý je Jaguar S-Type, všechny s průměrným pojistným plněním kolem 70 tisíc Euro. Tato auta jsou jako nová drahá, takže jsou kradena převážně „na zakázku“ a jejich zůstatková cena je vysoká. Na druhou stranu většinu celkového objemu vyplacených peněz tvoří běžnější auta.

K největšímu počtu krádeží na 1000 pojištěných aut došlo v Berlíně (2,5) a v Hamburku (1,4). Naopak nejbezpečněji se mohou cítit obyvatelé Bavorska a Bádenska-Württemberska, kde bylo loni ukradeno 0,2 z 1000 aut. V absolutních číslech došlo k největšímu počtu krádeží v Severním Porýní-Vestfálsku (4192), Berlíně (2065) a Dolním Sasku (1593).

Spolupracujeme s TipCars.com
Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude

Největší německá bankovní skupina Deutsche Bank zůstane…

Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady

Ukrajinské úřady identifikovaly vraha bývalého ruského…

Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou

Administrativa prezidenta Spojených států Donalda Trumpa…

Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz

Kandidát na ministra průmyslu Jiří Havlíček si může…

 
 

Přidat názorDiskuse: Nejčastěji kradená auta v Německu:…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…