Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Taycan má po faceliftu. Má skoro 1000 koní a superrychlé dobíjení

Ondřej Šámal
Diskuze (32)

Německá automobilka se vytasila se zmodernizovaným modelem Taycan, který je silnější a rychlejší než dosud. Nabídne také dobíjecí výkon až 320 kilowattů.

Taycan bude i po faceliftu dostupný ve stávajících třech karosářských variantách sedan a kombi Sport Turismo a Cross Turismo. Automobilka od roku 2020 celosvětově prodala přes 150 tisíc exemplářů této modelové řady, přičemž největšími trhy jsou Spojené státy, Velká Británie, Německo a Čína. Na jaře do prodeje přijde omlazené provedení, které vedle lehce upraveného designu nabídne modernější techniku.

Všechny dostupné varianty jsou ve srovnání se starším modelem rychlejší. Základní Porsche Taycan na 100 km/h zrychlí už za 4,8 sekundy (-0,6 s), vrcholné Turbo S to zvládne za těžko pochopitelné 2,4 s, což je o čtyři desetiny dříve. Automobilka totiž výrazně zvýšila výkon všech elektromotorů.

Základní taycan za 2.604.162 Kč nově nabídne o 60 kW více, Turbo S s cenou minimálně 5.384.379 korun dokonce o 140 kilowattů více. Jeho systémový výkon se proto vyšplhal až na 700 kW neboli 952 koní. V rámci balíčku Sport Chrono Plus máte v závislosti na modelu v rámci funkce Boost k dispozici až na 10 sekund dodatečných až 70 kW.

Maximální dojezd Porsche Taycan se zvýšil až o 175 kilometrů na 678 km, což ve spojení s rychlejším dobíjením znamená ještě lepší univerzalitu. Díky 800V architektuře už původní provedení dosahovalo dobíjecího výkonu až 270 kW. Po faceliftu ovšem elektrické porsche zvládá až 320 kilowattů, přičemž hodnoty okolo 300 kW vůz dokáže udržet po dobu až pěti minut. Jestliže starší model zvládl při 15 stupních Celsia dobít akumulátor z deseti na 80 % za 37 minut, nově to taycan umí už za 18 minut. A to se přitom chlubí větší baterií. Její maximální kapacita totiž vzrostla z 93 na 105 kWh. Zvýšil se také nejvyšší dobíjecí výkon při rekuperaci, který stoupl z 290 na 400 kilowattů.

Video se připravuje ...

Adaptivní vzduchové odpružení mají všechna Porsche Taycan ve standardu. Novinkou je odpružení Porsche Active Ride pro verze s pohonem všech kol. To se stará o to, aby elektromobil zůstal za všech okolností stabilní, dokonce i při razantním brzdění a ostrých manévrech. Postará se také o vyšší úroveň cestovního komfortu na rozbitých cestách.

Navzdory lepší standardní výbavě je omlazené Porsche Taycan ve srovnání s předchůdcem až i 15 kilogramů lehčí. Bez příplatku máte například ambientní osvětlení, parkovací asistent se zpětnou kamerou, vyhřívaná přední sedadla či tepelné čerpadlo s novým chladicím systémem.

Decentní designové změny zahrnují nové přední světlomety s technologií HD matrix, změnila se také koncová světla (dostala třeba ostřejší boční hrany), nárazníky a další prvky karoserie. Uvnitř se můžete těšit na přepracovaný multimediální systém s uživatelsky přívětivějším ovládáním a novými funkcemi. Tlačítko přepínání jízdních režimů na volantu je v základu pro všechny taycany.

Ondřej Šámal
Diskuze (32)

Doporučujeme

9. 2. 2024 06:12
Re: Technika jo, design OK
Jo jenže ono to je spíše o celkové spotřebě. Tak jednoduše jak píšeš to nefunguje. Větší baterie, větší hmotnost = větší spotřeba(uz jen při chlazení a ohřevu)
Lepší je si počkat na reálnou spotřebu a rychlost dobijeni vyjádřit v km/čas.
8. 2. 2024 23:17
Re: i5 vs podle
Kombík je trochu míň hnusnej než sedan, ale hnusej je taky.
8. 2. 2024 21:48
Re: Technika jo, design OK
Jenže těch 10-80% je u nového Taycanu 73 kwh a u Hyundai/Kia 53 kwh, tak to je z pohledu menší baterky o 50% delší dojezd na rychlonabíjení, resp. dalších skoro 100 km na dálnici a to je sakra rozdíl ;)
8. 2. 2024 18:48
Re: Technika jo, design OK
Tak dnes je více BEV s kterými dojedeš, tak jako s Taycanem. A nabíjení z 10-80% za 18 minut mají všechny s platformou E-GMP ( starý Taycan to mimochodem umí také). Navíc BEV na platformě E-GMP jsou za podstatně nižší cenu, těsně nad tvým milionem. Tak se mi to nezdá úplně nějaké přelomové. Ale samozřejmě je to luxusní třída, tak jo.
Jinak ta stále omílana negativa BEV se dají kritizovat i zde, ale víme proč je zde klid.
8. 2. 2024 18:42
Re: Technika jo, design OK
U Porsche je diskusní nuda.Tak sociologicky je jasné proč.