Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Targa po známém komikovi se prodalo za miliony. Nedivíme se

Ondřej Šámal
Diskuze (0)

Poslední generace vzduchem chlazeného Porsche 911 je mezi fanoušky mezi nejoblíbenějšími. Jeden z exemplářů typu 993 se teď ostatně vydražilo za téměř 3,7 milionu korun.

Letos sedmdesátiletý Jerry Seinfeld je i díky stejnojmennému sitcomu, který se za Atlantikem vysílal v letech 1989 až 1998, znám také v Česku. Právě tenhle seriál Jerrymu vedle celosvětové slávy přinesl i spoustu peněz, přičemž podle odhadů jeho aktuální jmění dosahuje více než 900 milionů dolarů, tedy téměř 21 miliard korun. Může si díky tomu dovolit mimo jiné i rozsáhlou a velmi exkluzivní sbírku automobilů značky Porsche.

Právě německý výrobce sportovních automobilů je Seinfeldovou srdcovkou. Ve sbírce má nebo měl například Porsche 550 Spyder z roku 1955, supersport 959 s pohonem všech kol, funkční prototyp modelu Carrera GT, následovníka v podobě hybridního 918 Spyder nebo soutěžní placku 917KH, kterou Steve McQueen řídil ve filmu Le Mans. Čas od času navíc některý ze svých klenotů pustí do světa.

Naposledy se tak stalo minulý týden, když se vydražilo stříbrné Porsche 911 Targa generace 993, jež jako poslední dostala vzduchem chlazený plochý šestiválec. Stříbrný krasavec z roku 1996 si Jerry pořídil právě v době natáčení seriálu Seinfeld. V téhle generaci bylo všehovšudy vyrobeno pouze 4583 exemplářů varianty Targa s prosklenou a částečně stahovací střechou, jedná se tudíž o vcelku exkluzivní kousek.

Video se připravuje ...

Jerry si do svého vozu objednal mimo jiné samosvorný diferenciál, balíček zvýrazňující zvuk boxeru, volitelný palubní počítač, měnič na šestici CD a tmavě modré kožené čalounění. Ačkoliv byla tehdy v ceníku také čtyřstupňová samočinná převodovka Tiptronic, Seinfeld správně zůstal u šestirychlostního manuálu, který se k 3,6litrovému šestiválci náramně hodí.

Krásný kousek se zajímavou historií a nájezdem 41.843 kilometrů si nakonec našel majitele za 164 tisíc dolarů, v přepočtu téměř 3,7 milionu korun. To je zhruba dvakrát více než v případě nejlevnějších 911 Targa (993) s výrazně vyšším nájezdem a běžným rodokmenem.

Ondřej Šámal
Diskuze (0)

Doporučujeme