1.3. 2016 Jan Mička Jan Mička

Audi Q2 je drzé auto! „Hrana“ půjde do prodeje na podzim (první živé dojmy)

Audi Q2 je drzé auto! „Hrana“ půjde do prodeje na podzim (první živé dojmy)
 

Audi představilo v Ženevě zcela nový model Q2. Jde o městský crossover navržený mladými pro mladé.

Na model Q2 nás Audi postupně lákalo už od začátku letošního roku a z mého pohledu se čekání vyplatilo. Jde o úplně nový model postavený na platformě MQB, který cílí především na mladší, zjednodušeně řečeno „městskou“ klientelu. Je až s podivem, že se automobilce podařilo udržet vůz pod pokličkou až do velkolepé tiskové konference v Ženevě – také kvůli tomu nebylo v davu lidí téměř k hnutí.

Na pódium postupně přijely tři exempláře, z nichž jsem si vybral ten červený. Motor 2.0 TDI, pohon všech kol quattro (od toho také označení Q2), optický paket s-line… jednoduše řečeno bonbónek nejen pro holky, ale také pro kluky. Designový styl karoserie, který Audi interně značí „the edge“ (hrana), nemá v segmentu městských crossoverů obdoby a přináší několik zajímavých novinek – třeba osmiúhelníkovou masku chladiče single frame (dosud byla vždy šestiúhelníková), výřez táhnoucí se od předního sloupku až po zadní dveře nebo zadní sloupek s panely ve stylu Audi R8. Tohle auto je snad všechno, jen ne uniformní a nudné - podle Ruperta Stadlera, předsedy představenstva společnosti Audi AG, je dokonce drzé. Tomu budou uzpůsobeny také možnosti individualizace - svou Q2 si zkrátka „namíchá“ snad úplně každý.

Jak plyne z číselného označení, je vůz v nabídce situován pod modelem Q3. S karoserií o délce 4.190 milimetrů je o dvě stě milimetrů kratší, o jednačtyřicet milimetrů užší (na šířku má 1.790 milimetrů) a téměř deset centimetrů nižší (na výšku má 1.510 milimetrů). Přesto na mě na první pohled působil jako obr a to se z části týká také interiéru.

Šel jsem nejdříve tam, kde bylo místo – dozadu. Rozvor 2.610 milimetrů je na úrovni Q3, ale protože na přední sedačce seděl člověk ještě vyšší než já (měřím 190 centimetrů), usadil jsem se bez rezervy před koleny. Nad hlavou jsem měl místa dostatek i při napřímené poloze zad (a to byl vůz vybaven obrovským střešním oknem!), pouze v loktech by neuškodilo pár centimetrů navíc. Příjemně překvapený jsem byl ze zavazadelníku. Je skvěle přístupný, v základu má 405 litrů (po sklopení zadních opěradel dostanete 1050 litrů), víko se otevírá elektricky (za příplatek), a pod podlážkou najdete místo pro rezervu nebo komponenty sound systému Bang & Olufsen.

Kokpit plně odpovídá nejnovějším Audinám. Sedí se příjemně nízko nad podlahou, subtilní přístrojová deska mi umožnila se ještě více posunout k volantu (tím pádem už bych vzadu rezervu před koleny měl), a protože se už od začátku počítá převážně s městským provozem, máte perfektní přehled o situaci před a po stranách vozu. Přední část kokpitu je o dost vzdušnější než ta zadní, za perfektním tříramenným volantem jsem si našel správnou pozici k řízení téměř okamžitě, a protože má karoserie větší světlou výšku, nemáte problém při nastupování nebo vystupování. Potěší i prahy kryté bočními dveřmi a bytelné spodní těsnění, díky kterému si neušpiníte nohavice ani po jízdě opravdovým marastem.

Audi Q2 bude možné v Česku objednávat od června letošního roku a první zákazníci se jej dočkají na přelomu října a listopadu. Cena je zatím neznámá, předpokládá se však základ na úrovni 650.000 korun. V nabídce se postupně objeví šest motorů – tři zážehově (1.0 TFSI, 1.4 TFSI a 2.0 TFSI) a tři vznětové (1.6 TDI a 2.0 TDI) o výkonech v rozmezí od 85 do 140 kW, přičemž vedle standardně dodávané manuální převodovky budou dostupné také se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní. Podle informací českého zastoupení Audi budou agregáty do nabídky nabíhat postupně a s hybridní verzí se zatím nepočítá. Vzhledem k postupnému rozšiřování hybridních technologií však ani tato možnost není zapovězena.

Foto: Vít Hlaváček

Spolupracujeme s TipCars.com
Češi si nechali vnutit, že je bezpečnost problém, říká mediální analytik Bohumil Kartous Češi si nechali vnutit, že je bezpečnost problém, říká mediální analytik Bohumil Kartous

Arogance, přezíravost, prvoplánovost a opačná totalita.…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

Komentář Petra Koubského: S miliardářem do bouřlivých vod Komentář Petra Koubského: S miliardářem do bouřlivých vod

Na první pohled to vypadá, že AutoCont po sedmadvaceti…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi Q2 je drzé auto! „Hrana“ půjde do…












Blesk.cz

Piloti Air Berlin udělali na rozlučku kaskadérský kousek. Doplatili na něj

Piloti Air Berlin udělali na rozlučku kaskadérský…

Byl to poslední let zkrachovalé letecké společnosti Air Berlin nad düsseldorfským letištěm. Piloti před…

Žena v pražské zoo spáchala sebevraždu: Skočila z 20 metrů vysoké rozhledny, zemřela v nemocnici

Žena v pražské zoo spáchala sebevraždu: Skočila z 20…

Do zoologické zahrady v Praze vyjížděli v neděli dopoledne záchranáři. Z dřevěné rozhledny, která se nachází v…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Messi si zobnul tabletu v 10. minutě. Pak gólem posunul své hranice

Messi si zobnul tabletu v 10. minutě. Pak gólem…

Argentinská hvězda Lionel Messi přispěl jedním gólem ve středečním utkání Ligy mistrů s Olympiakosem Pireus k…

 

Reflex.cz

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…

Anglický Oxford chce být prvním zcela bezemisním městem. Stát se tak má do roku 2035

Anglický Oxford chce být prvním zcela bezemisním…

Anglické město Oxford, kde se nachází jedna z nejlepších a nejznámějších univerzit planety, se chce do roku 2035…