Audi R8 Competition: Rozlučkový model má 578 koní
V lehkém předstihu před L.A. Auto Show Audi představilo model R8 Competition, jenž má být s největší pravděpodobností rozloučením s první generací ingolstadtského exotického sporťáku před příchodem druhé generace v příštím roce. Na první pohled se novinka od ostatních R8 vzhledově moc neliší, dostalo ale řadu odlehčených dílů - příď má matné karbonové spoilery a splitter, z uhlíkového kompozitu jsou i zpětná zrcátka, difuzor, zadní křídlo a dokonce i velkoplošný panel za dveřmi. Zda se to nějak podepsalo na hmotnosti, automobilka bohužel neuvádí
Více pozornosti vyvolají asi velká kola v lesklém černém laku (na výběr budou i jiné povrchové úpravy), za nimiž vykukují červené třmeny standardně dodávaných karbon-keramických brzd, černé jsou pak i koncovky nerezového výfuku. Matný karbon použilo Audi i na dekorech v interiéru, k nim si zákazník bude moci vybrat z množství barevných kombinací čalounění.
Důvodem, proč pořídit R8 Competition, je ale v první řadě motor. Desetiválec 5,2 l je v tomto případě naladěn na 578 koní (425 kW) oproti současným 525 k, což z něj dělá s přehledem nejvýkonnější Audi současnosti. Celé to má ale jeden háček. Vlastně dva. V této verzi vznikne jen 60 aut a všechna jsou určena pro USA. Dá se však očekávat, že podobnou limitu Audi nabídne i v dalších částech světa, Evropu nevyjímaje.