Audi e-tron: R8 se 4 elektromotory, 230 kW a 4500 Nm

Audi e-tron: R8 se 4 elektromotory, 230 kW a 4500 Nm

 
 

Když se chce, všechno jde. Těm, kterým dosud ležely v žaludku velkoobjemové motory V8 a V10 ve sportovním kupé R8, dává Audi jasný signál. Tesla nemusí zůstat jediným výrobcem sportovních elektromobilů.

Nadšení příznivců rychlých aut, kterým vadí vůně benzínu musíme ale raději rovnou krotit. Audi e-tron je zatím jen autosalonovou studií. A není vůbec jisté, zda by sériové provedení mělo tolik příznivců jako snadno ovladatelné osmiválcové modely.

V čem tkví problém? Při stavbě elektromobilu je pořád ještě třeba dělat příliš bolestivé kompromisy mezi dynamikou a principy čistého pohonu. Studie s elektromotory v kolech má celkový výkon přibližně 230 kW a gigantický točivý moment 4500 Nm, ale to stačí jen na rychlost 200 km/h. Akcelerace je parádní disciplínou i běžných elektromobilů, a tak asi nepřekvapuje, že elektrický sportovec zvládá sprint na 100 km/h za 4,8 sekundy. Nepravé quattro je vyřešeno samotnou koncepcí se 4 elektromotory, přesto konstrukce upřednostňuje zadní nápravu podobně jako dělení hnacích sil v moderních mezinápravových diferenciálech TorSen. 70 % elektromotorických newtonmetrů směřuje na zadní kola, 30 % dopředu.

Chcete-li slyšet celou pravdu, pak musíme přiznat akumulátorovou sadu o hmotnosti 470 kg, která však údajně nezvýšila pohotovostní hmotnost celého vozu nad hladinu osmiválce. Baterie má sice kapacitu 42 kWh, což při velmi klidné jízdě nižšími rychlostmi vystačí na vzdálenost 248 km, ale zásobárnu energie snadno vyprázdníte i za několik minut rychlé jízdy. Pak nastává okamžik dobíjení. Akumulátory lze z domácí zásuvky (230 V, 16 A) nabít za 6 až 8 hodin, ze silnější (400 V, 63 A) má celá operace trvat 2,5 hodiny. Vizionáři Audi věří, že jednou bude možno využívat k bezdrátovému nabíjení akumulátorů indukční princip, ale to je asi zatím hudba vzdálené budoucnosti.

Základem Audi e-tron je hliníková konstrukce Audi R8. Na karoserii bylo upraveno mnoho stylistických řešení, nejvýraznější je nová maska s diodovými světlomety po stranách a mnohopaprsková kola. Všechny povrchové karosářské díly jsou vyrobeny z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Automobil je 4,26 m dlouhý, 1,9 m široký a 1,23 m vysoký.

Spolupracujeme s TipCars.com
Čínská nákupní galerie Aliexpress dobývá Česko Čínská nákupní galerie Aliexpress dobývá Česko

Počet transakcí platební kartou mBank narostl na…

Škoda Vision-E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost! Škoda Vision-E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost!

Za čtrnáct dní se světem rozletí snímky konceptu…

Prohra Le Penové bude vzpruhou pro akcie Prohra Le Penové bude vzpruhou pro akcie

Výsledky prezidentských voleb ve Francii mohou významně…

Glosa Jany Havligerové: Ministerský kvapík Glosa Jany Havligerové: Ministerský kvapík

Honem honem, ať to máme pod střechou. Premiér dal členům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini

Čtyři kruhy se opět hodlají postavit trojcípé hvězdě,…

Smolař víkendu: Němec „zaparkoval Smolař víkendu: Němec „zaparkoval" své Audi R8 V10 Plus do řeky

S pořízením supersportovního auta přichází také velká…

 



 
Škoda Vision-E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost! (+video)

Škoda Vision-E poprvé naživo: Těšme se na exkluzivní budoucnost! (+video)

Dnes 08:00

Za čtrnáct dní se světem rozletí snímky konceptu Vision-E. My jsme si ho včera dopoledne prohlédli přímo v Mladé Boleslavi.




Blesk.cz

Největší bolest zesnulé Špinarové (†65): Po vraždě bratra ochrnula!

Největší bolest zesnulé Špinarové (†65): Po vraždě…

Velkou ránu v srdci zanechaly Věře Špinarové (†65) nejen její nevydařené lásky, ale i tragická smrt bratra. Toho…

Uvařená rýže vás může otrávit. Doktor: Množí se na ní nebezpečné bakterie

Uvařená rýže vás může otrávit. Doktor: Množí se na…

Pokud si navaříte velké množství rýže a část si necháte „na potom“, může vás postihnout otrava jídlem. Je to…

 

iSport.cz

Brazílie jako první postoupila na MS 2018, Argentina je až pátá

Brazílie jako první postoupila na MS 2018, Argentina…

Fotbalisté Brazílie jako první tým postoupili na mistrovství světa 2018 a připojili se tak k pořádajícímu Rusku.…

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4, Motor dobyl Pardubice

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4,…

Velké překvapení nabídly úvodní zápasy baráže o Tipsport extraligu. Oba kluby, hájící příslušnost v elitní…

 

Reflex.cz

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Meteorologové uznali nový typ mraku, pojmenovali ho „Drsňák“

Je to jako když vzhlédnete do rozbouřeného moře. Shluky oblaků jsou malé a pravidelné a působí místy až děsivě.…

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš pro Reflex o svých prezidentských ambicích

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš pro Reflex o…

Profesor Jiří Drahoš dnes oficiálně oznámil svou kandidaturu na prezidenta. Jaké má odcházející předseda…