Audi e-tron: R8 se 4 elektromotory, 230 kW a 4500 Nm

Audi e-tron: R8 se 4 elektromotory, 230 kW a 4500 Nm

 
 

Když se chce, všechno jde. Těm, kterým dosud ležely v žaludku velkoobjemové motory V8 a V10 ve sportovním kupé R8, dává Audi jasný signál. Tesla nemusí zůstat jediným výrobcem sportovních elektromobilů.

Nadšení příznivců rychlých aut, kterým vadí vůně benzínu musíme ale raději rovnou krotit. Audi e-tron je zatím jen autosalonovou studií. A není vůbec jisté, zda by sériové provedení mělo tolik příznivců jako snadno ovladatelné osmiválcové modely.

V čem tkví problém? Při stavbě elektromobilu je pořád ještě třeba dělat příliš bolestivé kompromisy mezi dynamikou a principy čistého pohonu. Studie s elektromotory v kolech má celkový výkon přibližně 230 kW a gigantický točivý moment 4500 Nm, ale to stačí jen na rychlost 200 km/h. Akcelerace je parádní disciplínou i běžných elektromobilů, a tak asi nepřekvapuje, že elektrický sportovec zvládá sprint na 100 km/h za 4,8 sekundy. Nepravé quattro je vyřešeno samotnou koncepcí se 4 elektromotory, přesto konstrukce upřednostňuje zadní nápravu podobně jako dělení hnacích sil v moderních mezinápravových diferenciálech TorSen. 70 % elektromotorických newtonmetrů směřuje na zadní kola, 30 % dopředu.

Chcete-li slyšet celou pravdu, pak musíme přiznat akumulátorovou sadu o hmotnosti 470 kg, která však údajně nezvýšila pohotovostní hmotnost celého vozu nad hladinu osmiválce. Baterie má sice kapacitu 42 kWh, což při velmi klidné jízdě nižšími rychlostmi vystačí na vzdálenost 248 km, ale zásobárnu energie snadno vyprázdníte i za několik minut rychlé jízdy. Pak nastává okamžik dobíjení. Akumulátory lze z domácí zásuvky (230 V, 16 A) nabít za 6 až 8 hodin, ze silnější (400 V, 63 A) má celá operace trvat 2,5 hodiny. Vizionáři Audi věří, že jednou bude možno využívat k bezdrátovému nabíjení akumulátorů indukční princip, ale to je asi zatím hudba vzdálené budoucnosti.

Základem Audi e-tron je hliníková konstrukce Audi R8. Na karoserii bylo upraveno mnoho stylistických řešení, nejvýraznější je nová maska s diodovými světlomety po stranách a mnohopaprsková kola. Všechny povrchové karosářské díly jsou vyrobeny z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Automobil je 4,26 m dlouhý, 1,9 m široký a 1,23 m vysoký.

Spolupracujeme s TipCars.com
Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér

ČSSD chce do koaliční smlouvy s hnutím ANO začlenit…

Protikuřácký zákon ubral z tržeb tabákových firem Protikuřácký zákon ubral z tržeb tabákových firem

Zákaz kouření v restauracích snížil obchodníkům…

SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023 SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) očekává, že…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla…

 



Audi R8 skončí. S nástupcem desetiválcového superauta se nepočítá Audi R8 skončí. S nástupcem desetiválcového superauta se nepočítá

S přímým nástupcem dnešního Audi R8 se nepočítá. Mohou za…

Audi driving experience: Když se sejde R8 a RS5… Audi driving experience: Když se sejde R8 a RS5…

Když na pit lane stojí několik zaparkovaných R8, ještě…

 



 
Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Dnes 18:44

Honda Z spojila vlastnosti městského vozítka s průchodností dobrého SUV a koncepcí vídanou běžně u supersportů.




Blesk.cz

Vynálezce z ponorky dostal za masakr novinářky doživotí. Soud: „Mimořádně nechutný čin“

Vynálezce z ponorky dostal za masakr novinářky…

Dánský vynálezce Peter Madsen si za vraždu novinářky Kim Wallové ve středu vyslechl doživotní trest. Případ…

Zeman s kalašnikovem, Babišovo impérium i nadávky novinářům: Svoboda tisku v Česku upadá

Zeman s kalašnikovem, Babišovo impérium i nadávky…

Svoboda tisku se loni zhoršila v celém světě, nenávistné klima vůči novinářům pak panuje především v Evropě a…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Pomsta za Fed Cup! Kerberová ve Stuttgartu jasně vládla, Kvitová uhrála pět gamů

Pomsta za Fed Cup! Kerberová ve Stuttgartu jasně…

Tenistka Petra Kvitová ve Stuttgartu nenavázala na víkendové výkony ze semifinále Fed Cupu a s Angelique…

 

Reflex.cz

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu je pravdivým odrazem naší společnosti

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu…

Na bourání mostu a nahrazení mostem novým by nebylo nic tak zvláštního a v historii Prahy se to událo již…

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu poprvé uviděli západní zboží

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu…

Psal se rok 1959 a studená válka mezi Západem a Východem nabírala na obrátkách. V Sovětském svazu je do té doby…