Audi R8 e-tron: Bližší informace o sportovním elektromobilu
Nelze to říci jinak, než že Audi ohledně svého projektu ekologického sporťáku R8 e-tron trošku tápe. Nebo to tak minimálně navenek vypadá. Původně mělo jít o vůz, poháněný čtyřmi elektromotory, tedy pro každé kolo jeden, v průběhu času ale byla tato koncepce změněna na dvoumotorovou - pro každou nápravu jeden. Audi také bylo celé žhavé uvést tohle auto co nejdříve do malosériové výroby, dokonce se pochlubilo ustanovením rekordu na Nordschleife pro produkční elektromobily. Jenže teď to spíš vypadá, že celý projekt skončí ve fázi prototypu, jehož jediným účelem bude stát se důkazem, že by Audi takové auto mohlo vyrábět, kdyby chtělo a ...kdyby o něj měli zákazníci zájem.
Je také pravděpodobné, že know-how, získané při jeho vývoji, Audi využije u chystaného dieselového hybridního supersportu, na kterém se začalo pracovat a dost možná poslouží i k vývoji hybridních systémů pro další sportovní vozy koncernu VW.
Ale pojďme se chvíli věnovat výrobcem prozrazeným informacím. Co se exteriéru týče, Audi R8 e-tron prý sdílí s produkčním modelem pouze devět komponentů, do nichž patří i zpětná zrcátka. Panely karoserie jsou ve velkém množství zhotoveny z plastu vyztuženého karbonovými vlákny (CFRP), má specifická zadní LED svítilny a výrazně se zlepšila aerodynamika, součinitel odporu vzduchu klesl z 0,35 na 0,27. To mimo jiné znamená, že s touto karoserií ujede e-tron o 40 km více, než kdyby využil standardní díly R8.
Lehké materiály jsou použity ale i na místech, kde byste je asi nečekali - stabilizátory jsou vyrobeny z kombinace hliníku a CFRP, pružiny z polymeru vyztuženého skelnými vlákny a náboje kol z titanu. Slušné hi-tech. Kabina má nový přístrojový štít s informacemi týkajícími se elektrického pohonu, ale i přepracovaný středový panel, jinou hlavici řadící páky a digitální zpětné zrcátko.
Pohon zajišťují dva elektromotory o společném výkonu 381 koní a s točivým momentem 820 Nm, živené ze 48,6 kWh Li-Ion akumulátorů, vážících nezanedbatelných 577 kg. S celkovou váhou 1780 kg dokáží ale slušně cvičit - na stovku zrychlí za 4,2 s, maximálka je elektronicky omezena na 200 km/h a jízdní dosah činí až 215 km. Vybitý akumulátor má znovu plnou kapacitu po 12 hodinách připojení k 230V síti.