5.1. 2013 Michal Fokt

Audi R8 e-tron: Bližší informace o sportovním elektromobilu

 

Elektrické Audi R8 mělo být představeno vloni a další možný termín je neznámý, jsme ale chytřejší, co se jeho techniky týče.

Nelze to říci jinak, než že Audi ohledně svého projektu ekologického sporťáku R8 e-tron trošku tápe. Nebo to tak minimálně navenek vypadá. Původně mělo jít o vůz, poháněný čtyřmi elektromotory, tedy pro každé kolo jeden, v průběhu času ale byla tato koncepce změněna na dvoumotorovou - pro každou nápravu jeden. Audi také bylo celé žhavé uvést tohle auto co nejdříve do malosériové výroby, dokonce se pochlubilo ustanovením rekordu na Nordschleife pro produkční elektromobily. Jenže teď to spíš vypadá, že celý projekt skončí ve fázi prototypu, jehož jediným účelem bude stát se důkazem, že by Audi takové auto mohlo vyrábět, kdyby chtělo a ...kdyby o něj měli zákazníci zájem.

Je také pravděpodobné, že know-how, získané při jeho vývoji, Audi využije u chystaného dieselového hybridního supersportu, na kterém se začalo pracovat a dost možná poslouží i k vývoji hybridních systémů pro další sportovní vozy koncernu VW.

Ale pojďme se chvíli věnovat výrobcem prozrazeným informacím. Co se exteriéru týče, Audi R8 e-tron prý sdílí s produkčním modelem pouze devět komponentů, do nichž patří i zpětná zrcátka. Panely karoserie jsou ve velkém množství zhotoveny z plastu vyztuženého karbonovými vlákny (CFRP), má specifická zadní LED svítilny a výrazně se zlepšila aerodynamika, součinitel odporu vzduchu klesl z 0,35 na 0,27. To mimo jiné znamená, že s touto karoserií ujede e-tron o 40 km více, než kdyby využil standardní díly R8.

Lehké materiály jsou použity ale i na místech, kde byste je asi nečekali - stabilizátory jsou vyrobeny z kombinace hliníku a CFRP, pružiny z polymeru vyztuženého skelnými vlákny a náboje kol z titanu. Slušné hi-tech. Kabina má nový přístrojový štít s informacemi týkajícími se elektrického pohonu, ale i přepracovaný středový panel, jinou hlavici řadící páky a digitální zpětné zrcátko.

Pohon zajišťují dva elektromotory o společném výkonu 381 koní a s točivým momentem 820 Nm, živené ze 48,6 kWh Li-Ion akumulátorů, vážících nezanedbatelných 577 kg. S celkovou váhou 1780 kg dokáží ale slušně cvičit - na stovku zrychlí za 4,2 s, maximálka je elektronicky omezena na 200 km/h a jízdní dosah činí až 215 km. Vybitý akumulátor má znovu plnou kapacitu po 12 hodinách připojení k 230V síti.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko patří mezi nejatraktivnější rozvíjející se trhy, zaostává ale za Mexikem a Tureckem Česko patří mezi nejatraktivnější rozvíjející se trhy, zaostává ale za Mexikem a Tureckem

Česká republika je třetí nejlákavější zemí pro investory…

Spojené státy přesunou ambasádu do Jeruzaléma do konce příštího roku Spojené státy přesunou ambasádu do Jeruzaléma do konce příštího roku

Washington hodlá přesunout svou ambasádu z Tel Avivu do…

Výrobce Mattoni přebírá středoevropské aktivity PepsiCo Výrobce Mattoni přebírá středoevropské aktivity PepsiCo

Karlovarské minerální vody koupí od nadnárodní…

Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu

Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors loni hospodařil…

 

Štítky Audi

 

Přidat názorDiskuse: Audi R8 e-tron: Bližší informace o…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Audi driving experience: Když se sejde R8 a RS5… Audi driving experience: Když se sejde R8 a RS5…

Když na pit lane stojí několik zaparkovaných R8, ještě…

Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku

Audi si pro letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem…

 



 
Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

TEST: Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

Dnes 12:51

Porsche Cayenne přijíždí ve třetí generaci a právě esko má být ze současné nabídky žádaným středobodem. Vyzkoušeli jsme jej i s celou řadou příplatkových položek.




Blesk.cz

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska z pádných důvodů!

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska…

Rakovina hrtanu mu vzala už jednou provždy hlas. Jiří Pomeje (53), který se zotavuje z páteční pětihodinové…

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve 3 cm sněhu odtlačili cestující

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve 3 cm…

Kdepak na Brňáky s přívalem sněhu. S kalamitou z konce týdne si tady nedělali žádné vrásky. A když  bylo nejhůř,…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Útočník Tecl se vrací do Slavie. V pondělí už trénoval s týmem

Útočník Tecl se vrací do Slavie. V pondělí už…

Poslední dílek skládačky Jindřicha Trpišovského už je na svém místě. O půl roku dříve se z hostování v Jablonci…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Kokosy na sněhu: Nigérie jede poprvé na zimní olympiádu, vysílá veselé tancující bobistky

Kokosy na sněhu: Nigérie jede poprvé na zimní…

Sportovci z Afriky jsou na zimních olympiádách vzácností. Letos se ale do Jižní Koreje chystají zástupci hned 8…