5.1. 2013 Michal Fokt

Audi R8 e-tron: Bližší informace o sportovním elektromobilu

 

Elektrické Audi R8 mělo být představeno vloni a další možný termín je neznámý, jsme ale chytřejší, co se jeho techniky týče.

Nelze to říci jinak, než že Audi ohledně svého projektu ekologického sporťáku R8 e-tron trošku tápe. Nebo to tak minimálně navenek vypadá. Původně mělo jít o vůz, poháněný čtyřmi elektromotory, tedy pro každé kolo jeden, v průběhu času ale byla tato koncepce změněna na dvoumotorovou - pro každou nápravu jeden. Audi také bylo celé žhavé uvést tohle auto co nejdříve do malosériové výroby, dokonce se pochlubilo ustanovením rekordu na Nordschleife pro produkční elektromobily. Jenže teď to spíš vypadá, že celý projekt skončí ve fázi prototypu, jehož jediným účelem bude stát se důkazem, že by Audi takové auto mohlo vyrábět, kdyby chtělo a ...kdyby o něj měli zákazníci zájem.

Je také pravděpodobné, že know-how, získané při jeho vývoji, Audi využije u chystaného dieselového hybridního supersportu, na kterém se začalo pracovat a dost možná poslouží i k vývoji hybridních systémů pro další sportovní vozy koncernu VW.

Ale pojďme se chvíli věnovat výrobcem prozrazeným informacím. Co se exteriéru týče, Audi R8 e-tron prý sdílí s produkčním modelem pouze devět komponentů, do nichž patří i zpětná zrcátka. Panely karoserie jsou ve velkém množství zhotoveny z plastu vyztuženého karbonovými vlákny (CFRP), má specifická zadní LED svítilny a výrazně se zlepšila aerodynamika, součinitel odporu vzduchu klesl z 0,35 na 0,27. To mimo jiné znamená, že s touto karoserií ujede e-tron o 40 km více, než kdyby využil standardní díly R8.

Lehké materiály jsou použity ale i na místech, kde byste je asi nečekali - stabilizátory jsou vyrobeny z kombinace hliníku a CFRP, pružiny z polymeru vyztuženého skelnými vlákny a náboje kol z titanu. Slušné hi-tech. Kabina má nový přístrojový štít s informacemi týkajícími se elektrického pohonu, ale i přepracovaný středový panel, jinou hlavici řadící páky a digitální zpětné zrcátko.

Pohon zajišťují dva elektromotory o společném výkonu 381 koní a s točivým momentem 820 Nm, živené ze 48,6 kWh Li-Ion akumulátorů, vážících nezanedbatelných 577 kg. S celkovou váhou 1780 kg dokáží ale slušně cvičit - na stovku zrychlí za 4,2 s, maximálka je elektronicky omezena na 200 km/h a jízdní dosah činí až 215 km. Vybitý akumulátor má znovu plnou kapacitu po 12 hodinách připojení k 230V síti.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 

Štítky Audi

 

Přidat názorDiskuse: Audi R8 e-tron: Bližší informace o…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Zapomenuté koncepty: Audi Quattro Spyder (1991) - Hliník přichází Zapomenuté koncepty: Audi Quattro Spyder (1991) - Hliník přichází

Předobraz Audi R8 vznikl již před více než čtvrtstoletím.…

Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini

Čtyři kruhy se opět hodlají postavit trojcípé hvězdě,…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí perspektivy?

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí…

Snad každý z nás by se rád podíval na to, jak svět vypadá z výšky. Moderní technologie nám teď zpřístupňuje…

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel: Kvůli zdraví rušil koncerty

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel:…

Ve věku 69 let dnes zemřel americký rockový hudebník Gregg Allman, který se proslavil jako zpěvák a klávesista…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…