5.1. 2013 Michal Fokt

Audi R8 e-tron: Bližší informace o sportovním elektromobilu

 

Elektrické Audi R8 mělo být představeno vloni a další možný termín je neznámý, jsme ale chytřejší, co se jeho techniky týče.

Nelze to říci jinak, než že Audi ohledně svého projektu ekologického sporťáku R8 e-tron trošku tápe. Nebo to tak minimálně navenek vypadá. Původně mělo jít o vůz, poháněný čtyřmi elektromotory, tedy pro každé kolo jeden, v průběhu času ale byla tato koncepce změněna na dvoumotorovou - pro každou nápravu jeden. Audi také bylo celé žhavé uvést tohle auto co nejdříve do malosériové výroby, dokonce se pochlubilo ustanovením rekordu na Nordschleife pro produkční elektromobily. Jenže teď to spíš vypadá, že celý projekt skončí ve fázi prototypu, jehož jediným účelem bude stát se důkazem, že by Audi takové auto mohlo vyrábět, kdyby chtělo a ...kdyby o něj měli zákazníci zájem.

Je také pravděpodobné, že know-how, získané při jeho vývoji, Audi využije u chystaného dieselového hybridního supersportu, na kterém se začalo pracovat a dost možná poslouží i k vývoji hybridních systémů pro další sportovní vozy koncernu VW.

Ale pojďme se chvíli věnovat výrobcem prozrazeným informacím. Co se exteriéru týče, Audi R8 e-tron prý sdílí s produkčním modelem pouze devět komponentů, do nichž patří i zpětná zrcátka. Panely karoserie jsou ve velkém množství zhotoveny z plastu vyztuženého karbonovými vlákny (CFRP), má specifická zadní LED svítilny a výrazně se zlepšila aerodynamika, součinitel odporu vzduchu klesl z 0,35 na 0,27. To mimo jiné znamená, že s touto karoserií ujede e-tron o 40 km více, než kdyby využil standardní díly R8.

Lehké materiály jsou použity ale i na místech, kde byste je asi nečekali - stabilizátory jsou vyrobeny z kombinace hliníku a CFRP, pružiny z polymeru vyztuženého skelnými vlákny a náboje kol z titanu. Slušné hi-tech. Kabina má nový přístrojový štít s informacemi týkajícími se elektrického pohonu, ale i přepracovaný středový panel, jinou hlavici řadící páky a digitální zpětné zrcátko.

Pohon zajišťují dva elektromotory o společném výkonu 381 koní a s točivým momentem 820 Nm, živené ze 48,6 kWh Li-Ion akumulátorů, vážících nezanedbatelných 577 kg. S celkovou váhou 1780 kg dokáží ale slušně cvičit - na stovku zrychlí za 4,2 s, maximálka je elektronicky omezena na 200 km/h a jízdní dosah činí až 215 km. Vybitý akumulátor má znovu plnou kapacitu po 12 hodinách připojení k 230V síti.

Spolupracujeme s TipCars.com
Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka

Nabídka nových kanceláří v Praze letos vzroste zhruba…

 

Štítky Audi

 

Přidat názorDiskuse: Audi R8 e-tron: Bližší informace o…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Zapomenuté koncepty: Audi Quattro Spyder (1991) - Hliník přichází Zapomenuté koncepty: Audi Quattro Spyder (1991) - Hliník přichází

Předobraz Audi R8 vznikl již před více než čtvrtstoletím.…

Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini

Čtyři kruhy se opět hodlají postavit trojcípé hvězdě,…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho přemlouvali kvůli PSG

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho…

Tady jsem, tohle umím a cenu znáte. Brazilec Neymar jako kdyby chtěl dokopat francouzské PSG k rychlejšímu…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její výroky na adresu Polska jsou nehorázné

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její…

Hnutí ANO Andreje Babiše v roce 2014 navrhlo vládě za českou eurokomisařku tehdejší ministryni pro místní rozvoj…

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…