Audi R8 Spyder V10 je tady! Shodilo přes sto kilo a střechu stáhne za 20 sekund
Ještě včera večer byli zástupci českého zastoupení Audi ve spojitosti s odhalením nové R8 Spyder celkem tajemní a dobře věděli proč. Vůz si totiž právě dnes odbyl oficiální světovou premiéru na probíhajícím autosalonu v New Yorku a společně s tím vyplavala na povrch první technická data a spousta fotografií.
Zatímco uzavřená varianta je nabízena ve variantách V10 a V10 Plus, Spyder si (zatím) musí vystačit pouze ve výkonově slabší specifikaci. Ani tak ale nejde o žádného loudu – před zadní nápravovou totiž pracuje atmosféricky plněný vidlicový desetiválec původem z Lamborghini Huracán, který generuje 379 kW (540 koní) a 540 N.m v 6500 otáčkách za minutu. To je dost na to, aby auto zrychlilo z 0-100 km/h za 3,6 sekundy, dokázalo se rozjet až na 318 km/h, ale zároveň nespotřebovalo o moc více paliva než kupé. V kombinovaném cyklu se bavíme o 11,7 l/100 km, což je ve srovnání s uzavřenou verzí pouze o tři deci více. Na lichotivém výsledku má podíl především systém CoD pro krátkodobé vypínání jedné řady válců při nízké zátěži.
Automatická sedmistupňová převodovka S tronic s dvojicí spojek, jakožto i pohon všech kol řešení elektrohydraulicky ovládanou mezinápravovou spojkou, zůstávají beze změny. Znova ale zmíníme zajímavou technickou novinku – chlazení mezinápravové spojky pomocí vlastního okruhu. Teoreticky můžete na Německé dálnici zašlápnout plyn do podlahy a po celou dobu budete mít jistotu čtyř hnaných kol, což je rozdíl například oproti vozům BMW. Ty totiž ve vysokých rychlostech spojku odpojují, aby nedocházelo k jejímu přehřátí.
Suchá hmotnost činí 1612 kilogramů kvůli výztuhám podvozku, prahů a sloupků předního okna, i tak ale může Audi hovořit o úspěchu. Ve srovnání s předchůdcem se totiž podařilo ušetřit 113 kilogramů a torzní tuhost karoserie porostla o padesát procent. Téměř čtyři pětiny karoserie jsou tvořeny hliníkem a zásluhy nelze upřít ani unikátnímu monokoku Audi Space Frame (je vyroben z hliníku a kompozitu vyztuženého uhlíkovým vláknem), který sám o sobě váží pouze 208 kilogramů.
A teď to nejlepší – stahovací střecha. Stejně jako u předchůdce je plátěná, skládá se elektricky do prostoru mezi sedadly a motorem, a při jízdě ji chrání bytelné víko. Natažení či stažení zabere dvacet sekund do rychlosti až 50 km/h, není tedy potřeba zastavovat. Kolmé zadní okýnko zároveň plní funkci větrolamu, aby se v kabině omezilo víření vzduchu.
Audi R8 V10 Spyder II – technická data | |
Model | R8 V10 |
Motor | 5.2 FSI V10 |
Zdvihový objem [cm3] | 5204 |
Válce/ventily | 10/4 |
Největší výkon [kW/min] | 397/7800 |
Točivý moment [N.m/min] | 540/6500 |
Převodovka | 7A |
Max. rychlost [km/h] | 318 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 11,7 |
Suchá hmot. [kg] | 1612 |
Základní cena [Kč] | nebyla stanovena |