Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 Spyder V10 je tady! Shodilo přes sto kilo a střechu stáhne za 20 sekund

Jan Mička
Diskuze (2)
Po nedávném úniku fotografií Spyderu pořízených během testování přišlo na řadu oficiální odhalení. Nový vůz je výrazně lehčí než předchůdce, střechu však stáhne za stejnou dobu.

Ještě včera večer byli zástupci českého zastoupení Audi ve spojitosti s odhalením nové R8 Spyder celkem tajemní a dobře věděli proč. Vůz si totiž právě dnes odbyl oficiální světovou premiéru na probíhajícím autosalonu v New Yorku a společně s tím vyplavala na povrch první technická data a spousta fotografií.

Zatímco uzavřená varianta je nabízena ve variantách V10 a V10 Plus, Spyder si (zatím) musí vystačit pouze ve výkonově slabší specifikaci. Ani tak ale nejde o žádného loudu – před zadní nápravovou totiž pracuje atmosféricky plněný vidlicový desetiválec původem z Lamborghini Huracán, který generuje 379 kW (540 koní) a 540 N.m v 6500 otáčkách za minutu. To je dost na to, aby auto zrychlilo z 0-100 km/h za 3,6 sekundy, dokázalo se rozjet až na 318 km/h, ale zároveň nespotřebovalo o moc více paliva než kupé. V kombinovaném cyklu se bavíme o 11,7 l/100 km, což je ve srovnání s uzavřenou verzí pouze o tři deci více. Na lichotivém výsledku má podíl především systém CoD pro krátkodobé vypínání jedné řady válců při nízké zátěži.

Automatická sedmistupňová převodovka S tronic s dvojicí spojek, jakožto i pohon všech kol řešení elektrohydraulicky ovládanou mezinápravovou spojkou, zůstávají beze změny. Znova ale zmíníme zajímavou technickou novinku – chlazení mezinápravové spojky pomocí vlastního okruhu. Teoreticky můžete na Německé dálnici zašlápnout plyn do podlahy a po celou dobu budete mít jistotu čtyř hnaných kol, což je rozdíl například oproti vozům BMW. Ty totiž ve vysokých rychlostech spojku odpojují, aby nedocházelo k jejímu přehřátí.

Suchá hmotnost činí 1612 kilogramů kvůli výztuhám podvozku, prahů a sloupků předního okna, i tak ale může Audi hovořit o úspěchu. Ve srovnání s předchůdcem se totiž podařilo ušetřit 113 kilogramů a torzní tuhost karoserie porostla o padesát procent. Téměř čtyři pětiny karoserie jsou tvořeny hliníkem a zásluhy nelze upřít ani unikátnímu monokoku Audi Space Frame (je vyroben z hliníku a kompozitu vyztuženého uhlíkovým vláknem), který sám o sobě váží pouze 208 kilogramů.

A teď to nejlepší – stahovací střecha. Stejně jako u předchůdce je plátěná, skládá se elektricky do prostoru mezi sedadly a motorem, a při jízdě ji chrání bytelné víko. Natažení či stažení zabere dvacet sekund do rychlosti až 50 km/h, není tedy potřeba zastavovat. Kolmé zadní okýnko zároveň plní funkci větrolamu, aby se v kabině omezilo víření vzduchu.

Audi R8 V10 Spyder II – technická data
ModelR8 V10
Motor5.2 FSI V10
Zdvihový objem [cm3]5204
Válce/ventily10/4
Největší výkon [kW/min]397/7800
Točivý moment [N.m/min]540/6500
Převodovka7A
Max. rychlost [km/h]318
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,6
Komb. spotřeba [l/100 km]11,7
Suchá hmot. [kg]1612
Základní cena [Kč]nebyla stanovena

Jan Mička
Diskuze (2)
Avatar - TeeJay
23. 3. 2016 16:44
Vorsprung durch facelift
Je to čím dál stejné, ale Spyder prostě zase vypadá sakra lépe, než kupé. Za mě gut :yes: