23.3. 2016 Jan Mička Jan Mička

Audi R8 Spyder V10 je tady! Shodilo přes sto kilo a střechu stáhne za 20 sekund

 

Po nedávném úniku fotografií Spyderu pořízených během testování přišlo na řadu oficiální odhalení. Nový vůz je výrazně lehčí než předchůdce, střechu však stáhne za stejnou dobu.

Ještě včera večer byli zástupci českého zastoupení Audi ve spojitosti s odhalením nové R8 Spyder celkem tajemní a dobře věděli proč. Vůz si totiž právě dnes odbyl oficiální světovou premiéru na probíhajícím autosalonu v New Yorku a společně s tím vyplavala na povrch první technická data a spousta fotografií.

Zatímco uzavřená varianta je nabízena ve variantách V10 a V10 Plus, Spyder si (zatím) musí vystačit pouze ve výkonově slabší specifikaci. Ani tak ale nejde o žádného loudu – před zadní nápravovou totiž pracuje atmosféricky plněný vidlicový desetiválec původem z Lamborghini Huracán, který generuje 379 kW (540 koní) a 540 N.m v 6500 otáčkách za minutu. To je dost na to, aby auto zrychlilo z 0-100 km/h za 3,6 sekundy, dokázalo se rozjet až na 318 km/h, ale zároveň nespotřebovalo o moc více paliva než kupé. V kombinovaném cyklu se bavíme o 11,7 l/100 km, což je ve srovnání s uzavřenou verzí pouze o tři deci více. Na lichotivém výsledku má podíl především systém CoD pro krátkodobé vypínání jedné řady válců při nízké zátěži.

Automatická sedmistupňová převodovka S tronic s dvojicí spojek, jakožto i pohon všech kol řešení elektrohydraulicky ovládanou mezinápravovou spojkou, zůstávají beze změny. Znova ale zmíníme zajímavou technickou novinku – chlazení mezinápravové spojky pomocí vlastního okruhu. Teoreticky můžete na Německé dálnici zašlápnout plyn do podlahy a po celou dobu budete mít jistotu čtyř hnaných kol, což je rozdíl například oproti vozům BMW. Ty totiž ve vysokých rychlostech spojku odpojují, aby nedocházelo k jejímu přehřátí.

Suchá hmotnost činí 1612 kilogramů kvůli výztuhám podvozku, prahů a sloupků předního okna, i tak ale může Audi hovořit o úspěchu. Ve srovnání s předchůdcem se totiž podařilo ušetřit 113 kilogramů a torzní tuhost karoserie porostla o padesát procent. Téměř čtyři pětiny karoserie jsou tvořeny hliníkem a zásluhy nelze upřít ani unikátnímu monokoku Audi Space Frame (je vyroben z hliníku a kompozitu vyztuženého uhlíkovým vláknem), který sám o sobě váží pouze 208 kilogramů.

A teď to nejlepší – stahovací střecha. Stejně jako u předchůdce je plátěná, skládá se elektricky do prostoru mezi sedadly a motorem, a při jízdě ji chrání bytelné víko. Natažení či stažení zabere dvacet sekund do rychlosti až 50 km/h, není tedy potřeba zastavovat. Kolmé zadní okýnko zároveň plní funkci větrolamu, aby se v kabině omezilo víření vzduchu.

Audi R8 V10 Spyder II – technická data
ModelR8 V10
Motor5.2 FSI V10
Zdvihový objem [cm3]5204
Válce/ventily10/4
Největší výkon [kW/min]397/7800
Točivý moment [N.m/min]540/6500
Převodovka7A
Max. rychlost [km/h]318
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,6
Komb. spotřeba [l/100 km]11,7
Suchá hmot. [kg]1612
Základní cena [Kč]nebyla stanovena
Spolupracujeme s TipCars.com
Česká firma je o krok blíž výrobě dronů v Rusku Česká firma je o krok blíž výrobě dronů v Rusku

Společnost Primoco chce své civilní bezpilotní letouny…

VIDEO: Osobní vlak na vodík není vzdálená budoucnost, v Česku už jeden jezdí VIDEO: Osobní vlak na vodík není vzdálená budoucnost, v Česku už jeden jezdí

Po českých kolejích jezdí vlak budoucnosti – Coradia…

Trump chystá vystoupení USA ze skupiny NAFTA Trump chystá vystoupení USA ze skupiny NAFTA

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč

Zatímco minulé generace malého Nissanu měly spíše…

 




Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini Audi Sport zvažuje vlastní hybridní hyperauto. Bez Lamborghini

Čtyři kruhy se opět hodlají postavit trojcípé hvězdě,…

Smolař víkendu: Němec „zaparkoval Smolař víkendu: Němec „zaparkoval" své Audi R8 V10 Plus do řeky

S pořízením supersportovního auta přichází také velká…

 



 
Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce? Víme, jak předejít problémům!

Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce? Víme, jak předejít problémům!

Včera

Jak jsme se mohli sami nedávno přesvědčit, sníh a led nás mohou překvapit i na jaře. Dnes si ukážeme, jak se vyhnout problémům při vyhýbacím manévru.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Slavný autosalon jde k zemi. Bývalá firma milovníka vnadných blondýn je v konkurzu

Slavný autosalon jde k zemi. Bývalá firma milovníka…

Někdejší největší síť autosalonů v Česku A. Charouz Motors skončila v konkurzu. Uvedl to ve středu…

 

iSport.cz

Kometa a LM? Nutné zlo, partnery ani fanoušky nezajímá, říká Zábranský

Kometa a LM? Nutné zlo, partnery ani fanoušky…

Automaticky se ziskem extraligového titulu připadlo Kometě právo startovat v příštím ročníku Ligy mistrů. Na…

Velký návrat Šarapovové. V prvním zápase po aféře porazila Vinciovou

Velký návrat Šarapovové. V prvním zápase po aféře…

Návrat k tenisu po trestu za doping se ruské hvězdě Marii Šarapovové vydařil. Na turnaji ve Stuttgartu porazila…

 

Reflex.cz

Je suis Bělobrádek aneb Co zůstalo skryto za radou k nalezení nového chlapa

Je suis Bělobrádek aneb Co zůstalo skryto za radou k…

Předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek pohoršil v rozhovoru pro The Student Times snad všechny české svobodné matky.…

Generálním ředitelem České televize bude i nadále Petr Dvořák

Generálním ředitelem České televize bude i nadále…

Generálním ředitelem České televize dnes Rada ČT na dalších šest let zvolila jejího současného šéfa Petra…