Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 V10 plus: 550 koní pro nejlepší R8

Michal Fokt
Diskuze (0)
Sice ne evropská premiéra, ale pro nás stále žhavá novinka – na pařížském stánku Audi nechyběl nový topmodel řady R8.

Audi už ani nebere facelift modelu R8, jehož součástí je i nový topmodel R8 V10 plus jako novinku, o které by bylo nutné se zmiňovat v tiskové zprávě, věnované pařížskému autosalonu. Omlazený supersport nám představila sice teprve koncem července, ale k vidění byl už koncem srpna v Moskvě, což je prostě ještě také Evropa…

Ale protože my nepřemýšlíme až tak globálně jako automobilka, máte tu od nás R8 V10 plus ještě jednou a v samostatném článku. Varianta R8 V10 plus existuje pouze jako kupé a dostala výkonnější verzi desetiválce 5,2 l, která disponuje 550 koňmi a 540 Nm při 6500 otáčkách. To je o 25 koní více, než mají standardní R8 V10, stejně jako má základní model gallarda a jen o 10 koní méně než mají nejvýkonnější malá lamba.

Toto zlepšení ze sprintu na stovku ukousne jen 0,1 s (3,5 s respektive 3,8 s s 6MT) a maximálka je o 1 km/h vyšší (317, u manuálu 319 km/h). Verzi R10 plus poznáte podle spojleru pod předním nárazníkem a keramických brzdových kotoučů. Také je lehčí, díky použití kompozitních materiálů váží 1570 kg. Stejně jako ostatní V10 roztáčí motor všechna čtyři kola o velikosti 19 palců s šířkou ráfku 8,5 vpředu a 11 palců vzadu, na nichž jsou obuty pneumatiky 235/35, respektive 295/30.

Michal Fokt
Diskuze (0)