12.12. 2014 Michal Fokt

Audi RS 3 Sportback: Nejsilnější pětiválec v historii značky má 367 koní

 

Audi představuje novou generaci hot-hatche RS 3, jenž dostává vylepšenou verzi pětiválce o objemu 2,5 l. Ten se pyšní výkonem 270 kW a točivým momentem 465 N.m.

RS verze aktuální generace modelu Audi A3 na sebe nechala čekat dva roky, teď je ovšem tady s plnou parádou. Nejvýkonnější kompaktní hot-hatch na trhu dostává velice povedený přední nárazník s výraznými nasávacími otvory a splitterem, masivní prahové nástavce a nový zadní nárazník s difuzorem a párem oválných koncovek impozantního průřezu.

Oba nárazníky zdobí stříbrné lišty, sladěné s kryty zpětných zrcátek, střešními ližinami a devatenáctiplacovými koly. V interiéru je, jako vždy, rozdílů oproti běžným verzím nemnoho, máme tu sportovní volant s ploškou ve spodní části, lehká skořepinová sportovní sedadla, karbonové dekory a specifický přístrojový štít.

U sportovního kompaktního RS se naštěstí nedownsizovalo, takže se pod kapotou nachází opět pětiválec TFSI o objemu 2,5 l, jenž navíc prošel modernizací, která přinesla zvýšení výkonu na 367 koní (270 kW), zatímco maximální točivý moment neklesá v rozmezí 1625-5550 otáček! Nejsilnější pětiválec v RS historii Audi roztáčí všechna čtyři kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic, která by po úpravách měla řadit rychleji.

Auto mezigeneračně shodilo 55 kg a s 1520 kg má 241 koní na tunu, což RS 3 Sportback zajistí zrychlení z nuly na stovku za 4,3 s, zatímco maximální rychlost je tradičně omezena na 250 km/h s možností nechat si omezovač posunout na 280 km/h. Sílu motoru mohou krotit na přání dodávané 370mm karbonové kotouče s šedě lakovanými třmeny coby alternativa k 370/310mm ocelovým diskům. Jízdní vlastnosti zase vylepší systém quattro, jenž posílá na zadek minimálně 50 % točivého momentu a maximálně 100 %, přičemž přepnutí do módu Dynamic jde na zadek síla motoru rychleji a ve větší míře, takže bude s RS 3 možné na površích s horší přilnavostí driftovat!

Audi RS 3 bude mít kompletně vypínatelný systém jízdní stability, což je u koncernových aut velmi nezvyklé, sportovní podvozek je oproti sérii snížený o 25 mm, rozchod předních kol se zvětšil na 1559 mm a zadních na 1514 mm. Tlumení zajistí adaptivní Audi Magnetic Ride a standardem je také progresivní řízení s převodem 15,3:1 a 10,9:1.

Spolupracujeme s TipCars.com
Další komplikace pro novou vládu. KSČM i část ČSSD má výhrady k Malé a Novákové Další komplikace pro novou vládu. KSČM i část ČSSD má výhrady k Malé a Novákové

Komunisté i část ČSSD má výhrady k poslankyni Taťáně…

Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš

Novou vládu by měl prezident Miloš Zeman jmenovat ve…

Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan je na cestě k…

Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie

O šest příček si polepšilo hlavní město České republiky v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi RS 3 Sportback: Nejsilnější pětiválec…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními…

 



Modernizované Audi A3 Sportback 1.0 TFSI v předprodeji od 599.900 Kč Modernizované Audi A3 Sportback 1.0 TFSI v předprodeji od 599.900 Kč

Modernizovaná Audi modelové řady A3 ve verzích Sportback,…

Video: Audi R8 porodilo „superhatchback“ RS3 Sportback Video: Audi R8 porodilo „superhatchback“ RS3 Sportback

Takto podivné a neobvyklé promo video jsme neviděli již…

 



 
GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

Dnes 18:12

Velkou cenu Francie na okruhu Paula Ricarda vyhrál Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem a Kimim Räikkönenem.




Blesk.cz

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl byl spíš pro trpaslíky!

Past na turisty: Hotel lákal na obří kulečník, stůl…

Vychytralost některých lidí je občas natolik fascinující, že se člověk ani nemůže zlobit. V některých případech…

Zeman: Šarlatánství má být trestný čin. Léčitel vás odsoudí k smrti

Zeman: Šarlatánství má být trestný čin. Léčitel vás…

Vykaďte rakovinu, pomůže vám milenec. Kontroverzní praktiky a doporučení léčitelů z centra alternativní medicíny…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Fischer o draftu, Zadinově touze něco dokázat i fázi budování v Detroitu

Fischer o draftu, Zadinově touze něco dokázat i fázi…

Nečekalo se, že k tomuhle spojení dojde. Detroit volil na draftu až jako číslo šest. Přesto zůstal Filip Zadina…

 

Reflex.cz

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan tureckým prezidentem i předsedou vlády?

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan…

Už 16 let je u moci šéf islamistické strany AKP Recep Tayyip Erdoan. Byl už premiérem, prezidentem a teď chce…

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom, že by zabila svého šéfa

Až čtvrtina japonských pracujících uvažovala o tom,…

Podmínky na japonském pracovním trhu jsou tradičně velmi tvrdé a mnoho společností „ždíme“ své zaměstnance…