Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 4 na českém trhu za 2.217.300,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (42)
Nové Audi RS 4 se stává vrcholem celé modelové řady Audi A4 také v České republice. Cena tohoto výjimečného vozu začíná na 2 217 300,- Kč.

Nové Audi RS 4 se stává vrcholem celé modelové řady Audi A4 také v České republice. Cena tohoto výjimečného vozu začíná na 2 217 300,- Kč.

Řada A4 není na českém trhu jedničkou zákazníků, kteří nakupují vozy se čtyřmi kruhy ve znaku. Za prvních 10 měsíců se prodalo 583 Audi A4, jenže nových Audi A6 odebrali zákazníci více než sedm set. Nové RS4 je tedy nejen velmi rychlým sedanem, ale mohlo by také zvýšit prestiž obyčejným A-čtyřkám.

Více než půlrok po premiéře v Ženevě se dočkají první zákazníci nového Audi RS4 s vidlicovým osmiválcem, který je na rozdíl od předešlých silných Audi řady 4 a 6 plněn atmosféricky. Původní šestiválec 2.7 l se dvěma turbodmychadly se odporoučel a na jeho místo přichází další klasik pod kapotami Audi - motor 4.2 V8. Jeho parametry byly vylepšeny řadou inovací, dostává například přímé vstřikování benzínu FSI, takže nejvyšší výkon činí 309 kW. Proti předchozí strategii přeplňování, pro kterou jsou typická maxima točivého momentu v nízkých otáčkách a plochá momentová křivka, jde nyní Audi ve šlépějích konkurenčního BMW. Nejvyšší otáčky motoru Audi o objemu 4163 cm3 dosahují hodnoty 8250 ot./min, maximum točivého momentu 430 Nm je k dispozici při 5500 ot./min, když 90 % této hodnoty je připraveno již mezi 2250 a 7600 ot./min.

Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, zrychlovat ale můžete bez elektronických omezení, když nejlepší časy sprintu na 100 km/h se budou pohybovat kolem 4,8 s, za 16,6 s od startu překročí vůz rychlost 200 km/h.

Zvláštností modelu Audi RS 4 je tlačítko „S“ umístěné ve volantu, kterým může řidič navolit ještě sportovnější charakteristiku motoru – ten potom ještě bezprostředněji a „ostřeji“ reaguje na pedál plynu. Řidiče určitě potěší i takový detail, jako je přívěra ve výfukovém systému, která se po aktivaci sportovního modu otevře a vůz má tedy ještě brutálnější „sound“.

Do standardní výbavy vozu patří vedle dynamické regulace rozdělování točivého momentu na všechna kola např. automatická klimatizace, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, parkovací senzory vpředu a vzadu, hi-fi autorádio Concert, sportovní podvozek nebo xenonová světla Plus. Za příplatek mohou zákazníci získat např. navigační systém nebo adaptivní světlomety, které se natáčejí do zatáček spolu s řízenými koly vozu.

Karosérie Audi RS4 je usazena na podvozku sníženém o 30 mm, rozchod kol byl vpředu zvětšen o 37 a vzadu o 47 mm. Sériová osmnáctipalcová kola s pneumatikami 255/40 R18 je možno nahradit koly o palec většími s pneumatikami 255/35 R19 (+54.026,-Kč).

Poslední generace stabilizačního systému ESP je naladěna na pozdější, ale o to agresivnější zásahy do jízdy, integrováno je samočinné vysušování brzd vyžaduje-li to vlhké počasí. Řidičům Audi RS4 nejsou zapovězeny ani aktivní tlumiče a to vše si může posádka užívat v luxusním interiéru typickém pro prémiovou značku.

Zkušenosti z naší první jízdy s Audi RS4 jsme zveřejnili dříve.

Poznámka: Videa jsou k dispozici ve formátu DivX a WMV.

Ke spuštění DivX videí je nutné mít v MediaPlayeru nainstalován plug-in DivX, který si můžete stáhnout zde. Tento formát lze s příslušným kodekem přehrát na všech operačních systémech.

Ke spuštění WMV videí není nutné na platformě Windows nic instalovat - MediaPlayer sám video přehraje. Tento formát videa však není použitelný v jiném přehrávači a na jiných operačních systémech.

Ondřej Láník
Diskuze (42)
22. 11. 2005 19:01
Re: bez titulku
To, na co nemáš... se ti vždycky zdá příliš drahé....
22. 11. 2005 19:00
Re: LONESTATESTAR,POMOZ
Impreza má čich... to je jako masařka na ho*no >:D nepíše, nepíše.... a najednou se někde v diskuzi objeví slovo Imp (byť třeba jako implantát) a máš ho za hrbem >:D ;-)