Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback performance: 605 koní a stovka za 3,7 sekundy
Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback představují nejsilnější osmiválcové modely ze světa čtyř kruhů (mají shodně 412 kW a 700 N.m). Nad mini už je pouze brutální R8 plus se 449 kilowatty. Ani manažerské vozy se ale nechtějí nechat zahanbit. Od listopadu letošního roku začne předprodej verzí performance a výkonem posíleným na 445 kW (605 koní) a točivým momentem až 750 N.m.
Agregát jako takový je u obou verzí stále stejný, mezi dílčí změny ale patří například zcela nová řídicí jednotka a funkce krátkodobého zvýšení plnicího tlaku turbodmychadel. Právě díky tomu je osmiválec schopen poskytovat až 750 N.m oproti stávajícím sedmi stům. Zlepšení výstupních parametrů přitom neohromí pouze na papíře, ale také v běžném provozu. Oba vozy zrychlí z 0-100 km/h za 3,7 sekundy (o 0,2 sekundy dříve) a dvoustovku zdolají za 12,1 sekundy (o 1,4 sekundy dříve), nicméně maximální rychlost je v závislosti na zvoleném paketu stále stejná (250, 280 nebo 305 km/h). Samozřejmostí je pohon všech kol quattro s výchozím rozdělením hnacích si v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.
Vozy RS performance vyjíždějí na jednadvacetipalcových kolech s pneumatikami 285/30 (RS 6 Avant) a 275/30 (RS 7 Sportback) a vyznačují se například nápisem „quattro“ v centrálním průduchu předního nárazníku (jinak v rámci optického karbonového paketu quattro za 128.900 Kč) či exkluzivním modrým lakem Ascari. Stejně jako standardní „eresa“ jsou oba vozy vybaveny adaptivním vzduchovým odpružením, přičemž alternativou je podvozek RS sport plus se systémem Dynamic Ride Control pohlcujícím drtivou většinu podélných a příčných náklonů karoserie (vyzkoušeno, pochváleno!).
Jak už bylo řečeno v úvodu, vstoupí oba vozy do předprodeje v průběhu letošního listopadu. V Německu byly ceny stanoveny na 117.000 eur (RS 6 Avant, asi 3,17 milionu korun) a 121.700 eur (RS 7 Sportback, asi 3,3 milionu korun). Ve srovnání se „slabšími“ verzemi jsou obě uvedené ceny přibližně o čtvrt milionu korun vyšší.