Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback performance: 605 koní a stovka za 3,7 sekundy

Jan Mička
Diskuze (17)
Nejsilnější „eresa“ od Audi mají nově ještě více výkonu. Je libo brutální čtyřlitrový osmiválec o výkonu 605 koní?

Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback představují nejsilnější osmiválcové modely ze světa čtyř kruhů (mají shodně 412 kW a 700 N.m). Nad mini už je pouze brutální R8 plus se 449 kilowatty. Ani manažerské vozy se ale nechtějí nechat zahanbit. Od listopadu letošního roku začne předprodej verzí performance a výkonem posíleným na 445 kW (605 koní) a točivým momentem až 750 N.m.

Agregát jako takový je u obou verzí stále stejný, mezi dílčí změny ale patří například zcela nová řídicí jednotka a funkce krátkodobého zvýšení plnicího tlaku turbodmychadel. Právě díky tomu je osmiválec schopen poskytovat až 750 N.m oproti stávajícím sedmi stům. Zlepšení výstupních parametrů přitom neohromí pouze na papíře, ale také v běžném provozu. Oba vozy zrychlí z 0-100 km/h za 3,7 sekundy (o 0,2 sekundy dříve) a dvoustovku zdolají za 12,1 sekundy (o 1,4 sekundy dříve), nicméně maximální rychlost je v závislosti na zvoleném paketu stále stejná (250, 280 nebo 305 km/h). Samozřejmostí je pohon všech kol quattro s výchozím rozdělením hnacích si v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.

Vozy RS performance vyjíždějí na jednadvacetipalcových kolech s pneumatikami 285/30 (RS 6 Avant) a 275/30 (RS 7 Sportback) a vyznačují se například nápisem „quattro“ v centrálním průduchu předního nárazníku (jinak v rámci optického karbonového paketu quattro za 128.900 Kč) či exkluzivním modrým lakem Ascari. Stejně jako standardní „eresa“ jsou oba vozy vybaveny adaptivním vzduchovým odpružením, přičemž alternativou je podvozek RS sport plus se systémem Dynamic Ride Control pohlcujícím drtivou většinu podélných a příčných náklonů karoserie (vyzkoušeno, pochváleno!).

Jak už bylo řečeno v úvodu, vstoupí oba vozy do předprodeje v průběhu letošního listopadu. V Německu byly ceny stanoveny na 117.000 eur (RS 6 Avant, asi 3,17 milionu korun) a 121.700 eur (RS 7 Sportback, asi 3,3 milionu korun). Ve srovnání se „slabšími“ verzemi jsou obě uvedené ceny přibližně o čtvrt milionu korun vyšší.

Jan Mička
Diskuze (17)
Avatar - white label
24. 10. 2015 02:14
Re: Fajn...
Stejné to není ani omylem. Vopičárna je to, že se směješ něčemu, o čem sám skoro nic nevíš.
Argumenty prakticky žádné. Mimochodem, nemá snad logicky jakýkoli veterán taky dost daleko k nedávné/současné produkci? Co to jako dokazuje ohledně shodnosti typu karoserie? Vypadá snad kupé z 20tých/30tých let podobně jako kupé z let 60tých/70tých?
Jaké teda (podle tebe) mají karoserie A7, Rapide, Tesla S, Panamera...?
Avatar - Barrichello
23. 10. 2015 22:02
Re: Fajn...
4dvéřový fastback je stejná vopičárna jako 4dvéřový kupé. Asi tak. Jinak samo ta stará Audina fastback je. Ovšem klasický, ne vopičárna s dveřma navíc >:D

A T600 má teda ke klasickýmu fastabacku taky dost daleko, díky svým futuristyckým tvarům.
Avatar - white label
23. 10. 2015 14:19
Re: Fajn...
Jistě, že je to fastback, proto jsem dal slovo "kupé" do uvozovek. ;-)
Avatar - white label
23. 10. 2015 14:18
Re: Fajn...
[odkaz]
Avatar - white label
23. 10. 2015 14:14
Re: Fajn...
Směješ se akorát sám sobě...
Jsem nevěděl, že Mustang má patent na karoserii typu fastback, která se nabízela už v třicátých letech. Např. u nás Tatra dělala ve 30tých letech modely T77/T97/T87, později (1946) T600 Tatraplan, to všechno byla auta s karoserií fastback, přesněji čtyřdveřový finned fastback a T601 Monte Carlo (1949) byl dvoudveřový (finned) fastback. A to se bavíme o době, kdy byl nějaký Mustang ještě hluboce na houbách.
A7 je typický současný fastback se dvěma páry dveří, podobně jako třeba Tesla model S, Aston Martin Rapide, nebo Porsche Panamera.
Čtyřdveřový fastback není protimluv, na rozdíl od současných tzv. "čtyřdveřového kupé".
A7 není zdaleka první fastback od Audi, viz Audio Quattro, Audi Coupé GT, nebo Audi Coupé S.
[odkaz]