22.10. 2015 Jan Mička Jan Mička

Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback performance: 605 koní a stovka za 3,7 sekundy

 

Nejsilnější „eresa“ od Audi mají nově ještě více výkonu. Je libo brutální čtyřlitrový osmiválec o výkonu 605 koní?

Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback představují nejsilnější osmiválcové modely ze světa čtyř kruhů (mají shodně 412 kW a 700 N.m). Nad mini už je pouze brutální R8 plus se 449 kilowatty. Ani manažerské vozy se ale nechtějí nechat zahanbit. Od listopadu letošního roku začne předprodej verzí performance a výkonem posíleným na 445 kW (605 koní) a točivým momentem až 750 N.m.

Agregát jako takový je u obou verzí stále stejný, mezi dílčí změny ale patří například zcela nová řídicí jednotka a funkce krátkodobého zvýšení plnicího tlaku turbodmychadel. Právě díky tomu je osmiválec schopen poskytovat až 750 N.m oproti stávajícím sedmi stům. Zlepšení výstupních parametrů přitom neohromí pouze na papíře, ale také v běžném provozu. Oba vozy zrychlí z 0-100 km/h za 3,7 sekundy (o 0,2 sekundy dříve) a dvoustovku zdolají za 12,1 sekundy (o 1,4 sekundy dříve), nicméně maximální rychlost je v závislosti na zvoleném paketu stále stejná (250, 280 nebo 305 km/h). Samozřejmostí je pohon všech kol quattro s výchozím rozdělením hnacích si v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.

Audi RS 6 Avant – Kombi s duší supersportu

Vozy RS performance vyjíždějí na jednadvacetipalcových kolech s pneumatikami 285/30 (RS 6 Avant) a 275/30 (RS 7 Sportback) a vyznačují se například nápisem „quattro“ v centrálním průduchu předního nárazníku (jinak v rámci optického karbonového paketu quattro za 128.900 Kč) či exkluzivním modrým lakem Ascari. Stejně jako standardní „eresa“ jsou oba vozy vybaveny adaptivním vzduchovým odpružením, přičemž alternativou je podvozek RS sport plus se systémem Dynamic Ride Control pohlcujícím drtivou většinu podélných a příčných náklonů karoserie (vyzkoušeno, pochváleno!).

Audi RS 3 Sportback – Rychlost a přesnost především

Jak už bylo řečeno v úvodu, vstoupí oba vozy do předprodeje v průběhu letošního listopadu. V Německu byly ceny stanoveny na 117.000 eur (RS 6 Avant, asi 3,17 milionu korun) a 121.700 eur (RS 7 Sportback, asi 3,3 milionu korun). Ve srovnání se „slabšími“ verzemi jsou obě uvedené ceny přibližně o čtvrt milionu korun vyšší.

Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Připravuje Audi model RS 6 allroad quattro? Připravuje Audi model RS 6 allroad quattro?

Audi by mohlo výkon verze RS 6 nabídnout i majitelům…

Audi RS6 Avant plus: Ostré kombi od čtyř kruhů bude mít 600 koní Audi RS6 Avant plus: Ostré kombi od čtyř kruhů bude mít 600 koní

Audi nakrátko odhalilo chystanou výkonnější verzi kombi…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii: Nevěděla jsem, kdo jsem a kde jsem!

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii:…

Nejhorší období mého života! Tak popisuje bývalá královna krásy Zuzana Jandová (29) svůj kolaps a následný pobyt…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…