Audi RS Q3 oficiálně: Pětiválec je konečně tady
Prototyp se představil už loni v dubnu na autosalonu v Pekingu a výsledné produkční varianta se od něj zvenčí příliš neliší. Přibylo matného hliníku, ať už na předním nárazníku, na vnějších zpětných zrcátkách, která měl koncept karbonová, či na zadním spoileru a difuzoru. Zmizelo naopak černé oplastování blatníků a prahů, nově je v barvě karoserie. Modré auto z Pekingu vůbec nemělo střešní nosiče, sériový model je má. Agresivnější nárazníky, boční nástavce i mohutná mřížka chladiče z „včelích pláství“ zůstaly na svém místě.
Pod kapotou se nachází již dříve avizovaný turbodmychadlem přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 l (přesně 2480 cm3), který nakonec poskytuje 228 kW (310 k)/5200-6700 min-1 místo původních 265 kW. Agregát pochází z RS3 Sportback a TT RS, byl ale modifikován. Maximálních 420 N.m točivého momentu, který je k dispozici v širokém rozmezí 1500-5200 min-1, přenáší přes vzadu umístěnou vícelamelovou spojku sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic na obě nápravy. Lze řadit i manuálně, buď pádly, nebo voličem, k dispozici pro automat je také sportovní režim.
Auto váží 1730 kg, i přesto dokáže sprintovat z klidu na 100 km/h během 5,5 s. Na úsecích německých dálnic, kde ještě není omezena rychlost, se s ním lze prohánět až 250 km/h, než zasáhne omezovač. Kombinovaná spotřeba benzinu činí 8,8 l/100 km, což odpovídá vypouštěným emisím CO2 206 g/km.
Q3 RS je oproti běžným vozům této řady o 25 mm delší, měří 4410 mm. O stejných 25 mm se ostré SUV přiblížilo směrem k asfaltu. Může jezdit na devatenácti- a dvacetipalcových litých kolech, jeden typ svým vzhledem také odpovídá konceptu. Vzadu zůstala jediná koncovka výfuku místo dřívějších dvou. Posílené jsou brzdy, přední perforované a odvětrávané kotouče mají průměr 365 mm a osmipístkové černě lakované třmeny. Stabilizace nepostrádá sportovní mód a je plně vypínatelná. RS Q3 má elektromechanický posilovač řízení i parkovací brzdu, také asistent pro rozjezdy do kopce je standardem. Optimální trakci při akceleraci na rovinkách zlepšuje launch control.
Liší se také interiér. Uvnitř najdeme třeba nezbytný tříramenný sportovní volant se zploštělou spodní částí, hliníkové pedály a anatomické sedačky čalouněné kombinací kůží a Alcantary. Informační systém MMI dostal specifické funkce vzhledem k zaměření vozu (teploměr oleje, stopky, plnicí tlak turbodmychadla). Standardem je automatický parkovací asistent, audio s deseti reproduktory, xenonové světlomety a diodová zadní světla. Zavazadelník pojme 356 l zbytečností, dá se rozšířit až na 1261 l.
Náročnější zákazník může zvolit hliníkový nebo karbonový dekor interiéru, standardní je v klavírním laku. V příplatcích nechybí černé lakování vnějších částí karoserie, kůže Nappa v několika provedeních, navigace, Bluetooth a WLAN hotspot pro bezdrátové spojení, ani špičkový zvukový systém Bose, tentokrát se čtrnácti reproduktory. Seznam prvků, kterými lze auto zušlechtit, je určitě mnohem delší, v průběhu roku se do něj dostane například i tažné zařízení.
Ostrá Q3 se představí v Ženevě, u prodejců značky se však objeví až na podzim. Automobilka oznámila už i základní německou cenu, která začíná na částce 54.600 eur (přes 1,38 milionu korun).