24.2. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi S4 Avant: Vrcholné kombi pohání šestiválec 3.0 TFSI (260 kW)

 

Audi S4 Avant si i v nové generaci uchovalo třílitrový šestiválec. Kompresor ale nahradilo turbodmychadlo.

Na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem se světu oficiálně představila nová generace Audi S4. Půl roku po premiéře kupé nastal čas na odhalení druhé karosářské verze – kombíku. Sedan i kombi se začnou prodávat v průběhu léta 2016.

Srdcem nového S4 Avant je stejně jako v případě sedanu turbodmychadlem přeplňovaný benzinový šestiválec 3.0 TFSI s přímým vstřikováním, který je naladěn na 260 kW a 500 N.m. Síla agregátu je posílána na všechna čtyři kola, a to prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky tiptronic. Jednotka si musí poradit s pohotovostní hmotností 1.675 kg, což je o 75 kg méně než u předchůdce.

Objem motoru zůstal stejný jako v minulé generaci. Třílitrový agregát v předchozí S4 Avant ale byl přeplňován kompresorem. Výkon předchůdce činil 245 kW, točivý moment pak 440 N.m.

Nová S4 Avant zvládne zrychlit z 0-100 km/h za pouhé 4,9 sekundy, sedan je o 0,2 sekundy rychlejší. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na tradičních 250 km/h.

V kombinované cyklu S4 Avant spotřebuje 7,5 litru benzinu na 100 km, je ale jasné, že při využívání potenciálu motoru bude spotřeba výrazně vyšší. Se snížením normované spotřeby pomáhá třeba vyřazování na neutrál.

Audi S4 2016: Nový turbem přeplňovaný šestiválec dává 260 kW (+video)

Standardně dodávaný pohon všech během klidné jízdy posílá větší část síly motoru na zadní kola, v případě potřeby však sílu pošle na nápravu s větší trakcí. Stabilitě a obratnosti v zatáčkách pomáhá i vektorování točivého momentu, možností je i příplatkový sportovní diferenciál.

Díky použitému sportovnímu zavěšení je karoserie Avantu o 23 mm blíže k vozovce než běžná A4, což platí i pro příplatkový adaptivní podvozek. O zastavení se vpředu starají ventilované kotouče o průměru 350 mm, jejichž šestipístkové třmeny jsou lakovány černě (případně za příplatek červeně).

Vzhled S4 Avant je ostřejší než u základního modelu, rychlé kombi ale nadále zůstává decentní. Vpředu je výraznější nárazník, vzadu difusor a čtyři koncovky výfuku.

Českou cenu zatím neznáme, v Německu nicméně S4 Avant stojí 61.150 eur, což je podle současného kurzu asi 1,65 milionu korun. Sedan je u našich západních sousedů o zhruba 50.000 korun levnější.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi S4 Avant: Vrcholné kombi pohání…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

 




Audi S4 a S4 Avant mají české ceny. Kolik dáte za 260 kW? Audi S4 a S4 Avant mají české ceny. Kolik dáte za 260 kW?

Ceník Audi S4 a S4 Avant paradoxně přichází až po kupé a…

Video: Nové Audi S4 se prohání po Severní smyčce Nürburgringu Video: Nové Audi S4 se prohání po Severní smyčce Nürburgringu

Audi se vydalo na Severní smyčku Nürburgringu otestovat…

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Dnes 18:48

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Kapitán Tygrů Radivojevič: Jánko nás podržel, chceme do finále

Kapitán Tygrů Radivojevič: Jánko nás podržel, chceme…

Bojovali i sami se sebou. Pátý zápas doma ztratili za stavu 3:1, v šestém duelu v Plzni třikrát prohrávali.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…