24.2. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi S4 Avant: Vrcholné kombi pohání šestiválec 3.0 TFSI (260 kW)

 

Audi S4 Avant si i v nové generaci uchovalo třílitrový šestiválec. Kompresor ale nahradilo turbodmychadlo.

Na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem se světu oficiálně představila nová generace Audi S4. Půl roku po premiéře kupé nastal čas na odhalení druhé karosářské verze – kombíku. Sedan i kombi se začnou prodávat v průběhu léta 2016.

Srdcem nového S4 Avant je stejně jako v případě sedanu turbodmychadlem přeplňovaný benzinový šestiválec 3.0 TFSI s přímým vstřikováním, který je naladěn na 260 kW a 500 N.m. Síla agregátu je posílána na všechna čtyři kola, a to prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky tiptronic. Jednotka si musí poradit s pohotovostní hmotností 1.675 kg, což je o 75 kg méně než u předchůdce.

Objem motoru zůstal stejný jako v minulé generaci. Třílitrový agregát v předchozí S4 Avant ale byl přeplňován kompresorem. Výkon předchůdce činil 245 kW, točivý moment pak 440 N.m.

Nová S4 Avant zvládne zrychlit z 0-100 km/h za pouhé 4,9 sekundy, sedan je o 0,2 sekundy rychlejší. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na tradičních 250 km/h.

V kombinované cyklu S4 Avant spotřebuje 7,5 litru benzinu na 100 km, je ale jasné, že při využívání potenciálu motoru bude spotřeba výrazně vyšší. Se snížením normované spotřeby pomáhá třeba vyřazování na neutrál.

Audi S4 2016: Nový turbem přeplňovaný šestiválec dává 260 kW (+video)

Standardně dodávaný pohon všech během klidné jízdy posílá větší část síly motoru na zadní kola, v případě potřeby však sílu pošle na nápravu s větší trakcí. Stabilitě a obratnosti v zatáčkách pomáhá i vektorování točivého momentu, možností je i příplatkový sportovní diferenciál.

Díky použitému sportovnímu zavěšení je karoserie Avantu o 23 mm blíže k vozovce než běžná A4, což platí i pro příplatkový adaptivní podvozek. O zastavení se vpředu starají ventilované kotouče o průměru 350 mm, jejichž šestipístkové třmeny jsou lakovány černě (případně za příplatek červeně).

Vzhled S4 Avant je ostřejší než u základního modelu, rychlé kombi ale nadále zůstává decentní. Vpředu je výraznější nárazník, vzadu difusor a čtyři koncovky výfuku.

Českou cenu zatím neznáme, v Německu nicméně S4 Avant stojí 61.150 eur, což je podle současného kurzu asi 1,65 milionu korun. Sedan je u našich západních sousedů o zhruba 50.000 korun levnější.

Spolupracujeme s TipCars.com
Podpora žlutých vest klesá. Hnutí je před patnáctou demonstrací rozdělené Podpora žlutých vest klesá. Hnutí je před patnáctou demonstrací rozdělené

Francouzské „žluté vesty“ postupně ztrácejí podporu…

Online sledování autobusů spouští i Jihlava, Pražané na takovou možnost stále čekají Online sledování autobusů spouští i Jihlava, Pražané na takovou možnost stále čekají

Jihlava se přidala k jihomoravské metropoli Brnu a nově…

Spotřeba cigaret loni vzrostla. Navzdory zákazu kouření v restauracích Spotřeba cigaret loni vzrostla. Navzdory zákazu kouření v restauracích

I přes zákaz kouření v hospodách se spotřeba cigaret…

Komentář Michala Čupy: Skutečnou příčinu drahých dat nikdo neřeší Komentář Michala Čupy: Skutečnou příčinu drahých dat nikdo neřeší

Celý svůj profesní život jsem zasvětil telekomunikačnímu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi S4 Avant: Vrcholné kombi pohání…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kamiq odhaluje své LED světlomety. Nepřipomínají vám něco? Škoda Kamiq odhaluje své LED světlomety. Nepřipomínají vám něco?

Třetí a nejmenší SUV od Škodovky jsme zatím mohli vidět…

Také Hyundai se chystá na ostrá SUV. Začne ale docela opatrně Také Hyundai se chystá na ostrá SUV. Začne ale docela opatrně

Svou ostrou verzi mělo dostat SUV Tuscon a malý hatchback…

 



Audi S4 a S4 Avant mají české ceny. Kolik dáte za 260 kW? Audi S4 a S4 Avant mají české ceny. Kolik dáte za 260 kW?

Ceník Audi S4 a S4 Avant paradoxně přichází až po kupé a…

Video: Nové Audi S4 se prohání po Severní smyčce Nürburgringu Video: Nové Audi S4 se prohání po Severní smyčce Nürburgringu

Audi se vydalo na Severní smyčku Nürburgringu otestovat…

 



 
Renault Kadjar TCe 160 vs. Škoda Karoq 1.5 TSI – Každý podle svého gusta!

TEST: Renault Kadjar TCe 160 vs. Škoda Karoq 1.5 TSI – Každý podle svého gusta!

Dnes 18:50

Oba aktéři začínají písmenem „K“ a oba míří do ostře nabitého segmentu kompaktních SUV.




Blesk.cz

Apple u iPhonů zboří bariéry mezi lékaři a pacienty. Začne u amerických veteránů

Apple u iPhonů zboří bariéry mezi lékaři a pacienty.…

Apple dnes oznámil první krok, kterým chce zbořit bariéry mezi lékaři a pacienty.     

Japonci slaví kosmický úspěch. Jejich sonda vysála vzorky z asteroidu

Japonci slaví kosmický úspěch. Jejich sonda vysála…

Japonská kosmická sonda Hajabusa 2 v noci na pátek českého času úspěšně odebrala vzorky z asteroidu Ryugu…

 

iSport.cz

Hořava po schůzce s elitou: Nejsme tam… Musíme pracovat ještě víc

Hořava po schůzce s elitou: Nejsme tam… Musíme…

Snažili se, rychle vedli a měli i další slibnou šanci na navýšení skóre, ovšem hráči Mladé Boleslavi postupně a…

Sparta a Brabec. Neslevil z požadavků, říká Rosický. O kolik šlo?

Sparta a Brabec. Neslevil z požadavků, říká Rosický.…

Možným návratem Jakuba Brabce na Letnou se vedení Sparty zabývalo poprvé již před sezonou. Obě strany se ale…

 

Reflex.cz

Kaspická příšera: Smrtící sovětská zbraň, která nepřátelům naháněla obrovský strach

Kaspická příšera: Smrtící sovětská zbraň, která…

Ekranoplán je stroj, který připomíná křížence mezi lodí a letadlem. Pohybuje se těsně nad vodní hladinou díky…

Architektonická perla v centru Prahy půjde k zemi. Česká památková ochrana selhává

Architektonická perla v centru Prahy půjde k zemi.…

Navzdory snahám města (pozdě ale přece) i navzdory několika malým protestům pravděpodobně nic nezastaví…