24.2. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi S4 Avant: Vrcholné kombi pohání šestiválec 3.0 TFSI (260 kW)

 

Audi S4 Avant si i v nové generaci uchovalo třílitrový šestiválec. Kompresor ale nahradilo turbodmychadlo.

Na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem se světu oficiálně představila nová generace Audi S4. Půl roku po premiéře kupé nastal čas na odhalení druhé karosářské verze – kombíku. Sedan i kombi se začnou prodávat v průběhu léta 2016.

Srdcem nového S4 Avant je stejně jako v případě sedanu turbodmychadlem přeplňovaný benzinový šestiválec 3.0 TFSI s přímým vstřikováním, který je naladěn na 260 kW a 500 N.m. Síla agregátu je posílána na všechna čtyři kola, a to prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky tiptronic. Jednotka si musí poradit s pohotovostní hmotností 1.675 kg, což je o 75 kg méně než u předchůdce.

Objem motoru zůstal stejný jako v minulé generaci. Třílitrový agregát v předchozí S4 Avant ale byl přeplňován kompresorem. Výkon předchůdce činil 245 kW, točivý moment pak 440 N.m.

Nová S4 Avant zvládne zrychlit z 0-100 km/h za pouhé 4,9 sekundy, sedan je o 0,2 sekundy rychlejší. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na tradičních 250 km/h.

V kombinované cyklu S4 Avant spotřebuje 7,5 litru benzinu na 100 km, je ale jasné, že při využívání potenciálu motoru bude spotřeba výrazně vyšší. Se snížením normované spotřeby pomáhá třeba vyřazování na neutrál.

Audi S4 2016: Nový turbem přeplňovaný šestiválec dává 260 kW (+video)

Standardně dodávaný pohon všech během klidné jízdy posílá větší část síly motoru na zadní kola, v případě potřeby však sílu pošle na nápravu s větší trakcí. Stabilitě a obratnosti v zatáčkách pomáhá i vektorování točivého momentu, možností je i příplatkový sportovní diferenciál.

Díky použitému sportovnímu zavěšení je karoserie Avantu o 23 mm blíže k vozovce než běžná A4, což platí i pro příplatkový adaptivní podvozek. O zastavení se vpředu starají ventilované kotouče o průměru 350 mm, jejichž šestipístkové třmeny jsou lakovány černě (případně za příplatek červeně).

Vzhled S4 Avant je ostřejší než u základního modelu, rychlé kombi ale nadále zůstává decentní. Vpředu je výraznější nárazník, vzadu difusor a čtyři koncovky výfuku.

Českou cenu zatím neznáme, v Německu nicméně S4 Avant stojí 61.150 eur, což je podle současného kurzu asi 1,65 milionu korun. Sedan je u našich západních sousedů o zhruba 50.000 korun levnější.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeseteři i pstruzi. Podívejte se, jak na sibiřské rybí farmě probíhá výlov Jeseteři i pstruzi. Podívejte se, jak na sibiřské rybí farmě probíhá výlov

Rybí farma na ruské řece Jenisej, vlastněná společností…

Glosa Michala Noska: Kouř a dým prohrávají s elektřinou Glosa Michala Noska: Kouř a dým prohrávají s elektřinou

Británie nedávno oznámila, že do roku 2040 ze silnic…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi S4 Avant: Vrcholné kombi pohání…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří 10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří

Kategorie SUV je v současné době zažívá obrovský boom.…

Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

 



Audi S4 a S4 Avant mají české ceny. Kolik dáte za 260 kW? Audi S4 a S4 Avant mají české ceny. Kolik dáte za 260 kW?

Ceník Audi S4 a S4 Avant paradoxně přichází až po kupé a…

Video: Nové Audi S4 se prohání po Severní smyčce Nürburgringu Video: Nové Audi S4 se prohání po Severní smyčce Nürburgringu

Audi se vydalo na Severní smyčku Nürburgringu otestovat…

 



 
Shelby GT350R z roku 1965 se vrací do výroby! Oživují ho bývalí pracovníci firmy

Shelby GT350R z roku 1965 se vrací do výroby! Oživují ho bývalí pracovníci firmy

Dnes 18:30

Parta bývalých zaměstnanců Shelby American hodlá zavzpomínat na své mládí originálním způsobem. Oživí výrobu úspěšného a populárního závodního kupé, jehož základem je Ford Mustang.




Blesk.cz

Léto se rozloučí předčasně. V srpnu i začátkem září bude jen 20 °C

Léto se rozloučí předčasně. V srpnu i začátkem září…

V následujících čtyřech týdnech budou teploty postupně klesat, zůstanou ale na dlouhodobém průměru. Také…

Sprostí agenti likvidují neřády v Jižní Koreji: Agents of  Mayhem je klasický zástupce žánru městských akcí

Sprostí agenti likvidují neřády v Jižní Koreji:…

Když je svět v ohrožení, je zapotřebí superhrdinů nebo speciálních agentů vycvičených pro boj s padouchy.…

 

iSport.cz

Fillo sledoval parádní obrat Baníku, pak zachránil bod. Je to velká ztráta, uznal

Fillo sledoval parádní obrat Baníku, pak zachránil…

Na Martina Filla si chtěl Baník v utkání s Teplicemi především dávat pozor. Jakž takž se to Ostravanům dařilo,…

SESTŘIHY: Vršovické derby bez gólů, divočina na Baníku. Slaví Sparta i Zlín

SESTŘIHY: Vršovické derby bez gólů, divočina na…

V úvodních třech zápasech 4. kola fotbalové HET ligy nejvíce bavilo utkání v Ostravě, kam zavítaly Teplice.…

 

Reflex.cz

Krvavá noc na Filipínách. V Manile zemřelo rekordních 32 lidí v dalším protidrogovém tažení

Krvavá noc na Filipínách. V Manile zemřelo…

Filipínská drogová válka, kterou de facto vyhlásil tamní prezident Rodrigo Duterte již téměř před dvěma lety,…

Čekání na smrt: Mladé vězenkyně v Íránu se na 18. narozeniny netěší

Čekání na smrt: Mladé vězenkyně v Íránu se na 18.…

Podle íránských zákonů jsou tamní dívky trestně odpovědné již od devíti let. Za pašování drog, ozbrojené…