Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak to v budoucnu vypadá u Audi s motory V10 a W12? Růžově ne...

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (32)
Automobilka Audi se podobně jako řada dalších výrobců v blízké budoucnosti zaměří na alternativní pohonné systémy. Z její nabídky pak díky tomu mohou zmizet desetiválcové a dvanáctiválcové motory.

Audi se podobně jako mateřský Volkswagen zaměřuje na elektrické pohonné systémy a podle strategických plánů automobilky pro rok 2025 mají třetinu prodejů tvořit elektrifikované vozy, přičemž všechny modelové řady budou disponovat elektrickým či hybridním pohonem.

Tyto plány se samozřejmě promítnou i do nabídky zážehových a vznětových motorů, což v rozhovoru pro Automotive News naznačil Peter Mertens, člen představenstva automobilky Audi zodpovědný za technický vývoj, který se u svého předchozího zaměstnavatele, jímž byla automobilka Volvo, postaral o konec motorů s více než čtyřmi válci.

Podle jeho slov musí Audi zúžit nabídku svých pohonných jednotek a převodovek. Trnem oku jsou mu pak motory V10 a W12, o jejichž potřebě pro další generací modelů ingolstadtské automobilky pochybuje. Velké desetiválce a dvanáctiválce se tak s největší pravděpodobností stanou u značky Audi minulostí již s nástupem další generace modelů R8 a A8.

Naopak s vidlicovými osmiválci se automobilka Audi podle slov Petera Mertense, jen tak nerozloučí. Důvodem pro zachování osmiválců v nabídce jsou samotní zákazníci automobilky, kteří je chtějí v jejích velkých vozech. Sice ani ty nezůstanou v nabídce věčně, ale rozhodně mnohem déle než desetiválce a dvanáctiválce.

Postupný konec velkých motorů u značky Audi můžeme podle dostupných informací očekávat zhruba od poloviny příští dekády a to v souvislosti s rozšiřováním nabídky elektromobilů a hybridů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (32)
19. 10. 2017 13:02
Re: Reklama
ok. :-)
19. 10. 2017 13:02
Re: Pouze spekulace
No zatím jediné prohlášení o omezení nabídky audi je tato spekulace, která navíc mluví nejblíže o roce 2025. Vyloučit se to samozřejmě nedá. Naopak to že motory V10 a W12 budou v koncernu k dispozici je naprosto jisté, tedy minimálně na těch dalších cca 15 let. A co bude potom bůh ví, věštit z koule co bude v roce 2032 prostě seriozně nejde ;-)

U R8 se spekuluje spíše o R5 a V8, ale je možná i ta V6. To že to je V6 a ne R6 je logické, koncern prostě dělá vidlicové motory.
19. 10. 2017 12:56
Re: Reklama
Také to beru jako srandu. ;-)

Ano. A v tomhle případě se ta vibrace skutečně omezovala na úzké spektrum otáček. Byly to však zrovna otáčky při typické cestovní rychlosti na dálnici na nejvyšší převod. Jo, můžeš jet rychleji, pomaleji, nebo i podřadit, ale je to trochu na prd. Ten motor znám z jiného, sportovnějšího modelu, kde takové problémy nedělá. Proto předpokládám, že je problém někde v motorce (a nebyla to kusová záležitost).
19. 10. 2017 12:50
Re: Pouze spekulace
R6 by byl problematický, když by byl ještě delší než V10 a Audi nemá ani jiný model, kam by šel strčit (proto používají W12 místo V12). Teď mají navíc vývoj větších motorů spojený s Porsche, kde R6 nedává smysl.

Normálně bych si tipl, že jako první opustí dvanáctiválce BMW (to je v tomhle dost progresivní), ale tam je ve hře Rolls. Nemá smysl nechávat ten motor ležet na stole, když ho máš, a RR jen tak V12 neopustí (to bude ještě nějakou dobu trvat). A bez V6 by konec V12 asi ohrozil i V8, protože by to byla jediná vidlicová konfigurace. R8 dnes nikdo dělat nebude.
19. 10. 2017 12:34
Re: Reklama
Každý motor je jiný, stejně jako každý člověk. Vznik a existence vibrací samozřejmě záleží hlavně na konstrukci. Někde se je povede potlačit líp, někde hůř. A pak záleží i na obsluze. A jsme u těch lidí. Když vím, že mi to vibruje v těch a těch otáčkách, ta se snažím v nich moc nejezdit, pokud to jde, někdy stačí jen trošku slevit z plného plynu.

Provokace ? :-) No, já to psal jako lehkou, rádoby žertovnou nadsázku. S troškou jedu, přiznávám. ;-)