Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi Prologue
Audi Prologue
Audi Prologue
Audi Prologue
23
Fotogalerie

Audi odhaluje budoucí plány. A7 a A8 letos, tři elektromobily do roku 2020

Ingolstadtská automobilka v následujících letech chystá doslova záplavu novinek. Přijdou nejen nové generace stávajících modelů, ale i zcela nová auta.

Zatímco konkurenční BMW a Mercedes-Benz se letos předhánějí v rekordních prodejích, Audi jako třetí vzadu poněkud strádá, v prvních měsících roku jeho prodeje klesly o 6,7 %. V blízké době to ale rozhodně chce napravit, k čemuž má pomoci i doslova záplava nových automobilů. Audi odhaluje, co v následujících měsících a letech plánuje za novinky.

Vůbec nejblíže příchodu je nová generace vlajkové lodi A8. Ta se světu oficiálně představí 11. července na speciální akci Audi Summit ve španělské Barceloně, pomocí níž chce značka vyzkoušet novou formu prezentace svých aut. Nová A8 bude postavena na nových základech, které využijí méně hliníku než předchůdci, jeho místo nahradí ocel, karbon a hořčík. Důležitou novinkou pak budou asistenční systémy, kterými se A8 bude chtít minimálně vyrovnat S-Klasse a 7-Series.

To ale není všechno, letos dorazí též druhá generace A7. V jejím případě půjde hlavně o design, který má vycházet z konceptu Prologue. Přídi nového Audi A7 Sportback má vévodit osmihranná maska chladiče, kterou mají doplňovat výrazné lichoběžníkové světlomety, zatímco linie boků se má od současného liftbacků vzdálit a přiblížit k liniím kupé se dvěma páry dveří. Na zádi pak má k nejvýraznějším prvkům patřit provedení koncových svítilen propojených přes celou šířku vozu.

Vedle luxusních aut chystá Audi také další rozšíření nabídky SUV, což je v dnešní době povinnost. Do roku 2019 přijdou hned dvě. Q4 vyplní mezeru mezi modely Q3 a Q5, přičemž vyráběn bude v maďarské továrně v Győru. Naopak Q8 vycházející ze stejnojmenného letošního konceptu bude stát na vrcholu nabídky ingolstadtských SUV, techniku bude sdílet s Bentley Bentayga.

V Ingolstadtu se každopádně myslí i na běžné vozy. Do poloviny roku 2018 chce Audi vyměnit pět svých modelových řad. Vedle zmíněné A7 a A8 se počítá také s novou A6. Na dohled je i nahrazení Q3 a nejmenšího modelu v nabídce, A1. Základem druhé generace tohoto malého hatchbacku bude platforma MQB (ve verzi A0), díky níž nabídne prostornější kabinu. Výroba se spolu s tím přesune z Bruselu do španělského Martorella, k Seatu, kde bude A1 vyráběna s technicky spřízněným Seatem Ibiza.

Velkým tématem u čtyř kruhů jsou také elektromobily. Zatím se počítá se třemi, které přijdou do roku 2020. Prvním bude v roce 2018 SUV, které bude vycházet z konceptu e-tron quattro. Tomu se přezdívalo Q6, Audi ale už dalo najevo, že plánované auto použije jiný název. Počítá se i s elektrickými zástupci v kompaktní a vyšší střední třídě. Audi se údajně nevyhýbá ani myšlence elektrického miniauta. Automobilka každopádně počítá s elektrifikovanými modely u všech svých nejdůležitějších modelových řad, k čemuž má postupně dojít po představení prvních tří elektromobilů.

Rozšíření nabídky elektromobilů a také hybridů souvisí s plány Audi prodávat do roku 2025 třetinu svých aut s hybridním nebo plně elektrickým pohonem. Na tom už v rámci koncernu spolupracuje s Porsche, s nímž společně vyvíjí architekturu pro takové automobily.