24.11. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nový šéf vývoje Audi přichází od Volva. Bude to konec šestiválců?

Nový šéf vývoje Audi přichází od Volva. Bude to konec šestiválců?

Volvo se postupně zbavilo šestiválců a pětiválců a vsadilo výhradně na čtyřválce a tříválce. Nepůjde stejným směrem také Audi?

Audi má opět nového šéfa vývoje. Novým členem představenstva zodpovědným za technický vývoj se nově stává Peter Mertens, který dosud pracoval u Volva. Ve funkci střídá Stefana Knirsche, který v ní působil jen devět měsíců.

Mertens je za dvanáct měsíců už třetím vedoucím vývoje Audi. V prosinci 2015 z funkce odešel Ulrich Hackenberg, a to v důsledku kauzy Dieselgate. O Hackenbergovi se tehdy hojně spekulovalo, že o pozadí emisního skandálu dobře věděl. Proto se pozici po vzájemné dohodě rozhodl opustit.

Ve funkci ho k 1. lednu 2016 nahradil Knirsch, který do té doby u čtyř kruhů vedl vývoj pohonných jednotek. Právě kvůli tomu se v souvislosti s jeho osobou objevily podobné spekulace jako dříve u Hackenberga. V září 2016 byl proto Knirsch náhle odvolán, a to bez jmenování nástupce. Vedení značky se údajně bálo, že i jeho nástupce bude do emisního skandálu zapleten, a proto s dalším jménem vyčkávalo.

Nyní ale vyšlo najevo, že Audi hledalo nového vedoucího mimo německý koncern. Díky tomu chtělo zajistit, že Knirschův nástupce nebude mít s Dieselgate nic společného.

Peter Mertens přichází z pozice senior viceprezidenta pro výzkum a vývoj ve značce Volvo, která v posledních letech proslula zdůrazňováním ekologičnosti svých aut. Pětiválců a šestiválců se zcela zbavila a nahrazuje je tříválci a čtyřválci, které u silnějších verzí kombinuje s elektromotory. I proto už se spekuluje o tom, že Mertens podobnou cestou půjde také u Audi. Že by to znamenalo konec V6 TDI, které v kauze Dieselgate hrálo také roli? Nám osobně by chybělo... S ohledem na snahu Audi o expanzi v oblasti elektromobilů bychom se tomu ale nedivili.

Německý manažer narozený v roce 1961 má ale zkušenosti i z jiných automobilek. Mezi lety 2005 a 2010 pracoval v koncernu General Motors, kde zodpovídal za globální modelovou řadu, následně mezi lety 2010 a 2011 vedl oddělení kvality v automobilce Tata, pod níž spadá i Jaguar Land Rover. Mertens je mimochodem druhým manažerem, který do Audi v poslední době přišel z Volva. Ve švédské značce působil i Thomas M. Müller, který se v srpnu stal v Audi vedoucím elektroniky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zoot chce finančně posílit. Prodává dluhopisy za 150 milionů korun Zoot chce finančně posílit. Prodává dluhopisy za 150 milionů korun

Internetový módní obchod nabídne veřejně své dluhopisy…

Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman

Největší britský řetězec prodejen zdravé výživy a…

Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká

Němečtí sociální demokraté (SPD) mají tři měsíce na to,…

Royal Bank of Scotland ruší divizi, přesouvá ji do Asie Royal Bank of Scotland ruší divizi, přesouvá ji do Asie

Britská bankovní společnost Royal Bank of Scotland zruší…

 

Štítky Audi

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 






 
Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Dnes 08:00

Hot hatche v 70. letech prokázaly svou životaschopnost a setkaly se s příznivým přijetím zákazníků. V 80. letech jich byla na trhu pěkná řada a z některých jsou dnes legendy.




Blesk.cz

Zpěvák STING exkluzivně pro Blesk: Velké plány s Karlovým mostem a tajemství jeho figury!

Zpěvák STING exkluzivně pro Blesk: Velké plány s…

Britský zpěvák a skladatel Sting (65) je hvězda světového formátu, hvězdné manýry ale nemá. Přesvědčil nás o tom…

Vondráčková slavila 70: Dostala loutku se svojí podobiznou!

Vondráčková slavila 70: Dostala loutku se svojí podobiznou!

Byla to dlouhá noc! Na hradě Karlštejně a následně na zahradě své vily na Řitce oslavila Helena Vondráčková o…

 

iSport.cz

Pešta po sérii proher slaví: Kdybych nevyhrál, tak to můžu zabalit

Pešta po sérii proher slaví: Kdybych nevyhrál, tak…

Před zápasem nebyl zrovna v dobrém rozpoložení. Jeden z nejlepších českých MMA bojovníků Viktor Pešta si ve…

Šampionka Kvitová po triumfu: Nebylo to o tenisu, šlo o mé zdraví a život

Šampionka Kvitová po triumfu: Nebylo to o tenisu,…

Chtěla si vyzkoušet, jak zraněná ruka vydrží zátěž na oblíbené trávě. Jen odehrát pár zápasů a připravit se na…

 

Reflex.cz

Stalin je v Rusku stále považován za větší osobnost než Putin

Stalin je v Rusku stále považován za větší osobnost…

Za největší historickou osobnost považují Rusové komunistického diktátora Josifa Stalina, kterému historici…

Staří Polynésané: Mistři mořeplavby a dobyvatelé jižních moří

Staří Polynésané: Mistři mořeplavby a dobyvatelé…

Čech Pavel Pavel před 35 lety předvedl světu, jak se pohybovaly obří sochy na Velikonočním ostrově. Maličké…