Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový šéf vývoje Audi přichází od Volva. Bude to konec šestiválců?

David Bureš
Diskuze (3)
Volvo se postupně zbavilo šestiválců a pětiválců a vsadilo výhradně na čtyřválce a tříválce. Nepůjde stejným směrem také Audi?

Audi má opět nového šéfa vývoje. Novým členem představenstva zodpovědným za technický vývoj se nově stává Peter Mertens, který dosud pracoval u Volva. Ve funkci střídá Stefana Knirsche, který v ní působil jen devět měsíců.

Mertens je za dvanáct měsíců už třetím vedoucím vývoje Audi. V prosinci 2015 z funkce odešel Ulrich Hackenberg, a to v důsledku kauzy Dieselgate. O Hackenbergovi se tehdy hojně spekulovalo, že o pozadí emisního skandálu dobře věděl. Proto se pozici po vzájemné dohodě rozhodl opustit.

Ve funkci ho k 1. lednu 2016 nahradil Knirsch, který do té doby u čtyř kruhů vedl vývoj pohonných jednotek. Právě kvůli tomu se v souvislosti s jeho osobou objevily podobné spekulace jako dříve u Hackenberga. V září 2016 byl proto Knirsch náhle odvolán, a to bez jmenování nástupce. Vedení značky se údajně bálo, že i jeho nástupce bude do emisního skandálu zapleten, a proto s dalším jménem vyčkávalo.

Nyní ale vyšlo najevo, že Audi hledalo nového vedoucího mimo německý koncern. Díky tomu chtělo zajistit, že Knirschův nástupce nebude mít s Dieselgate nic společného.

Peter Mertens přichází z pozice senior viceprezidenta pro výzkum a vývoj ve značce Volvo, která v posledních letech proslula zdůrazňováním ekologičnosti svých aut. Pětiválců a šestiválců se zcela zbavila a nahrazuje je tříválci a čtyřválci, které u silnějších verzí kombinuje s elektromotory. I proto už se spekuluje o tom, že Mertens podobnou cestou půjde také u Audi. Že by to znamenalo konec V6 TDI, které v kauze Dieselgate hrálo také roli? Nám osobně by chybělo... S ohledem na snahu Audi o expanzi v oblasti elektromobilů bychom se tomu ale nedivili.

Německý manažer narozený v roce 1961 má ale zkušenosti i z jiných automobilek. Mezi lety 2005 a 2010 pracoval v koncernu General Motors, kde zodpovídal za globální modelovou řadu, následně mezi lety 2010 a 2011 vedl oddělení kvality v automobilce Tata, pod níž spadá i Jaguar Land Rover.

Mertens je mimochodem druhým manažerem, který do Audi v poslední době přišel z Volva. Ve švédské značce působil i Thomas M. Müller, který se v srpnu stal v Audi vedoucím elektroniky.

David Bureš
Diskuze (3)
25. 11. 2016 20:04
Re: Než
Teď mají nový motor, tu investici jen tak z okna nehodí. Na tom motoru má zájem i Porsche; ostatně premiéra nejnovější generace byla právě v Panameře. A politiku ohledně pohonů určují výš; ostatně v minulosti už vyhodili šéfa výzkumu a vývoje, protože vedl vývoj jiným směrem, než nadřízení chtěli. Nicméně do budoucna to pro V8 TDI nevypadá růžově. Bavíme se tak o 2022-2025. Kdo ví, co politici vymyslí.
Avatar - Hittman
25. 11. 2016 06:29
Než
o v6 bych se bavil, jestli nevyradi poslední v8 na trhu...
Avatar - Bubáq
24. 11. 2016 18:13
Něco mi tu nehraje....
Když v automobilovém průmyslu někdo střídá pozice co dva roky, něco tu nehraje. Prakticky všechny projekty, ať už se týkají motorů, nebo kvality, nebo čehokoliv jiného trvají zpravidla více, než dva roky. Rozhodně se výsledky nějakého automobilového projektu nikdy neprojeví dříve, než za dva roky. A když pane Mertens střídal pozice a firmy tak často, připadá mi, že jeho kvality budou spíše v oblasti "vnitřní politiky", než v oblasti techniky a technologie. Ale třeba se pletu a nový šéf vývoje Audi předvede během příštích 2 let opravdové svaly... a jako bonus přetáhne zpět do koncernu Thomase Ingenlatha ;-)