24.11. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nový šéf vývoje Audi přichází od Volva. Bude to konec šestiválců?

Nový šéf vývoje Audi přichází od Volva. Bude to konec šestiválců?

Volvo se postupně zbavilo šestiválců a pětiválců a vsadilo výhradně na čtyřválce a tříválce. Nepůjde stejným směrem také Audi?

Audi má opět nového šéfa vývoje. Novým členem představenstva zodpovědným za technický vývoj se nově stává Peter Mertens, který dosud pracoval u Volva. Ve funkci střídá Stefana Knirsche, který v ní působil jen devět měsíců.

Mertens je za dvanáct měsíců už třetím vedoucím vývoje Audi. V prosinci 2015 z funkce odešel Ulrich Hackenberg, a to v důsledku kauzy Dieselgate. O Hackenbergovi se tehdy hojně spekulovalo, že o pozadí emisního skandálu dobře věděl. Proto se pozici po vzájemné dohodě rozhodl opustit.

Ve funkci ho k 1. lednu 2016 nahradil Knirsch, který do té doby u čtyř kruhů vedl vývoj pohonných jednotek. Právě kvůli tomu se v souvislosti s jeho osobou objevily podobné spekulace jako dříve u Hackenberga. V září 2016 byl proto Knirsch náhle odvolán, a to bez jmenování nástupce. Vedení značky se údajně bálo, že i jeho nástupce bude do emisního skandálu zapleten, a proto s dalším jménem vyčkávalo.

Nyní ale vyšlo najevo, že Audi hledalo nového vedoucího mimo německý koncern. Díky tomu chtělo zajistit, že Knirschův nástupce nebude mít s Dieselgate nic společného.

Peter Mertens přichází z pozice senior viceprezidenta pro výzkum a vývoj ve značce Volvo, která v posledních letech proslula zdůrazňováním ekologičnosti svých aut. Pětiválců a šestiválců se zcela zbavila a nahrazuje je tříválci a čtyřválci, které u silnějších verzí kombinuje s elektromotory. I proto už se spekuluje o tom, že Mertens podobnou cestou půjde také u Audi. Že by to znamenalo konec V6 TDI, které v kauze Dieselgate hrálo také roli? Nám osobně by chybělo... S ohledem na snahu Audi o expanzi v oblasti elektromobilů bychom se tomu ale nedivili.

Německý manažer narozený v roce 1961 má ale zkušenosti i z jiných automobilek. Mezi lety 2005 a 2010 pracoval v koncernu General Motors, kde zodpovídal za globální modelovou řadu, následně mezi lety 2010 a 2011 vedl oddělení kvality v automobilce Tata, pod níž spadá i Jaguar Land Rover. Mertens je mimochodem druhým manažerem, který do Audi v poslední době přišel z Volva. Ve švédské značce působil i Thomas M. Müller, který se v srpnu stal v Audi vedoucím elektroniky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 

Štítky Audi

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Hyundai začne vyrábět ostré verze Tucson N a Kona N Hyundai začne vyrábět ostré verze Tucson N a Kona N

Jihokorejská automobilka Hyundai potvrdila výrobu dalších…

 





 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…