Audi R8 GT Spyder: Ingolstadtská Superleggera Spyder

Audi R8 GT Spyder: Ingolstadtská Superleggera Spyder

 
 

Audi R8 GT Spyder pohání stejný motor jako verzi kupé – 5,2litrový desetiválec o výkonu 412 kW (560 k).

Rok a měsíc po představení Audi R8 GT odhalila ingolstadtská automobilka jeho otevřenou verzi R8 GT Spyder. Oproti výchozí variantě R8 Spyder s motorem 5,2 V10 FSI zhubl odlehčený model o 85 kg.

Audi R8 GT Spyder je poháněno vidlicovým desetiválcem o objemu 5,2 litru s přímým vstřikováním FSI a mazáním se suchou klikovou skříní. Dlouhozdvihový motor s upravenou řídicí jednotkou poskytuje maximální výkon 412 kW (560 k). Vrchol točivého momentu 540 Nm leží v 6500 min-1. Stejný motor s totožnými parametry vedle kupé Audi R8 GT používá i Lamborghini Gallardo LP560-4.

Odlehčený kabriolet zrychlí z 0-100 km/h za 3,8 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 317 km/h. Hnací sílu motoru přenáší na všechna kola automatizovaná šestistupňová převodovka R-tronic, která nabízí dva manuálního řazení a program launch control pro co nejúčinnější akceleraci. Pohotovostní hmotnost R8 GT Spyder je 1.640 kg, o 85 kg méně než výchozí R8 Spyder s motorem 5,2 V10 FSI.

Kupé R8 GT je díky nižší hmotnosti (bez řidiče váží 1.525 kg) o fous rychlejší, z 0-100 km/h akceleruje za 3,6 s a jede až rychlostí 320 km/h. Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder zrychlí z 0-100 km/h za rovné 4,0 s, jeho maximální rychlost je 324 km/h.

Systém quattro posílá za běžných okolností většinu hnací síly na zadní kola. Kola jsou vedena hliníkovými dvojitými příčnými rameny, karoserie byla o 10 mm snížena. Přední pneumatiky mají rozměr 235/35, ty zadní pak 295/30. ESP lze zcela vypnout.

Hliníková karoserie ASF (Audi Space Frame) váží 214 kg (lehčí o 2 kg než v R8 Spyder 5,2 V10 FSI) a je ručně montována v továrně Neckarsulm. Klíčem k nižší hmotnosti je dále pomocný rám pro uložení motoru vyrobený z hořčíkové slitiny a většina panelů karoserie z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Nižší hmotnosti pomáhají také karbon-keramické brzdy, odlehčená převodovka a 19palcová kola, zřejmě z titanu.

Odtučňovací kúra pokračuje i v kokpitu. Skořepinová sedadla jsou vyrobena z CFRP, což snížilo váhu auta o 31,5 kg. Interiéru dále vládne černá Alcantara, která může kontrastovat s šedým, nebo karmínovým stehováním. Luxusnější kůže Nappa je za příplatek.

Řada stylistických a aerodynamických změn na karoserii byla použita z kupé. Stejné je modifikované dvojité přední karbonové lízátko a boční křidélka, která zvyšují přítlak na přední nápravě. Část detailů je lakována titanovou šedou.

Vzadu se nachází pevné karbonové křídlo, R8 GT Spyder má dále zvětšený difusor a kulaté koncovky výfuku místo oválných u výchozí R8 Spyder. Koncová světla mají tmavé svítilny LED s čirým krycím sklem.

Elektrohydraulicky ovládaná plátěná střecha se otevře, nebo zavře během 19 s. Tuto operaci je možné provést až do rychlosti 50 km/h. Zadní sklo tak jako ve výchozí R8 Spyder není součástí střechy a je možné jej zasunout. Vedle něj se nachází dvojice vystřelovacích ochranných oblouků pro případ převrácení.

Základní výbava zahrnuje automatickou klimatizaci či navigační systém plus. Audiosystém Bang & Olufsen, hands-free Bluetooth s mikrofonem v bezpečnostním pásu a sedadla s rámem z uhlíkového kompozitu jsou za příplatek.

Audi R8 GT Spyder vznikne v limitované edici 333 exemplářů. Každý automobil se pyšní štítkem se svým pořadovým číslem na hlavici řadicí páky. V Německu vůz startuje na částce 207.800 euro (zhruba 5.195.000,- Kč). Kupé u našich západních sousedů stojí 193.000 euro (cca 4.730.000,- Kč).

Jake.auto.cz: Audi R8 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku

Audi si pro letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem…

Zadokolky od Audi pro normální smrtelníky? První bude R8 GT! Zadokolky od Audi pro normální smrtelníky? První bude R8 GT!

Pohon zadních kol u Audi R8 z okruhů dostane i na…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Policejní pyrotechnici musejí projít těžkými testy. Stříhání drátů je třeba brát s nadsázkou

Policejní pyrotechnici musejí projít těžkými testy.…

Policejní pyrotechnici mají na starosti několik činností, které musejí ve své profesi řešit. Patří mezi ně…

Tvář plná vulgarit a sexuálních narážek má dohru: Sokol to schytal od Hámy!

Tvář plná vulgarit a sexuálních narážek má dohru:…

Jeho uvádění Tváře dráždí uši milovníkům spisovné češtiny a odpůrcům sprostých slov. Kritika mluvy Ondřeje…

 

iSport.cz

Montreal u dna, souží se i Hemský s Plekancem. Kudy z krize ven?

Montreal u dna, souží se i Hemský s Plekancem. Kudy…

Dlouhé roky se mezi fanoušky šuškalo, že jestli má někdo šanci zlomit čekání kanadských týmů na Stanley Cup, je…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…