Audi SQ7 TDI: Naftový mastodont nazul tretry

 

Ač je nová Q7 opravdovým kusem auta, Audi nelení a představuje ji s písmenkem S. Výkonný zážehový motor ale v útrobách nemá, jde o turbodiesel.

Druhá generace Q7 nevypadá tak brutálně, okázale a drze jako ta první (4L), i když její design musel být během vývoje přepracován. Pořádné auto je to ale i tak, SQ7 měří na délku 5,07 m, o dva centimetry více než základní verze. Vizuálně trochu zdrsněla, přece jen nese esko v názvu, takže má specifickou masku chladiče a mřížky s vodorovnými žebry, ostřeji tvarované nárazníky a hliníkové pásy na bocích. Špičková je na svou třídu i aerodynamika, součinitel odporu vzduchu se ustálil na hodnotě 0,34.

Pod kapotou trůní zcela nově od základu vyvinutý vidlicový osmiválec spalující naftu. Motor 4,0 TDI s přesným objemem 3956 cm3 nahrazuje dřívější osmiválec 4,2 l. Dává 320 kW, maximálních 900 N.m je dostupných v širokém rozmezí od supernízkých 1000 až do 3250 otáček. Audi do něj implantovalo kromě dvojice turbodmychadel i elektrický kompresor, který konečně dovedlo do sériové produkce. Čtyři kruhy jej označují logickou zkratkou EPC (Electric Powered Compressor). Pomáhá eliminovat tradiční „turbodíru“, pracuje až při 70 tisících otáčkách. Sám o sobě má výkon 7 kW.

Na dvanáctivoltovou elektroinstalaci je napojený subsystém s 48 V, který právě ono mechanické přeplňování využívá. Také napájecí lithium-iontová baterie uložená pod podlahou zavazadelníku pracuje při stejném napětí, má kapacitu sice jen 470 Wh, ale také 13 kW. Stejnosměrný měnič převádí napětí z jedné sítě do druhé.

Osmistupňový Tiptronic řadí rychleji, zmíněnou obří porci točivého momentu přenáší jak jinak než na všechna kola, permanentní quattro nesmí chybět, uzávěrka diferenciálu taktéž ne. Nelze se divit zrychlení z klidu na stovku za 4,8 s, ve 250 km/h velkému SUV přistřihne křídla omezovač. Udávaná spotřeba nafty 7,4 l/100 km je pochopitelně tabulkovou hodnotou, podle slov automobilky se rovná šestiválcovým turbodieselům... Marketingové hrátky, realita bude o dost vyšší. Čtyři koncovky výfuku vzadu však vypadají výhrůžně.

Obrovské (na evropské poměry) je nejen auto, ale i jeho kola. Standardně jezdí na dvacetipalcových s pneumatikami 285/45, ale zákazníci mohou zvolit několik druhů o průměru až do 22 palců. Pod nimi se mohou skrývat i karbon-keramické kotouče místo ocelových. Nechybí spousta elektroniky, například 24 jízdních asistentů a moderní multimédia včetně dvou druhů navigací a internetového připojení.

Z méně výkonných verzí přebírá SQ7 vzduchový podvozek s adaptivními tlumiči. Kdyby se někomu zdálo, že jeho pětimetrový mastodont není pořád ještě dost sportovní, může zvolit ostřejší balíček s řízením všech kol, sportovně nastaveným diferenciálem a elektromechanickou stabilizací. Základní přední diody nahradí Matrix LED. Seznam příplatkové výbavy bude určitě nepřeberný, obsahuje třeba i třetí řadu sedadel. Pětimístná SQ7 tak pobere navíc ještě dva pasažéry. Za další lze pořídit i digitální přístroje a dotykové obrazovky pro všechny cestující.

Objednávkové knihy se začnou plnit na jaře bez konkrétnějšího určení měsíce, ale toto roční období začíná kalendářně už za tři týdny. Audi nalepilo na auto německou cenovku 89.900 eur (2,43 milionu korun). Na ženevském stánku značky však SQ7 nehledejte...

JAKE.AUTO.CZ: Audi Q7 (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
Zdroj: Audi

Štítky SUV Audi

 

Přidat názorDiskuse: Audi SQ7 TDI: Naftový mastodont nazul tretry







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Audi Q7 e-tron quattro: Hybrid kombinuje V6 TDI a pohon všech kol Audi Q7 e-tron quattro: Hybrid kombinuje V6 TDI a pohon všech kol

Audi se ve Frankfurtu chlubí updatem hybridní Q7 s…

Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa) Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa)

Automobilka Audi ve spolupráci se společnosti nVidia na…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt jako v sumu, řekl Wenger

Dozvuky rvačky u šatny City! Kéž by tu byl respekt…

Emoce v neděli plány na hřišti i v zákulisí. Příliš hlasité oslavy hráčů Manchesteru City po výhře nad městským…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…