Mezi nejvýznamnější mezinárodní autosalony na světě patří autosalon v Paříži. Přestože tento autosalon ještě ani neskončil, my vám již nyní představíme jednu z velmi zajímavých novinek.

Německá automobilka Audi předvedla svůj projekt nazvaný Steppenwolf. Již z názvu (volně přeloženo stepní vlk) se dá usoudit, že se jedná o automobil vhodný i do terénu. Audi tak navazuje na své zkušenosti s vozy quattro a zejména na svůj poslední model Allroad. Z těchto vozů je zřejmé jakým směrem se nyní zaměřili vývojáři automobilky Audi. Hlavním úkolem těchto vozů je široké využití od schopnosti rychlé jízdy po dálnici až po bezproblémové překonání středně obtížného terénu - prostě allroad (na všechny cesty).

Audi Steppenwolf má stejnou filozofii širokého využití jako Audi Allroad, ale je na rozdíl od pětidveřového Allroadu jen třídveřový, pouze čtyřsedadlový a má i zcela jinou konstrukci a vzhled. Steppenwolf tak rozhodně není jen jakousi menší verzí Allroadu.

Steppenwolf je postaven na stejné platformě jako Audi A3 a Audi TT. Z těchto vozů je částečně využit i design některých částí. Zejména přední část silně připomíná Audi TT. Automobilka tak navazuje na úspěšný design a nezaměnitelně ukazuje příslušnost vozu k této značce. Audi předvedlo Steppenwolf hned ve dvou variantách karoserie. Jedna varianta je s pevnou střechou a druhá je otevřená verze s ručně odnímatelnou textilní střechou.

Exteriér obou verzí nezapře své sportovní ambice a schopnost odvézt své pasažéry i za dobrodružstvím mimo silnice. Tomu také odpovídá robustnost vysoce postaveného vozu se silnými nárazníky a ohromnými 19ti palcovými koly, které také stojí za pozornost. Mají totiž kromě zdařilého šestihvězdicového designu i speciální výztuhy mezi lemem a vnitřní částí kola pro vyšší pevnost a jsou obuty do pneumatik 225/50 R19. Celkový vzhled vozu je i přes svou robustnost elegantní a jeho čisté linie jsou zdařilou ukázkou spojení aerodynamických a estetických požadavků. Praktické jsou zasouvací "stupátka" pod dveřmi, které mohou usnadnit nejen nastupování, ale například i naložení zavazadel na střechu.

Nejzajímavější na Steppenwolfu je však jeho přizpůsobivost terénu po jakém se zrovna pohybuje. Může tak pružně reagovat na to, zda se pohybuje vysokou rychlostí po dálnici nebo jestli zrovna překonává terén.

Celý systém spočívá ve výškově nastavitelném pneumatickém pérování se čtyřmi úrovněmi a rozsahem regulace 60 milimetrů. Toto pneumatické pérování může být ovládáno ručně nebo automaticky. Automatické nastavení pérování se řídí v závislosti na rychlosti. Při vyšších rychlostech se tak vůz sníží kvůli lepší stabilitě, ovladatelnosti a samozřejmě také nižšímu aerodynamickému odporu. Při nižších rychlostech se naopak pérování zvýší, čímž se automobil "pozvedne" a je tak lépe připraven na průchodnost terénem. V klidovém stavu je pérování ve střední poloze. Tento systém proměnného pérování také reaguje na změnu zatížení nebo připojení přívěsu.

V interiéru je vidět snaha o maximální funkčnost a robustnost. Mezi použitými materiály jsou kvalitní kůže a kovové doplňky, které společně navozují sportovnější atmosféru. Elegantní novinkou je i speciální jeden centimetr tlustá kůže na podlaze, která by mněla být dostatečně odolná proti každodennímu opotřebení, špíně i vlhkosti. Za tříramenným sportovním volantem jsou analogové lehce čitelné přístroje, jež mají pro Audi typické červené podsvícení. Mezi ovládacími prvky na středovém panelu najdeme i zmiňovaný přepínač automatické nebo manuální volby čtyřúrovňového pneumatického pérování. Ve Steppenwolfu samozřejmě nechybí ani prvky moderní elektroniky jako je navigační systém Plus s velkým displejem z tekutých krystalů integrovaný ve středovém panelu. Pro kvalitní poslech hudby může posloužit zvuková aparatura Bose s CD přehrávačem a devíti reproduktory. V interiéru najdeme i několik praktických odkládacích schránek. Mezi další příjemnosti Steppenwolfu patří i kvalitní sedadla a na vůz třídy kupé až neobvyklý prostor pro nohy všech cestujících. Prostorná je i zavazadlová část přestože se pod ní skrývá rezervní kolo. Dobrá dostupnost je navíc usnadněna zvlášť otevíratelným oknem zadních dveří. Zavazadlový prostor je navíc možné ještě zvětšit sklopením zadních sedadel. Po této úpravě je možné do Steppenwolfu naložit například i objemnější sportovní vybavení.

O pohon Steppenwolfu se stará příčně uložený šestiválcový motor zdvihového objemu 3,2 litru, který dosahuje výkonu 165 kW (225 k). Maximální točivý moment je 320 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h je pod hranicí 8 sekund a maximální rychlost Steppenwolfu je 230 km/h. Steppenwolf má manuální šestistupňovou převodovku a pohon všech čtyř kol, který zajistí dobré jízdní vlastnosti i v terénu.

Vůz je vybaven i elektronickým systémem kontroly jízdní stability ESP (Electronic Stability Program), který pomáhá stabilizovat vozidlo v kritických situacích. O bezpečné zastavení se u Steppenwolfu starají brzdy Brembo. Zajímavá je i ruční brzda, která využívá elektronicky řízený elektrohydraulický systém. Tento zvláštní systém parkovací brzdy se ovládá zmáčknutím tlačítka. Zbytek zajistí elektronika uvádějící v činnost hydraulickou pumpu, která tlakem 80 barů sepne brzdy zadních kol. (Elektronika dovolí aktivaci této parkovací brzdy jen jeli vozidlo v klidu.) Přední náprava této čtyřkolky má zavěšení McPherson a vzadu je dvojité podélné zavěšení. Zajímavý je i Tire Mobility Systém, kdy vůz disponuje malým kompresorem na 12V a samozřejmě příslušnou zásuvkou. Je tak možné si v případě potřeby opravit a dohustit píchnutou pneumatiku i daleko od civilizace.

Technické údaje
Motor3,2 V6
Druhzážehový
Válce/ventily6/5
Max. výkon (kW)165
Max. točivý moment (Nm)320
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)230
Zrychlení 0-100 km/h (s)8,0
Rozměry
Délka (mm)4210
Šířka (mm)1830
Výška (mm)1460
Rozměr pneu225/50 R19
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 





 
Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

TEST: Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

Dnes 08:00

Sedan Vesta je s crossoverem Xray první vlaštovkou nové éry značky Lada. V exkluzivním testu jsme ji vyzkoušeli přímo na českých silnicích.




Blesk.cz

Michala Prokopa (70) zradilo zdraví: Zpěvák leží v nemocnici! Ruší koncerty

Michala Prokopa (70) zradilo zdraví: Zpěvák leží v…

Oblíbený zpěvák a bývalý politik Michal Prokop (70) skončil v nemocnici. Jeho hudební vystoupení, které bylo s…

Hana Hegerová (85): Přitížilo se jí! Nevychází už ani na balkón

Hana Hegerová (85): Přitížilo se jí! Nevychází už…

Špatně snáší výkyvy počasí. Královna českého šansonu Hana Hegerová (85) nevychází už ani na balkon! „Jak to…

 

iSport.cz

Jarošova brankářská revoluce v Jihlavě: tréninky jen v angličtině!

Jarošova brankářská revoluce v Jihlavě: tréninky jen…

Šéfuje brankářské revoluci v Jihlavě. Na všech trénincích pod Petrem Jarošem (40) se nově komunikuje pouze…

Stojka a pak ze 27 metrů do propasti! Docela adrenalin, hlásí Navrátil

Stojka a pak ze 27 metrů do propasti! Docela…

PŘÍMO Z BUDAPEŠTI | Jde na to! Highdiver Michal Navrátil se dnes postaví na úzkou plošinu, sedmadvacet metrů nad…

 

Reflex.cz

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Přibližně 40 zraněných si dnes vyžádala nehoda příměstského vlaku na nádraží ve španělské Barceloně. Jeden…

Češi v roce 2016 prosázeli rekordních 196 miliard korun

Češi v roce 2016 prosázeli rekordních 196 miliard korun

Češi loni prosázeli 196,4 miliardy korun, meziročně o 29 procent více. Objem vyplacených výher vzrostl rovněž o…