Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi TT quattro sport concept: 420 koní z pouhého dvoulitru

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
Koncept sportovního vozu demonstruje dynamický potenciál Audi TT s pohonem všech kol.

Audi v Ženevě představuje také koncept modelu TT quattro s čtyřválcovým motorem 2.0 TFSI o výkonu 309 kW (420 koní), což je takřka neskutečných 155 kW (210 koní) na jeden litr obsahu. To je dokonce více než mělo v roce 2001 vítězné Audi Le Mans R18. Točivý moment je 450 Nm.

Hlavní konstruktér Dr. Stefan Knirsch říká, že tato velká síla ukazuje obrovskou rezervu motoru EA888.

Koncept sportovního vozu demonstruje dynamický potenciál Audi TT s pohonem všech kol. Jeho hmotnost je 1.344 kg. V kombinaci této váhy s výkonem dokáže koncept vystřelit na stovku za 3,7 sekundy.

Konceptu dominují mohutná maska s úspornějším výpletem, mohutné sací otvory, kola 20 palců a zadní karbonové křídlo. Zajímavým detailem jsou pak světlomety s technologií Matrix LED.

Karoserie využívá uhlíkovými vlákny vyztužených plastů (CFRP) a skelnými vlákny vyztužených polymerů (FRP). CFRP se objevuje také na středovém tunelu, sloupcích karoserie a na střeše. Na podlaze byl využit i hořčík. Z FRP jsou vyrobeny například skořepinová sedadla s čtyřbodovými pásy.

Lehké materiály jsou využity i na dalších místech. Koncept dostal keramické brzdové kotouče, třmeny z hliníku a výfuk je celý z titanu.

Audi TT quattro koncept nepůsobí jako klasický závodní speciál, ale vypadá jako klasické TT, jen je podstatně lehčí. O sériové výrobě německá automobilka zatím mlčí, ale podle posledních vyjádření se dá předpokládat, že se tento nástroj určený klientům Audi, kteří fandí motosportu, dočká produkční výroby. Možná jen trochu uhlazené.


redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
Avatar - Dylan McKay
6. 3. 2014 17:55
Re: Výdrž
Srovnáváš se starším konceptem z předchozího autosalonu?
Avatar - xjara
6. 3. 2014 17:17
Re: Výdrž
ze sveho 2.3 ctyrvalce take dokazi dostat pres 355kw ... ovsem auto ktere budu pak 30km jen zahrivat a po dojezdu ctvrt hodiny chladit je na dve veci.
6. 3. 2014 17:06
Re: Výdrž
Ano, máš pravdu, autor článku, kde jsem se to dočetl (autorevue) asi neumí moc jazyky.
Avatar - mustafa
6. 3. 2014 16:11
Re: Výdrž
Samozřejmě, s technikou si tu hlavu nelámou, bo pro to tu ani neni moc čtenářů, kteří by to ocenili, co tak koukám po diskusích. Nicméně to co říkáš není tak úplně pravda. Převodovka se spojkou je normálně vpředu. Vzadu u diferenciálu je pouze hydraulicky ovládaná spojka haldexovýho ústrojí pro připojování zadní nápravy. ;-)
6. 3. 2014 14:56
Re: Výdrž
Autor článku technické údaje vzal trochu povrchně, motor je dost upravený, má kovaný klikový hřídel, nové hliníkové písty, vestavěné chladicí kanály v pístech etc. Stejně tak je proti TT změněná koncepce pohonu, kdy dvojspojková převodovka není u motoru, ale u zadní nápravy kvůli rozložení hmotnosti, předělaný podvozek etc.