Audi uvádí zásadní změny v označení svých modelů. Rozumí tomu někdo?
Automobilka Audi tedy zachovává své současné názvy modelových řad od A1 až po Q7, ale rozhodla se pozměnit označení pohonných jednotek, přestože současný systém je naprosto logický a je díky němu zcela jasné, jaký motor se ukrývá pod kapotou.
Dosavadní řešení v podobě označení 2.0 TSI nebo 3.0 TDI se stane minulostí a zkratky TSI, TFSI, TDI, g-tron a e-tron budou nově doplňovat číslice 30, 35, 40, 45, 50, 55, 60 a 70, které mají naznačit, jakým výkonem automobil disponuje.
Podle oficiálních materiálů automobilky Audi má tato změna několik důvodů, z nichž tím hlavním má být rozšiřování nabídky vozů s alternativními pohonnými systémy, u nichž již objem spalovacího motoru nemá správnou vypovídací hodnotu. Dalším důvodem mají být i samotní zákazníci, pro něž je objem motoru stále méně důležitý a mnohem více je zajímá právě výkon, jímž vůz disponuje.
Označení | Výkon (kW) |
30 | 81-96 |
35 | 110-120 |
40 | 125-150 |
45 | 169-185 |
50 | 210-230 |
55 | 245-275 |
60 | 320-340 |
70 | 400 a více |
Prvním zástupcem značky Audi, u nějž bude změna v označení provedena, se stane na podzim letošního roku nová generace modelové řady A8. Právě u ní automobilka demonstruje, jak se označení 3.0 TDI promění s ohledem na výkon 210 kW v 50 TDI, zatímco 3.0 TFSI s výkonem 250 kW bude 55 TFSI.
V nadcházejících měsících pak budou všem modelovým řadám značky Audi přiřazena nová označení motorů a celý proces změny značení má být dokončen v létě příštího roku.