Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi vyvíjí konkurenta pro BMW i8

Michal Fokt
Diskuze (7)
Audi se ani po blamáži s R8 e-tron nevzdává vize ekologického sporťáku. Nový projekt zacílí na konkurenční íčko od BMW.

Na základě úspěchu takových podivností, jako je BMW X6 nebo 5 GT by se mohlo zdát, že dobře placení marketingoví experti a produktoví plánovači u trendových značek mají vcelku snadnou práci, zákazník je očividně schopen koupit úplně cokoli s patřičným logem. Ale občas se prostě nepovede, jako u případě elektrického supersportu Audi R8 e-tron, které si koupilo pouze pár desítek zákazníků. Není pochyb o tom, že na vině byla cena, milion euro se chtělo dát na auto s nijak oslnivými parametry málokomu, bez ohledu na to, jako moc zeleně se tvářilo.

V Ingolstadtu tak se skřípěním zubů sledovali, jak se perou zákazníci o BMW i8 a došlo se k názoru, že není nutné na ekologický sporťák zanevřít, jen je třeba se vydat jinou cestou. Audi tak začalo pracovat na novém projektu, jenž by měl být zacílen podobně, jako úspěšné BMW i8. To má dnes 362 koní, ale zákulisím prosakují zprávy, že nástupce má být výrazně přepracován a posílen a s těmito informacemi musí pracovat i u bavorského rivala.

Audi chce i na dále zůstat u čistých elektromobilů, chystaný sporťák bude podle Auto Expressu jedním ze tří EV, které automobilka představí ještě před koncem dekády a lze tedy očekávat, že se bude výkon auta pohybovat někde kolem 400 koní, možná i lehce nad tuto hranici, což je sféra, kam by se mohlo posunout i nové BMW i8.

Michal Fokt
Diskuze (7)
22. 3. 2017 14:27
Re: Audi R8 e-tron
moc detailu se k tem prvnim deseti dohledat neda, vpodstate jsem nasel jen to co jsem vypsal, no proste propadak

se ani nedivim ze nebyl spokojeny, to auto bylo a je fraska pro zberatele co to strcej pod plachtu a jednou se budou chlubit ze maj jednu z prvnich sportovnich Audin na baterky co stala jak luxusni yachta a mela horsi parametry nez seriove prodavany BEV s lepsima parametrama >:D
22. 3. 2017 13:35
Re: Audi R8 e-tron
Beru, že mluvit o sériové výrobě v tomhle případě moc nejde. Nicméně tu první verzi myslím vůbec nenabídli k prodeji (Dürheimer nebyl spokojený s parametry a nemyslel si, že to má smysl). A prototyp té druhé, který nechali novináře projet, měl už větší baterii. Co tedy bylo těch prvních deset kusů? První verze? Kolik motorů to mělo? A tvých 230 kW a 3,2 vteřiny se mi vůbec nezdá.
22. 3. 2017 13:25
Re: Audi R8 e-tron
cela produkce R8 e-tron je a byla zakazkova vyroba, takze koupit to auto slo jen v centrale Audi a tamnim dealerstvi ktere k centrale prileha, prvnich 10 kusu bylo vyrobeno pro "testovaci" zakazniky a melo baterky prave 42.5kWh, zbyle do stovky pak meli novejsi baterky kam se vlezlo 92kWh (baterka zustala stejne velka), udaje pro rychlosti, zrychleni a ceny tak patri te druhe vyrobe od 11 kusu, tech prvnich 10 kousku bylo vpodsttae neverejnych a nedali se tedy ani objednat, proste serie pro par vyvolenych a par novinaru co je s tim nechali svest

tak jak tak, zbytecne auto kterym si Audi udelalo spis ostudu, parametry smesny, cena silena, nechat si R8 prestavet treba u Kreiselu by vyslo mozna na tretinu a melo by to asi mnohem lepsi parametry, to auto proste vznikalo v dobe kdy koncern veril svejm nesmyslum jak jejich diesel celosvetove uspeje a ze se uchyti ten jejich nesmysl s naftou vyrabenou z vodiku, takze museli ukazat svetiu jak je elektromobil "nesmyslnej" a nakonec se ukazalo ze je nesmyslnej hlavne v podani R8 jakou postavili, kdyby v te dobe vydali elektromobil podobnej Tesle S, s kvalitou VW, a treba prave Phaetona ktereho stejne jako BEV chystaj, a finance co utratili za tyhle nesmysly s konceptama jako BEV aby ukazali hlavne sami sobe ze to jakoze zatim nejde, tak dnes mozna meli celosvetove vetsi sit rychlonabijecek nez jake ma Tesla a pravdepodobne by meli i vetsi prodeje luxusnich BEV nez ma Tesla

PS> jo editoval jsem, ale hned jak jsem dopsal ten post
22. 3. 2017 13:15
Re: Audi R8 e-tron
Ta čísla máš podle mne špatně. Nevím, co publikovali u produkční verze, protože mi úplně uniklo, že ji začali vyrábět. Ale první prototyp, který dávali novinářům, měl mít myslím 280 kW. Druhý prototyp měl 340 kW. Podobně baterie. První měl necelých 50 kWh, druhý přes 90 kWh. Ten první nikdy nevyráběli (to je ten, který původně Dürheimer zařízl, což ho zřejmě stálo místo), měla se vyrábět ta druhá verze (to je ta přepracovaná verze Hackenberga). I zrychlení máš myslím špatně. První verze měla myslím 4,2, druhá 3,9.

PS: To jsi tam těch 92/ 100 kWh připsal, nebo jsem to přehlédl? Přísahal bych, že to tam nebylo.
22. 3. 2017 12:37
Re: preco
odkdy i8 skoncila? kde jsi takove info vycucal? vzdyt se vyrabi dal, pristi rok ma dorazit verze roadster,, facelift ma dostat vetsi baterie a take silnejsi verzi Mpaket, druha generace tothoto modelu je prozatim podle roadmapy BMW v planech na rok 2020, tedy po 6 letech