Test Auto.cz

BMW X6 xDrive30d – Není základ jako základ

25.7. 2016
Verdikt
 

Základní motory v mnoha případech nenadchnou. To ale rozhodně není případ BMW X6.

BMW X6 je už dobře známým automobilem. První generace v roce 2009 zahájila módu sportovně střižených SUV s nižší siluetou, na kterou zareagoval Mercedes se svým GLE kupé. Nebo třeba Škoda, která chce podobně laděný vůz také postavit. BMW je ale o krok napřed a od roku 2014 již prodává druhou generaci X6. Tu už jsme vyzkoušeli s benzinovým osmiválcem 50i. Jaká je ale se základním vznětovým třílitrem 30d?

Základní motory jsou obvykle doplňkem nabídky umožňující snížit „cenu od,“ které svojí silou nenadchnou. Jenže není základ jako základ. X6 je orientován jako sportovní model i nabídkou motorů. Základem tak není naftový čtyřválec 25d se 160 kW a 450 N.m jako v „rozumnější“ X5, nýbrž třílitrový vznětový šestiválec 30d, jehož parametry 190 kW a 560 N.m na papíře vzbuzují úctu. Vždyť točivý moment je třeba shodný se supersportem Audi R8 V10 plus, který je všechno, jen ne pomalý. Jenže X6 váží přes dvě tuny (pohotovostní hmotnost testované verze činí 2.140 kilogramů), což v praxi může jízdní schopnosti významně ovlivňovat. Proto jsme se nemohli dočkat, až si X6 se základním motorem vyzkoušíme.

Základ plně stačí

Naftový šestiválec s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek jsme si vyzkoušeli již v X4, menším bráškovi X6, kde nás opravdu nadchnul. A nejinak je tomu v případě větší a těžší (o 320 kg) X6. Motoru stačí mírný pokyn pravým pedálem a ten dá auto okamžitě velice svižně do pohybu. To je přitom doprovázeno příjemným brumláním, které rozhodně nezní jak vznětový motor. Agregát se krásně sbírá už od nízkých otáček a dost síly má až ke čtyřem tisícům, v níž vrcholí výkonová křivka.

obrázek [600 x 341]

To všechno však platí v případě, že nesepnete úsporný mód Eco Pro. Ten nejenže změní zobrazení digitálních přístrojů (panel zmodrá, otáčkoměr nahradí ukazatel využívaného výkonu a rychloměr se omezí maximálně na 130 km/h), ale také výrazně otupí reakce agregátu. Osmistupňová automatická převodovka pak drží ještě nižší otáčky než obvykle, snaží se nahoru řadit co nejdříve a mezi rychlostmi 50 až 160 km/h vyřazuje na neutrál. Už v běžném režimu (nazvaném Comfort) však motor ožívá a v případě sportovního nastavení reaguje jak kůň na popíchnutí do slabin.

Motor je standardně spárován se známým osmistupňovým automatem původem od ZF, na který budeme opět jen pět ódy. Změna převodu je naprosto hladká, posádka ji pozná jen podle změny otáček motoru, ani popojíždění v kolonách neznamená byť sebemenší cuknutí. Osm stupňů by se ještě před lety zdálo hodně (dnes jsou ale stále samozřejmější i devítikvalty), automat je ale řadí logicky a když je potřeba, převod v cuku letu změní. Vysoký počet stupňů pak pomáhá i se snížením spotřeby paliva, v 50 km/h motor klidně točí jen 1500 otáček, zatímco na dálnici je při 130 km/h na 1900 otáčkách.

Když řidič náhodou dostane choutky na trochu sportovnější jízdu, může si Steptronic přepnout do sportovního, nebo rovnou do manuálního režimu. Pro sportovní pocit automat začne lehce „kopat,“ na pokyn páčkou pod volantem nebo voličem však ihned reaguje. A co víc, v případě vytočení motoru k omezovači si převodovka v manuální režimu sama nepřeřadí a nechá vše na řidiči.

Pohonná jednotka je skutečně silnou stránkou vozu, což se ukazuje i v otázce spotřeby paliva. Turbodiesely sice bývají úsporné, šest válců už je ale nějaký počet, navíc auto si musí poradit s opravdu těžkou váhou, a tak jsme nečekali žádné zázraky. Jenže dosažené hodnoty nás mile překvapili. Průjezd městem znamenal slušných 10,5 litru, přejezd po dálnici pak 7,6 l/100 km. Největší rozdíly jsme zaznamenali na okresní silnici, výletní tempo znamenalo výtečných osm litrů, zatímco ostřejší jízda spotřebu zvýšila na na dvanáct. Závěrečný průměr každopádně znamenal devět litrů, což je na poměry auta velikosti X6 dobré číslo. Jenže ani dříve testovaný benzinový osmiválec 50i není žádný hladový nenasyta, s 4,4litrem o výkonu 330 kW a 650 N.m jsme v průměru jezdili za slušných 11 litrů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X6 xDrive30d

Cena v základní výbavě: 1 819 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 333 500 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, 19“ kola z lehkých slitin, kožené čalounění, zadní parkovací asistent, tempomat s brzdnou funkcí, upozornění na opuštění jízdního pruhu, automatické brzdění, přední mlhovky, bi-xenonové světlomety, dešťový a světelný senzor, multifunkční volant s koženým věncem, dvouzónová automatická klimatizace, elektricky ovládané víko zavazadelníku, rádio s šesti reproduktory a bluetooth.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+26.442,-), M sportovní paket –adaptivní podvozek, sportovní sedadla s elektrickým nastavením vpředu a pamětí, hliníkové obložení interiéru, sportovní kožený volant, M aerodynamický paket, čalounění stropu v černé barvě, specifický klíček (+170.612,-), BMW ConnectedDrive Plus – navigace, informace o hustotě provozu v reálném čase, přístup na BMW Online portál, přístup k internetu, hlasové ovládání vybraných funkcí (+90.246,-), paket Innovation – adaptivní diodové světlomety, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, head-up displej (+119.158,-), 20“ kola (+39.520,-), bezklíčový vstup (+26.442,-), odkládací paket – konzole s posuvnými úchytnými oky v zavazadelníku, schránka na brýle ve středové konzoli a flexibilní síť (+8.814,-), světelný paket – ambientní osvětlení (+10.140,-), přední a zadní parkovací asistent (+9.074,-), zadní parkovací kamera (+12.012,), vyhřívání předních sedadel (+10.140,-).

Netradiční závod. Automobiloví veteráni zdolali kopec pod Cukrákem, podívejte se Netradiční závod. Automobiloví veteráni zdolali kopec pod Cukrákem, podívejte se

Jízda o pohár Elišky Junkové Zbraslav-Jíloviště se…

Z KLDR je hlášeno slabé zemětřesení, Čína hovoří o možném výbuchu Z KLDR je hlášeno slabé zemětřesení, Čína hovoří o možném výbuchu

V Severní Koreji bylo zaznamenáno zemětřesení o síle 3,4…

Praha je na kole geniálně průjezdná, říká Jakub Ditrich z bikesharingu Ofo Praha je na kole geniálně průjezdná, říká Jakub Ditrich z bikesharingu Ofo

Do České republiky v posledních týdnech oznámily expanzi…

Mexikem otřáslo další zemětřesení, znát bylo až v samotné metropoli Mexikem otřáslo další zemětřesení, znát bylo až v samotné metropoli

Ve chvíli, kdy záchranáři dosud pokračují v prohledávání…

 

Štítky SUV BMW Testy

Technické údaje
Motor BMW X6 xDrive30d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 190 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 560 / 1500 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 5.5 / 6
Emise CO2:157
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 580 / 1525
Objem nádrže (l):85
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2140 / 715
Rozměr pneu:275/40 R20, 315/35 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4909
b) šířka (mm): 1989
c) výška (mm): 1702
d) rozvor (mm): 2933
e) rozchod vpředu (mm): 1640
f) rozchod vzadu (mm): 1706
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1020 / 1210
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 100
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 180
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 690
výška opěradla vzadu (mm): 710
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW X6 xDrive30d – Není základ jako základ







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Poctivý terénní automobil si dělá ambice nahradit v…

 



BMW X6: Legendární kontroverze oslní i podruhé BMW X6: Legendární kontroverze oslní i podruhé

Před šesti lety bylo BMW X6 bleskem z čistého nebe. SUV s…

BMW X6: Výroba druhé generace byla zahájena BMW X6: Výroba druhé generace byla zahájena

Druhá generace sportovně laděného SUV bude chtít navázat…

 



 
Rychlé Fordy v Mostě: Mustangy, ještě silnější Mustangy a speciální Focus RS

Rychlé Fordy v Mostě: Mustangy, ještě silnější Mustangy a speciální Focus RS

Dnes 19:00

Byl jsem si v Mostě zajezdit s hodně pestrou partičkou od Fordu. Zábava to byla velká!




Blesk.cz

Milenka vyšetřovatele Nečesaného: K soudu nedorazila, Facebook ale plní selfíčky

Milenka vyšetřovatele Nečesaného: K soudu…

Na čtvrtečním soudním jednání u případu Lukáše Nečesaného měla vypovídat i velmi důležitá svědkyně. Milenka…

Severní Korea se otřásla: Způsobila to exploze, míní Čína. Norové nesouhlasí

Severní Korea se otřásla: Způsobila to exploze, míní…

V Severní Koreji bylo v sobotu zaznamenáno zemětřesení o síle 3,4 stupně, které mělo ohnisko nepříliš daleko od…

 

iSport.cz

CELÝ SESTŘIH: Olomouc - Dukla 3:0. Hanákům vystřelili výhru Plšek a Sladký

CELÝ SESTŘIH: Olomouc - Dukla 3:0. Hanákům…

Fotbalisté Sigmy Olomouc potvrdili dobrou formu a v 8. kole první ligy přehráli Duklu Praha 3:0. V tabulce…

Tenisová lekce krále Rogera. Ostatní mě hecovali k výhře, smál se Federer

Tenisová lekce krále Rogera. Ostatní mě hecovali k…

Po pátečních tiebreakových maratonech vzal poprvé v ostrém zápase během Laver Cupu raketu do ruky. A nenechal…

 

Reflex.cz

Sex, drogy a peep show: Slavné Times Square v New Yorku 80. let

Sex, drogy a peep show: Slavné Times Square v New…

V dnešní době navštíví nejproslulejší náměstí New Yorku přes 130 milionů turistů ročně. Stojí tu obří obchod s…

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Domov pravé víry

Za poznáním Ruska a pochopením ruské duše: Domov pravé víry

„Marino, slyšíte mne? Přijedete pro nás?“ snažím se z Moskvy dovolat do kláštera na Solovecké ostrovy…