Test Auto.cz

BMW X6 xDrive30d – Není základ jako základ

25.7. 2016
Verdikt
 

Základní motory v mnoha případech nenadchnou. To ale rozhodně není případ BMW X6.

BMW X6 je už dobře známým automobilem. První generace v roce 2009 zahájila módu sportovně střižených SUV s nižší siluetou, na kterou zareagoval Mercedes se svým GLE kupé. Nebo třeba Škoda, která chce podobně laděný vůz také postavit. BMW je ale o krok napřed a od roku 2014 již prodává druhou generaci X6. Tu už jsme vyzkoušeli s benzinovým osmiválcem 50i. Jaká je ale se základním vznětovým třílitrem 30d?

Základní motory jsou obvykle doplňkem nabídky umožňující snížit „cenu od,“ které svojí silou nenadchnou. Jenže není základ jako základ. X6 je orientován jako sportovní model i nabídkou motorů. Základem tak není naftový čtyřválec 25d se 160 kW a 450 N.m jako v „rozumnější“ X5, nýbrž třílitrový vznětový šestiválec 30d, jehož parametry 190 kW a 560 N.m na papíře vzbuzují úctu. Vždyť točivý moment je třeba shodný se supersportem Audi R8 V10 plus, který je všechno, jen ne pomalý. Jenže X6 váží přes dvě tuny (pohotovostní hmotnost testované verze činí 2.140 kilogramů), což v praxi může jízdní schopnosti významně ovlivňovat. Proto jsme se nemohli dočkat, až si X6 se základním motorem vyzkoušíme.

Základ plně stačí

Naftový šestiválec s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek jsme si vyzkoušeli již v X4, menším bráškovi X6, kde nás opravdu nadchnul. A nejinak je tomu v případě větší a těžší (o 320 kg) X6. Motoru stačí mírný pokyn pravým pedálem a ten dá auto okamžitě velice svižně do pohybu. To je přitom doprovázeno příjemným brumláním, které rozhodně nezní jak vznětový motor. Agregát se krásně sbírá už od nízkých otáček a dost síly má až ke čtyřem tisícům, v níž vrcholí výkonová křivka.

obrázek [600 x 341]

To všechno však platí v případě, že nesepnete úsporný mód Eco Pro. Ten nejenže změní zobrazení digitálních přístrojů (panel zmodrá, otáčkoměr nahradí ukazatel využívaného výkonu a rychloměr se omezí maximálně na 130 km/h), ale také výrazně otupí reakce agregátu. Osmistupňová automatická převodovka pak drží ještě nižší otáčky než obvykle, snaží se nahoru řadit co nejdříve a mezi rychlostmi 50 až 160 km/h vyřazuje na neutrál. Už v běžném režimu (nazvaném Comfort) však motor ožívá a v případě sportovního nastavení reaguje jak kůň na popíchnutí do slabin.

Motor je standardně spárován se známým osmistupňovým automatem původem od ZF, na který budeme opět jen pět ódy. Změna převodu je naprosto hladká, posádka ji pozná jen podle změny otáček motoru, ani popojíždění v kolonách neznamená byť sebemenší cuknutí. Osm stupňů by se ještě před lety zdálo hodně (dnes jsou ale stále samozřejmější i devítikvalty), automat je ale řadí logicky a když je potřeba, převod v cuku letu změní. Vysoký počet stupňů pak pomáhá i se snížením spotřeby paliva, v 50 km/h motor klidně točí jen 1500 otáček, zatímco na dálnici je při 130 km/h na 1900 otáčkách.

Když řidič náhodou dostane choutky na trochu sportovnější jízdu, může si Steptronic přepnout do sportovního, nebo rovnou do manuálního režimu. Pro sportovní pocit automat začne lehce „kopat,“ na pokyn páčkou pod volantem nebo voličem však ihned reaguje. A co víc, v případě vytočení motoru k omezovači si převodovka v manuální režimu sama nepřeřadí a nechá vše na řidiči.

Pohonná jednotka je skutečně silnou stránkou vozu, což se ukazuje i v otázce spotřeby paliva. Turbodiesely sice bývají úsporné, šest válců už je ale nějaký počet, navíc auto si musí poradit s opravdu těžkou váhou, a tak jsme nečekali žádné zázraky. Jenže dosažené hodnoty nás mile překvapili. Průjezd městem znamenal slušných 10,5 litru, přejezd po dálnici pak 7,6 l/100 km. Největší rozdíly jsme zaznamenali na okresní silnici, výletní tempo znamenalo výtečných osm litrů, zatímco ostřejší jízda spotřebu zvýšila na na dvanáct. Závěrečný průměr každopádně znamenal devět litrů, což je na poměry auta velikosti X6 dobré číslo. Jenže ani dříve testovaný benzinový osmiválec 50i není žádný hladový nenasyta, s 4,4litrem o výkonu 330 kW a 650 N.m jsme v průměru jezdili za slušných 11 litrů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X6 xDrive30d

Cena v základní výbavě: 1 819 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 333 500 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, 19“ kola z lehkých slitin, kožené čalounění, zadní parkovací asistent, tempomat s brzdnou funkcí, upozornění na opuštění jízdního pruhu, automatické brzdění, přední mlhovky, bi-xenonové světlomety, dešťový a světelný senzor, multifunkční volant s koženým věncem, dvouzónová automatická klimatizace, elektricky ovládané víko zavazadelníku, rádio s šesti reproduktory a bluetooth.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+26.442,-), M sportovní paket –adaptivní podvozek, sportovní sedadla s elektrickým nastavením vpředu a pamětí, hliníkové obložení interiéru, sportovní kožený volant, M aerodynamický paket, čalounění stropu v černé barvě, specifický klíček (+170.612,-), BMW ConnectedDrive Plus – navigace, informace o hustotě provozu v reálném čase, přístup na BMW Online portál, přístup k internetu, hlasové ovládání vybraných funkcí (+90.246,-), paket Innovation – adaptivní diodové světlomety, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, head-up displej (+119.158,-), 20“ kola (+39.520,-), bezklíčový vstup (+26.442,-), odkládací paket – konzole s posuvnými úchytnými oky v zavazadelníku, schránka na brýle ve středové konzoli a flexibilní síť (+8.814,-), světelný paket – ambientní osvětlení (+10.140,-), přední a zadní parkovací asistent (+9.074,-), zadní parkovací kamera (+12.012,), vyhřívání předních sedadel (+10.140,-).

Půjčky na stavbu obecních bytů začne Ministerstvo pro místní rozvoj poskytovat příští rok Půjčky na stavbu obecních bytů začne Ministerstvo pro místní rozvoj poskytovat příští rok

Ministerstvo pro místní rozvoj začne na jaře příštího…

Mayová byla v Salcburku ponížena, píše britský tisk. The Sun kritizoval i Babiše Mayová byla v Salcburku ponížena, píše britský tisk. The Sun kritizoval i Babiše

Britská premiérka Theresa Mayová se na neformálním…

Zkáza trajektu v Tanzanii už má přes sto obětí Zkáza trajektu v Tanzanii už má přes sto obětí

Nejméně 136 mrtvých si podle aktualizované bilance…

 

Štítky SUV BMW Testy

Technické údaje
Motor BMW X6 xDrive30d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 190 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 560 / 1500 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 5.5 / 6
Emise CO2:157
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 580 / 1525
Objem nádrže (l):85
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2140 / 715
Rozměr pneu:275/40 R20, 315/35 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4909
b) šířka (mm): 1989
c) výška (mm): 1702
d) rozvor (mm): 2933
e) rozchod vpředu (mm): 1640
f) rozchod vzadu (mm): 1706
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1020 / 1210
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 100
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 180
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 690
výška opěradla vzadu (mm): 710
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW X6 xDrive30d – Není základ jako základ







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

 



Může být BMW X6 off-roadem? Manhart dokazuje, že ano... Může být BMW X6 off-roadem? Manhart dokazuje, že ano...

BMW X6 a off-road? Úspěšné SUV od BMW se i ve své druhé…

BMW X6: Legendární kontroverze oslní i podruhé BMW X6: Legendární kontroverze oslní i podruhé

Před šesti lety bylo BMW X6 bleskem z čistého nebe. SUV s…

 



 
Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG

Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG

Dnes 13:32

Octavia na stlačený zemní plyn (CNG) má o 15 kW vyšší výkon než dosud. Nové plynové nádrže pak vystačí na ujetí až 480 km při pohonu na zemní plyn.




Blesk.cz

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Přinesli jste si z lesa koše plné hub, ale došly vám nápady, co si z nich ukuchtit? Přinášíme tři snadné, rychlé…

Z ruiny se stal domov důchodců. V Praze 13 otevřeli svoji největší letošní investici

Z ruiny se stal domov důchodců. V Praze 13 otevřeli…

Budova v ulici Za Mototechnou dlouho jenom chátrala. Po náročné rekonstrukci se v pátek 21. září slavnostně…

 

iSport.cz

Pavelcův konec řeší i v zámoří. Užij si zasloužený důchod, říká bývalý parťák

Pavelcův konec řeší i v zámoří. Užij si zasloužený…

V 31 letech měl před sebou ještě několik hokejových roků, ale Ondřej Pavelec se rozhodl s hokejem skončit. V NHL…

ZNÁMKOVÁNÍ Slavie: Traoré je jako chobotnice, Stochovi to teď nejde

ZNÁMKOVÁNÍ Slavie: Traoré je jako chobotnice,…

Fotbalisté Slavie zvládli vstup do Evropské ligy výtečně. Doma porazili Bordeaux 1:0 a získali důležité body v…

 

Reflex.cz

Nandali bychom to po mobilizaci v roce 1938 skopčákům? Zlatý voči!

Nandali bychom to po mobilizaci v roce 1938…

Před osmdesáti lety, večer 23. září 1938, vyhlásilo Československo v reakci na Hitlerovy stupňující se požadavky…

Revoluce v dopravě: Německo testuje první vlaky na vodíkový pohon

Revoluce v dopravě: Německo testuje první vlaky na…

Francouzská firma Alstom začala v minulých dnech testovat v německé spolkové zemi Dolní Sasko první dva vlaky s…